شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۹
کد خبر: ۶۰۹۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
شوراي انتخاب پنجمين سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي تهران آثار هفت هنرمند بين‌المللي از اروپا، آمريکاي جنوبي و آسيا را براي حضور در اين دوره از سمپوزيوم انتخاب کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، سيدمجتبي موسوي دبير پنجمين سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي تهران، با اعلام اين خبر گفت: 80 هنرمند از 36 کشور، آثار خود را براي اين دوره از سمپوزيوم که با متريال چوب برگزار مي‌شود، ارسال کردند.

موسوي ادامه داد: شوراي انتخاب آثار، متشکل از سيمين اکرامي، کورش گلناري، محمدحسين عماد، محمدرضا ذبيح‌الله‌زاده و ريما اسلام‌مسلک، آثار هفت هنرمند از پنج کشور دنيا را براي حضور در اين سمپوزيوم انتخاب کردند.

وي افزود: پتر پتروف (Petre Petrov)، رومن ميدو ديميتروف (Rumen Mihov Dimitrov) و نيکولاي يو تو (NIkolay Yotov) هر سه از بلغارستان، فرناندو آلوارز پرز (Fernando Alvarez Perez) از اسپانيا، لني راتناساري ويچرت (Lenny Ratnasari Weichert) از اندونزي، کريستين ري (Christian Rey) از اروگوئه و گواجاردو روبيو (Mauricio Guajardo Rubio) از شيلي، هنرمنداني هستند که در پنجمين سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي تهران به ارائه اثر خواهند پرداخت.

مدير اداره حجم سازمان زيباسازي شهر تهران همچنين درباره انتخاب مواد چوب و محل برگزاري اين دوره از سمپوزيوم توضيح داد: با توجه به درخواست و پيشنهاد تعداد زيادي از هنرمندان مجسمه‌ساز مبني بر انتخاب چوب براي اين دوره از سمپوزيوم، تصميم گرفتيم براي اولين بار از چوب استفاده کنيم.

موسوي توضيح داد: بر همين اساس در بخش اصلي يک گرده درخت راش به قطر تقريبي 75 تا 85 سانتيمترو طول تقريبي 280 سانتيمتر در اختيار هنرمندان قرار خواهد گرفت. در بخش دانشجويي يک گرده درخت راش به قطر تقريبي 55 تا 65 سانتيمتر و طول تقريبي 180 سانتيمتر قرار مي‌گيرد.

وي افزود: پنجمين سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران از 10 تا 21 ارديبهشت ماه در پارک نوروز واقع در بوستان آب و آتش برگزار مي‌شود. اين رويداد هنري همزمان با روز خليج فارس افتتاح مي‌شود که عنوان يادواره خليج فارس را براي اين دوره از سمپوزيوم انتخاب کرديم و طي 10 روز اين سمپوزيوم با حضور مردم برپا مي‌شود. موسوي در رابطه با انتخاب آثار هنرمندان ايراني نيز گفت: شوراي انتخاب در حال بررسي آثار است و در اين دوره 10 هنرمند ايراني در بخش اصلي در کنار 7 هنرمند خارجي به ارائه اثر خواهند پرداختند. همچنين در بخش دانشجويي آثار 10 هنرمند جوان انتخاب خواهد شد.

دبير پنجمين سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي تهران، همچنين در مورد غيررقابتي بودن اين دوره از سمپوزيوم توضيح داد: به رغم اين‌که سازمان زيباسازي ترجيح مي‌داد اين دوره را مانند دوره‌هاي قبل به شکل رقابتي برگزار کند، اما به درخواست و پيشنهاد تعدادي از هنرمندان برجسته مجسمه‌سازي تصميم گرفتيم اين دوره را به‌صورت غيررقابتي اجرا کنيم و تجربه جديدي در اين زمينه به دست آوريم. از اين رو به هر هنرمند در بخش اصلي پنج ميليون تومان و در بخش دانشجويي يک و نيم ميليون تومان پرداخت خواهد شد و در نهايت آثار ساخته شده در اختيار برگزارکنندگان قرار مي‌گيرد.

پنجمين سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي تهران (يادواره خليج فارس) به‌صورت غير رقابتي با هدف توسعه هنر مجسمه‌سازي معاصر ايران و تلطيف فضاهاي شهر تهران از طريق فراهم آوردن شرايط بروز و شکوفايي آفرينش‌هاي هنري، تعميم نگاه زيباشناسانه در جامعه، تبادل تجربيات، اطلاعات و مهارت‌ها، در زمينه مجسمه‌سازي شهري در ميان هنرمندان و آشنايي شهروندان با مراحل اجراي آثار هنري، برگزار مي‌شود.


نظر شما