دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۳
کد خبر: ۶۰۹۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
مشاور زيست محيطي معاون شهردار تهران از شروع دوباره معضل ريزگردها در يکي دو هفته ديگر خبرداد و افزود: اين درحالي است که تاکنون هيچ اقدام اساسي و عملي براي حل اين مشکل توسط سازمان حفاظت از محيط زيست انجام نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، وحيد نوروزي در نخستين نشست هم‌انديشي خبرنگاران محيط زيست در فرهنگسراي رسانه، با تاکيد بر نقش مهم و تاثيرگذار خبرنگاران در حل مشکلات محيط زيست، اظهارداشت: رسانه‌ها در سال هاي اخير با درج اخبار و انتشار گزارش‌هاي خود توانستند، اتفاقات مهمي را در اين حوزه رقم بزنند که در اين مورد مي توان به مجبور شدن دولت و صنعت خودروسازي به نصب کنيستر در خودروها و ممنوعيت قطعي واردات آزبست، کاهش آلودگي هوا و نيز جلوگيري از افزايش فزاينده مرگ و مير ناشي از آن اشاره کرد.

 

وي مانع شدن از فروش پارک پرديسان و عقب نشيني دولت از انجام اقدامات عجيب و غريب مه پاشي و آب پاشي را از ديگر دستاوردهاي رسانه‌ها در حوزه محيط زيست عنوان کرد و افزود: ضروريست کلاس‌هاي تخصصي محيط زيست براي فعالان رسانه‌اي تشکيل شود که اين مهم مي‌تواند با همکاري شهرداري تهران و فرهنگ‌سراي رسانه اتفاق افتد.

 

 

سازمان محيط زيست در ضعيف‌ترين دوره مديريتي خود قرار دارد

 

عضو کارگروه کاهش آلودگي هواي تهران با بيان اين که سازمان حفاظت از محيط زيست اکنون در ضعيف‌ترين دوره مديريتي خود قرار دارد،تصريح کرد: اين سازمان با بودجه‌اي معادل 60 تا 70 ميليارد توماني نتوانسته عملکرد مطلوبي از خود ارائه دهد و با سکوت خود اجازه داده تا برخي از محصولات بي‌کيفيت داخلي همچنان در کشور توليد شوند.

 

نوروزي بر لزوم کاهش آلودگي هوا اشاره کرد و بيان داشت: در برنامه 5ساله دوم، سوم و چهارم توسعه دولت مکلف شده بود تا آلودگي هوا در در تهران و ساير کلان‌شهرهاي کشور کاهش دهد اما تمام به اين برنامه ها عمل نشده است.

 

 

شروع دوباره معضل ريزگردها / سازمان محيط زيست اقدامي نکرد، بودجه را پس داد

  

نوروزي در ادامه از شروع دوباره معضل ريزگردها در يکي دو هفته ديگر خبرداد و افزود: اين درحالي است که تاکنون هيچ اقدام اساسي و عملي براي حل اين مشکل توسط سازمان حفاظت از محيط زيست انجام نگرفته است و 6 تا 7 سال که در اين مورد تنها حرف زده مي شود. انتظار ما از رسانه‌ها اين است که در اين زمينه نيز قوي‌تر عمل کنند.

 

وي يادآورشد: سازمان حفاظت محيط زيست براي حل اين معضل بودجه کلاني دريافت کرده بود که به دليل عدم هزينه شدن و انجام هيچ اقدام عملي در اين مورد،اعتبار اختصاص داده شده توسط سازمان بازرسي پس گرفته شده است.

 

وي ادامه داد: با اين شرايط به طور معمول بايد دوباره با شروع معضل ريزگردها در هفته‌هاي آينده مجلس شوراي اسلامي در خصوص بحث ريزگردها حساس مي‌شود و فقط شهر يکي دو روز تعطيل مي‌شود.

 

مسئولان، محيط زيست را در حد گل و بلبل مي‌دانند

 

به گفته اين مقام مسئول، سازمان جهاد کشاورزي، سازمان محيط زيست و مجلس شوراي اسلامي درباره مقابله با بحث ريزگردها همکاري و تعامل مناسبي با يکديگر ندارند.

 

مشاور زيست محيطي معاون حمل و نقل و ترافيک شهردار تهران با بيان اين که سلامت جامعه نبايد بر سر يک سري مسائل بچه‌گانه به خطر بيافتد، گفت: متاسفانه اکثر مسئولان، محيط زيست را در حد گل و بلبل مي‌دانند و لازم است دانش زيست محيطي مسئولان ارتقاء يابد تا شاهد تصويب قانون‌هاي عجيب و غريبي همانند 5 سال شدن معاينه فني خودرو نباشيم.

نظر شما