يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۴
کد خبر: ۶۰۹۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
رئيس ستاد توسعه پايدار شهرداري مطرح کرد:
رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار با اشاره به اينکه دولت اگر در معذوريت نبود،محيط زيست را زودتر از سازمان مديريت منحل مي کرد،گفت: تا زماني كه محيط زيست در دستگاه حاكميتي در اولويت برنامه ها نباشد، توجه در سطح كلان نسبت به مسائل محيط زيستي رخ نخواهد داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران محمد هادي حيدرزاده در جلسه شوراي مركزي كارگروه محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران كه صبح امروز(دوشنبه) با حضور سازمانهاي مردم نهاد محيط زيست در فرهنگسراي خاقاني تشكيل شد گفت: اميدواريم توجه به سازمانهاي مردم نهاد در سطح كشور علي الخصوص در حوزه محيط زيست در راس برنامه ريزيها قرار گيرد.

 

حيدرزاده با بيان اينكه ظهور تشكلهاي مردمي در حوزه محيط زيست بعد از كنفرانس رويودوژانيرو اتفاق افتاد گفت: يكي از محورهاي حضور و مشاركت مردم جلوگيري از تخريب محيط زيست بود كه حكومتها چاره‌اي جز قبول مشاركت مردم نداشته به همين دليل در اين حوزه افزايش قابل توجهي در پيدايش تشكلهاي محيط زيست در بعد كمي به وجود آمد.

 

رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار با اظهار اينكه توسعه تشكلها در همه بخشها در ايران از جمله در حوزه محيط زيست روند توسعه كمي داشته ولي به لحاظ كيفيت توسعه نداشته است گفت: از دلايل كاهش توسعه كيفي يكي توجه و ايجاد تشكلها بر اساس مد بدون توجه به ايجاد زير ساختهاي اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي و همچنين عدم اعتقاد دولت به ايجاد تشكلهاي مردمي بوده است كه اين دو عامل حوزه اثر گذاري تشكلهارا كاهش داده است.

 

وي ضمن تشكر از ستاد ساماندهي سازمانهاي مردم نهاد شوراي اسلامي شهر تهران تاکيد کرد: هر چه بخواهيم موضوع سياست را از محيط زيست جدا كنيم امكان پذير نيست زيرا مهمترين موضوع هزاره سوم مبحث محيط زيست است و به همين دليل بسياري از تشكلهاي زيست محيطي در بعد بين المللي تبديل به احزاب شده اند.

 

حيدرزاده با اشاره به اينكه هم اكنون وضعيت كشور در زمينه محيط زيست در شرايط مطلوبي نيست ولي با تلاشها و فعاليتهاي موثر سازمانهاي مردم نهاد در زوايه اي است كه توجه به مسائل محيط زيستي در اولويت قرار گرفته است گفت اميدواريم بتوانيم با ايجاد حساسيت در سطح مديران عدم توجه به مسائل محيط زيستي به عنوان يك ضد ارزش تلقي شود.

  

 

رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار همچنين به نقش و اهميت مشاركتهاي مردمي در ارتقائ سطح فرهنگ زيست محيطي مردم اشاره كرد و افزود تا زماني كه موضوع محيط زيست در دستگاه حاكميتي در اولويت نباشد توجه در سطح كلان نسبت به مسائل محيط زيستي رخ نخواهد داد.

 

وي ادامه داد:تا زماني كه موضوع محيط زيست در دستگاه حاكميتي در اولويت نباشد توجه در سطح كلان نسبت به مسائل محيط زيستي رخ نخواهد داد.

 

حيدرزاده بااشاره به اينكه هم اكنون اولويت، توجه و نگاه به محيط زيست در سطح كشور وجود ندارد گفت: اميدواريم در دولت آينده نگاه بهتري در حوزه فعاليت هاي محيط زيستي لحاظ شود.

 

وي اظهار كرد: وضعيت محيط زيست كشور هم اكنون در شرايط بحراني است و به همين دليل بايد مطالبات سازمانهاي مردم نهاد از كانديد هاي دستگاه اجرايي علاوه بر ارائه برنامه هاي اقتصادي و اجتماعي ارائه مطالب محيط زيستي هم باشد.

نظر شما