دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۵
کد خبر: ۶۰۸۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
مدير اداره سلامت شهرداري منطقه 20 تهران با تشريح برنامه هاي هفته سلامت ويژه دانش آموزان از استقرار پايگاه هاي كنترل فشار خون در مدارس اين منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20 تهران، جواد كريمي با اشاره به اينكه بخشي از فعاليت هاي هفته جهاني سلامت مديريت شهري منطقه 20 به دانش آموزان و مدارس اين منطقه اختصاص دارد، گفت: تئاترهاي هاي آموزشي، استقرار پايگاه هاي كنترل فشار خون، كارگاه هاي آموزشي، مسابقات فرهنگي و تورهاي سلامت از اقداماتي است كه همزمان با اين هفته در مدارس منطقه 20 اجرا مي شود.

كريمي ارتقاي سلامت دانش آموزان، توسعه و ترويج برنامه هاي سلامت محور و افزايش مروجين سلامت را از اهداف ويژه برنامه هاي مدارس برشمرد و خاطرنشان كرد: معرفي كانون هاي ده گانه، ثبت نام و عضو گيري از فعاليت هاي جانبي است كه با حضور در بين دانش آموزان انجام مي شود و دانش آموزان با انتقال مفاهيم آموزشي به خانواده و والدين بهترين مروجين سلامت محسوب مي شوند.

وي با اشاره به استقبال گسترده شهروندان از خدمات رايگان پزشكي و مشاوره اي خانه هاي سلامت محله هاي 22 گانه و دهكده سلامت مستقر در فرهنگسراي ولاء همزمان با هفته سلامت تصريح كرد: حضور در سراي سالمندان كهريزك و ارائه خدمات آموزشي فرهنگي از ديگر اقداماتي است كه با حضور اعضاء كانون هاي خانه هاي سلامت و شهروندان علاقه مند برگزار شد.

مدير اداره سلامت شهرداري منطقه 20 تهران در پايان افزود: به منظور تكريم هفته سلامت و ايجاد حساسيت در شهروندان نسبت به نصب 4 هزار متر بنر و يك هزار پوستر با مضامين آموزشي و فرهنگي در مراكز فرهنگي، خانه هاي سلامت و مدارس و ارسال 3 هزار پيامك با موضوع شعار سال" فشار خون را جدي بگيريم" اقدام كرده است.


نظر شما