دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۹
کد خبر: ۶۰۸۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
معاون برنامه‌ريزي استاندار تهران گفت: پرداخت يارانه‌ها در سه ماهه نخست امسال ادامه دارد و بدون تغيير به حساب سرپرستان خانوار واريز خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از ايسنا، نعمت‌الله ترکي، درباره وضعيت رفاه و فقر شهروندان تهراني در سالي که گذشت، گفت: اعلام چنين شاخصي نيازمند منابع و مصارف خانوار است. به اين معنا که ميزان منابع و مصارف بايد به صورت روزانه ارزيابي شود تا سرانه درآمد مصرف خانوار نيز مشخص شود.


وي افزود: در سال 91 اگر سرانه درآمد سالانه را 16 ميليون تومان براي خانوار سه نفره در نظر بگيريم، به طور ميانگين مي‌توان گفت اين خانوار در شهر تهران زندگي مطلوبي دارند، اما اگر منابع و سطح مصارف را در نظر بگيريم ، در اين صورت نمي‌توان گفت رفاه براي خانوارها وجود دارد يا وضعيت مطلوب است!


ترکي درباره اينکه در سال 91 به علت افزايش قيمت‌هاي عمومي ، پس‌انداز از سبد خانوارهاي تهراني به ويژه کارمندان حذف شد، نيز گفت: هزينه‌هاي مصرف در سال 91 بالا بود لذا نمي‌توان پس‌انداز را در سبد خانوار ديد چرا که علي‌رغم افزايش درآمد، به علت افزايش قيمت‌ها، مصرف نيز افزايش يافت.


معاون برنامه‌ريزي استاندار تهران درباره پرداخت يارانه‌ها نيز گفت: پرداخت يارانه‌ها در سال 92 نيز ادامه دارد و بدون تغيير به حساب سرپرستان خانوار پرداخت خواهد شد.

نظر شما