يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۵
کد خبر: ۶۰۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
همزمان با هفته سلامت و با حضور پزشکان و پرستاران هنرمند؛
همزمان با هفته سلامت و با هدف تبيين و بررسي نقش هنر در تامين سلامت روحي و جسمي شهروندان، نخستين همايش هنر و سلامت با حضور پزشکان و پرستاران هنرمند برگزار مي شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي کار، فرزاد قاسم زاده دبير همايش هنر و سلامت ، با بيان اين مطلب هم چنين از آيين تجليل از پزشکان و پرستاران هنرمند به مناسبت هفته سلامت خبر داد.

رييس فرهنگسراي کار با اشاره به برگزاري برنامه هاي هفته سلامت از 18 تا 24 فروردين اظهار داشت : با توجه به اهميت آموزش و سبک زندگي در عرصه سلامت و لحاظ نمودن اين مهم در نامگذاري روزهاي اين هفته ، فرهنگسراي کار به عنوان محل دبيرخانه کارآفريني ، اقدام به برگزاري همايش هنر و سلامت با محوريت اخلاق و فرهنگ پزشکي، نقش هنر دربالا بردن روحيه و توانمندي شغلي جامعه پزشکي کشور و تاثير اين موضوع بر ارتقاي سلامت جامعه کرده است.

 

قاسم زاده افزود: همايش هنر و سلامت يکي از محصولات و خروجي هاي اقدامات و فعاليت هايي است که با تشکيل باشگاه پزشکان و پرستاران هنرمند درسازمان فرهنگي هنري شهرداري شکل گرفت و از اين پس فعاليت هاي هنري جامعه پزشکي و پرستاري در فرهنگسراي کار دنبال خواهد شد که دومين جشنواره فرهنگي هنري جامعه پزشکي سراسر کشور نيز از جمله آنهاست.

وي آيين جليل از پزشکان و پرستاران هنرمند را از ديگر بخش هاي همايش هنر و سلامت ذکر کرد و گفت : در واقع همايش هنرو سلامت شامل سه بخش علمي - پژوهشي ، هنري - نمايشگاهي ، و مراسم تقدير از هنرمندان برگزيده جامعه پزشکي است و در انتهاي همايش نيزبا صدور بيانيه اي ، آغاز به کار دوره جديد باشگاه پزشکاران و پرستاران هنرمند رسما اعلام خواهد شد.

 

وي گفت : در صدد آن هستيم که مقوله هنر را به عنوان عرصه اي سازنده و فرهنگساز به ويژه در حوزه ارتقاي فرهنگ شهروندي امري همگاني کنيم تا تمامي صنوفي که در کنار کار و شغل اصلي خود به شاخه اي از هنر علاقه دارند فرصت و امکان لازم براي ظهور و بروز استعداد ها و ارايه محصولات هنري خود به جامعه را بيابند.

دبير همايش هنر و سلامت با اشاره به مشارکت خوب شهرداري و نهادها و مراکز حوزه سلامت در اين همايش ، گفت : اداره کل سلامت شهرداري تهران ، مرکز مطالعات هنر و سلامت ، سازمان ها ئ نهادهاي حوزه پزشکي و پرستاري ، دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي ، معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 9 ، بيمارستان قلب شهيد رجايي و ساير بيمارستان ها و مراکز در ماني در برگزاري اين همايش با فرهنگسراي کار مشارکت دارند.

 

قاسم زاده از تمامي افراد ، نمايندگان صنوف و اتحاديه ها ، مشاغل و نهادهاي فعال در عرصه هنر و کارآفريني دعوت کرد براي ارايه طرح ها و پيشنهادهاي خود به دبيرخانه کار و کار آفريني به نشاني تهران- بزرگراه يادگار امام جنوبي – تقاطع خيابان هاشمي – فرهنگسراي کار ، مراجعه نموده و براي کسب اطلاعات بيشتر با شماره هاي 66041694 تماس بگيرند و يا به سايت فرهنگسرا به نشاني www.Kar.Farhangsara.ir مراجعه کنند.

نخستين همايش هنر و سلامت روز چهارشنبه 21 فروردين ازساعت 17 تا 19 در محل سالن همايش هاي مرکز آموزش هاي اجتماعي شهيد داوود حيدري واقع در خيابان آزادي ، خيابان استاد معين ، ميزبان پزشکان و پرستاران هنرمند و پژوهشگران عرصه هنر و سلامت است.

نظر شما