يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۱
کد خبر: ۶۰۹۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
مسئول اداره بازيافت و تبديل مواد شهرداري منطقه يک گفت: با فرهنگ سازي طرح تفكيك زباله از مبداء و آموزش هاي چهره به چهره ماهانه بيش از 2 هزار و 500 تن پسماند خشک در شمال تهران جمع آوري ، تفکيک و بازيافت مي شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يک مهدي  جمشيديان با اعلام خبر فوق اظهار داشت : افزايش روز افزون مقادير زباله هاي شهري و مشكلات ناشي از دفن يا سوزاندن زباله و روش هايي از اين قبيل دنياي امروز را از يك سو به كاهش ميزان زباله هاي توليدي و از سوي ديگر به صرفه جويي در برداشت از منابع طبيعي سوق مي دهد، بر همين اساس اداره بازيافت منطقه براي آموزش و ارتقاي فرهنگ بازيافت پسماند خشک از مبدا و متوقف ساختن ياكاهش دادن اثرات سوء زباله ها بر سلامتي انسان زيرساخت هاي مناسبي را در نظر گرفته است .


وي افزود : در حال حاضر 17 غرفه بازيافت و تعداد 30 خودروي  مخصوص جمع آوري پسماند در سطح منطقه فعال است و نسبت به جمع آوري پسماندهاي خشك اقدام مي كنند و10 غرفه ديگر نيز  در محله ها استقرار مي يابد تا پسماندهاي خشك توليدي شهروندان به شكل متمركز جمع آوري و در اختيار پيمانكاران بازيافت قرار گيرد.

جمشيديان تصريح کرد: روزانه 400 تن پسماندتر در منطقه يک جمع آوري مي شود كه در حدود 80 تن آن را پسماند خشك تشکيل مي دهد به طوري که در سال گذشته تناژ پسماند خشك جمع آوري شده نسبت به سال 90  از8  درصد رشد برخوردار بوده است.


وي گفت : بيشترين تناژ جمع آوري پسماند خشك مربوط به ناحيه 8 و محله هاي حكمت و چيذر بوده است كه توسط كانكس هاي بازيافتي و خودروهاي مخصوص جمع آوري پسماندها جمع آوري شده است .

نظر شما