شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۸
کد خبر: ۶۱۰۵۲
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
همزمان با هفته اول ارديبهشت ماه و در کنار بيش از 130 عنوان برنامه فرهنگي هنري در پايتخت، ويژه برنامه «براي تو اي روز ارديبهشتي» به مناسبت پنجاه و چهارمين سال تولد دکتر قيصر امين پور در فرهنگسراي انقلاب اسلامي برگزار مي شود.

به گزارش شهر به  نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، اين مراسم روز دوم ارديبهشت ماه با حضور جمعي از هنرمندان، شاگردان و خانواده قيصر امين پور برگزار مي شود و خوانش اشعار اين شاعر انقلاب، بيان خاطراتي از وي و مرور آنچه كه شاعران و علاقمندان قيصر درباره او سروده اند، بخش هايي از اين ويژه برنامه است.


همچنين در اين مراسم، مستند «همزاد عاشقان جهان» به کارگرداني تورج کلانتري كه به روايت گوشه هايي از زندگي و شخصيت قيصر امين پور مي پردازد، نمايش داده مي شود و نگارخانه مهر تصاويري از اين شاعر را تا 9 ارديبهشت به نمايش خواهد گذاشت. آيين نكوداشت «براي تو اي روز ارديبهشتي» با همکاري موسسه شهرستان ادب، ساعت 16در فرهنگسراي انقلاب اسلامي برگزار مي شود.


در کنار اين ويژه برنامه نشست چارسوي شعر با حضور گروس عبدالملکيان، 5 ارديبهشت در فرهنگسراي ملل، نشست انجمن ترانه فردوس با حضور عبدالجبار کاکايي و دکتر بهروز ياسمي، 2 ارديبهشت و جلسات شعرخواني و شرح سبک هاي ادبي با حضور سعيد بيابانکي، 3 ارديبهشت در فرهنگسراي فردوس و نشست من و اسطوره سرزمينم با موضوع روايت داستان هايي از اسطوره هاي ملي ايراني، 2 ارديبهشت در خانه فرهنگ ابوذر برگزار خواهد شد.


نمايشگاه و فروشگاه صنايع دستي5 و 6 ارديبهشت در فرهنگسراي ملل، نمايشگاه عکس طبيعت تا پايان هفته در نگارخانه فرهنگسراي اشراق، نمايشگاه نقاشي روي پارچه تا پايان هفته در خانه فرهنگ وليعصر(عج)، نمايشگاه عکس «جلوه هاي زندگي اقوام ايراني» تا پايان هفته در فرهنگسراي بهاران و نمايشگاه تايپوگرافي ضرب المثل هاي ايراني تا پايان هفته در مجتمع فرهنگي هنري شيخ صدوق از ديگر برنامه هاي مراکز فرهنگي هنري تهران در هفته جاري است.


نمايش فيلم سينمايي رسوايي تا پايان هفته در فرهنگسراي اشراق و نمايش «تهران 1500» تا پايان هفته در فرهنگسراي گلستان، خانه فرهنگ پامچال و سينما چاپلين فرهنگسراي بهمن از جمله برنامه هاي سينمايي هفته اول ارديبهشت ماه است و همچنين نمايش هاي «مزرعه ننه جون» تا پايان هفته در سالن آمفي تئاتر نور و نمايش قصه تاج عروس خاله و خروس تا پايان هفته در سينما چاپلين فرهنگسراي بهمن اجرا مي شود.


جشنواره غذاهاي محلي اقوام مختلف ايران، 5 ارديبهشت در بوستان خيام و کارگاه آموزش قاليبافي، گليم و گبه، 5 ارديبهشت در فرهنگسراي تهران از ديگر برنامه هاي هفته جاري است که از سوي مراکز فرهنگي هنري پايتخت اجرا مي شود.


علاقه مندان مي توانند جهت دريافت فهرست کامل برنامه ها به پايگاه اينترنتيwww.farhangsara.ir مراجعه کنند و براي دريافت اطلاعات ويژه برنامه هاي هفته جاري و نشاني مراکز فرهنگي هنري شهر تهران با شماره 1837 تماس بگيرند.

نظر شما