دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۱۰۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه ساختار نادرست اقتصاد يکي از مشکلات کشور است، گفت: اقتصاد ايران تک محصولي و وابسته به نفت است و در چنبره دولت گرفتار شده است، در حالي که ساختار اقتصاد ايران بايد مبتني بر مردم شکل بگيرد.

به گزارش شهر به نقل از فارس، محسن رضايي صبح امروز در همايش تبيين حماسه سياسي و حماسه اقتصادي در مهديه نيشابور اظهارداشت: شيوه مديريت مشکل اول امروز کشور است؛ با وجود کار فراوان و هزينه‌هاي زيادي که در کشور براي آباداني و پيشرفت انجام شده اما اثرات کمي بر سطح زندگي مردم داشته است، بنابراين مي‌توان سوء مديريت را مشکل اول امروز کشور دانست.

 

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: ساختار نادرست اقتصاد کشور مشکل دوم ماست، اقتصاد ايران تک محصولي و وابسته به نفت است و در چنبره دولت گرفتار شده است، در حالي که ساختار اقتصاد ايران بايد مبتني بر مردم شکل بگيرد.

 

رضايي با بيان اينکه اقتصاد مردمي به معناي توليد ثروت از کف جامعه و خانواده‎ها است اظهار داشت: اين انباشت سرمايه و ثروت از کف جامعه کم کم به راس هرم مي‎رسد که در اين صورت دولت‌ها مديون مردم مي‎شوند نه مردم مديون دولت‎ها.

 

وي از بي‌برنامگي به عنوان مشکل سوم کشور ياد کرد و افزود: براي ادامه راه در آينده کشور اگر برنامه‌ريزي درستي وجود نداشته باشد، حتي ثروت زياد هم نمي‌تواند به رفع مشکلات کمکي کند.

 

رضايي گفت: ذات اسلام شکوفايي و پويايي است، ايرانيان در طول تاريخ نشان داده‌اند که همواره مردمي کوشا بوده‌اند؛ مشکلات کنوني کشور ربطي به ذات اسلام و مردم ايران ندارد، بلکه بايد مشکل را در جايي ديگر جست‎وجو کرد.

 

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه مشکل چهارم را عدم بهره‌گيري مناسب از جوانان دانست و افزود: متاسفانه در اين سال‌ها به جاي سپردن کار به دست جوانان تنها به مشاوره آنها بسنده شد و همين مسئله نيروي بالقوه جوانان کشور را براي ساختن ايراني آباد سرکوب کرد، در حالي که جوانان بايد وارد متن امور شوند.

 

وي با اشاره به نامگذاري سال با عنوان حماسه سياسي و حماسه اقتصادي گفت: زماني حماسه از لوله تفنگ ما بيرون مي‌آمد اما امروز حماسه از نوک قلم و تراوش فکر و انديشه بيرون مي‌آيد.

 

رضايي افزود: همانگونه که در زمان جنگ قهرمانان گمنامي از ملت، شرف و خاک و ناموس خود دفاع کردند، امروز هم بايد کار را به دست همين قهرمانان گمنام سپرد تا با لبيک به نداي رهبري عزيز انقلاب حماسه سياسي و اقتصادي به وجود آيد.

 

وي گفت: خوشبختانه رهبري هوشمند داريم، ايشان با اشراف کامل به همه امور و نظرات دقيق و کارشناسي شده پشتوانه عظيمي براي مسئولان هستند.

 

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: با تمام توان و با ايستادگي روي ارزش‌ها و اعتقادات‌مان در برابر زياده‌خواهي دشمنان مي‌ايستيم اما اين مسئله نبايد موجب شود که سوء مديريت در اداره کشور توجيه شود.

نظر شما