شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۱۰۵۱
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
شهردار منطقه 19 از تغيير کاربري کوره هاي آجرپزي به خدمات عمومي خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19،  عباداله فتح الهي با اشاره به شرايط جغرافيايي و حاشيه اي بودن منطقه گفت: در حال حاضر از مجموع 45 کوره آجرپزي واقع شده در محدوده منطقه، 5 کوره به کاربري هاي ورزشي، فرهنگي، خدمات عمومي، شهري و فضاي سبز تبديل شده اند.

 

وي افزود: در حال حاضر 40 کوره آجرپزي ديگر در اين منطقه وجود دارد که 6 مورد آنها به شکل نيمه فعال هستند و در سال جديد تمهيدات لازم براي تعطيلي آنها انديشيده شده است.

 

فتح الهي تصريح کرد: تغيير کاربري کوره هاي آجرپزي با جذب سرمايه گذار و ترغيب صاحبان اين املاک به تبديل کاربري هاي درنظر گرفته شده صورت مي گيرد و مي تواند تأثيرات متعدد زيست محيطي و اجتماعي را در پي داشته باشد.

 

به گفته شهردار منطقه تغيير چهره شهري محله هايي که کوره هاي آجرپزي در آنها واقع شده است از جمله آثار مهم اين تغيير کاربري است که سيماي شهري را زيباتر و مدرن تر خواهد کرد.

 

وي کاهش آسيب هاي اجتماعي اين محلات و پيشگيري از تجمع بزهکاران را از ديگر فوايد اين طرح دانست و گفت: با تعريف کاربري هاي جديد براي کوره هاي آجرپزي زمينه هاي مناسب جهت دسترسي شهروندان بويژه جوانان و نوجوانان به امکانات ورزشي، هنري، فرهنگي و تفرجگاهي و نيز رشد و بالندگي استعدادهاي آنها فراهم مي شود.

نظر شما