به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، وحيد نوروزي افزود: خودروسازان با بياعتنايي نسبت به مصوبات دولت، بسياري از مصوبات زيست محيطي هيات وزيران را اجرا نميكنند.
وي با اشاره به اين كه خودروسازان براي اين مصوبات تره هم خرد نميكنند، اظهارداشت: با عدم اجراي مصوبات مذكور، قبح بي احترامي به قانون و عدم انجام مصوبات دولت شكسته است.
نوروزي با اعلام اين كه آسمان آبي تهران در ايام نوروز نشان داد هواي پاك يك رويا نيست، تصريح كرد: دولت بايد پاسخگوي اين پرسش باشد كه مردم تهران چرا نبايد آسمان آبي داشته باشند؟
وي از خودروسازان، كارخانجات و وزارت نفت به عنوان سه متهم آلودگي هواي تهران نام برد و اضافه كرد: اين سه بخش بايد به اين اتهام پاسخ دهند كه چرا مردم تهران را از هواي پاك محروم كردهاند؟
اعلام وارونه وضعيت آلودگي هوا
نوروزي در بخش ديگري از صحبتهاي خود از اقدام مركز پايش هواي تهران در خصوص اعلام وضعيت روزانه آلودگي هواي پايتخت از طريق پيامك خبر داد و گفت: اقدام اين مركز از پايه و ريشه نادرست است.
وي اقدام مركز مذكور در اعلام وارونه وضعيت آلودگي هوا را نوعي فرافكني دانست و افزود: با اين اقدام فرافكنانه ميخواهند هواي ناسالم را سالم جلوه دهند و متاسفانه سازمان محيط زيست به دانش روز دنيا بي توجهي ميكند.
نوروزي از ابداع روش جديد اعلام آلودگي هوا از سوي سازمان محيط زيست به عنوان روش من درآوردي نام برد و اظهار كرد: پس از طرح طنزهايي مانند آب پاشي و مه پاشي تهران، اين روش طنز زيست محيطي سال جديد است.
هم انديشي اصحاب رسانه در 26 فروردين
وي با تاكيد بر اين كه 9 ميليون تهراني در معرفي خطرات زيست محيطي قرار دارند، تصريح كرد: نخستين همانديشي اصحاب رسانه به عنوان مدافعان واقعي محيط زيست 26 فروردين در فرهنگسراي رسانه برگزار ميشود.
مشاور زيست محيطي معاون شهردار تهران در پايان در خصوص آرمهاي روزانه طرح ترافيك گفت: اين آرمها در دو رنگ و با دو تعرفه توزيع ميشوند كه آرمهاي سبز رنگ قبل از ساعت 10 صبح با قيمت 18 هزار تومان و آرمهاي آبي رنگ بعد از ساعت 10 صبح با قيمت 13 هزار و 200 تومان توزيع ميگردند.