يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۳
کد خبر: ۶۰۸۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
همزمان با آغاز فصل بهار صورت گرفت:
معاون شهردار منطقه 3 تهران گفت : جشنواره لاله هاي بهاري در بوستان هاي ملت ، شريعتي و حاشيه خيابان ولي عصر پذيراي عموم شهروندان است .

 

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 3، رضا مددي گفت : بيش از 850 هزار پياز لاله در 33 گونه و طيف رنگي بسيار متنوع همزمان با فصل بهار در اين نقاط شکوفا شده و اين بوستان ها را غرق گل کرده است .

 

مددي با اشاره به اينکه گل لاله نماد و طلايه دار بهار است اما عمر آن بسيار کوتاه است از تمامي شهروندان دعوت کرد که با توجه به مساعد بودن هوا و اوج زيبايي گل هاي لاله در اين زمان، به همراه کودکان و سالمندان خانواده خود از اين جشنواره بازديد کنند .

 

معاون شهردار منطقه 3 با اشاره به اينکه معمولا پياز لاله در اوايل فصل پاييز کاشته مي شود و با مراقبت هاي لازم در فروردين ماه شروع به گل دهي مي کند و تا نيمه ارديبهشت ماه تداوم دارد، افزود: با توجه به چشم انداز زيباي حاشيه خيابان ولي عصر و بوستان هاي ملت و شريعتي اين نقاط به عنوان يکي از جذاب ترين نمايشگاه هاي گل لاله در شهر تهران است و زيبايي اين بوستان ها را در فصل بهار چندين برابر کرده است .

 

وي در ادامه با اشاره به تکنيک استفاده شده در اين جشنواره گفت : در کاشت پيازهاي لاله از نظر زمان گل دهي از 3 نوع لاله استفاده شده است ، به گونه اي که لاله ها در 3 مقطع زماني مختلف شروع به گل دهي کنند .

 

مددي با اشاره به اينکه پياز گل لاله در فصل بهار مي رويد ولي امکان نگهداري و استفاده مجدد آن طي چند سال متوالي وجود دارد، افزود: از دير باز تا کنون ايرانيان اين گل را به خاطرايراني بودن ، راست قامتي و زيبايي منحصر به فردش در فرهنگ غني خود به عنوان سمبل و نشانه پذيرفتند و در کنار سفره هفت سين عيد نوروز به عنوان تبرکي از بهار ، طراوت و نوميدي مورد استفاده قرار مي دهند .

نظر شما