يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۲
کد خبر: ۶۱۰۹۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 19 سال گذشته موفق به ارائه خدمات آموزشي به 60 هزار و 191 شهروند درقالب برپايي ايستگاه هاي آموزش شهروندي شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، حجت الاسلام رسول جوادي معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه با اعلام اين خبر گفت: در سال گذشته 814 ايستگاه سيار آموزش شهروندي در نواحي پنجگانه منطقه برگزار شد که در مجموع بيش از 60 هزار شهروند در اين ايستگاه ها خدمات آموزشي دريافت کردند.

 

وي هدف از استقرار اين ايستگاه ها را ترويج آموزش هاي شهروندي و ارائه آسان و سريع اطلاعات لازم به شهروندان اعلام کرد وگفت: ايستگاه هاي آموزش شهروندي نقش مهمي در تقويت تعامل دوسويه مديريت شهري و شهروندي و نيز ارتقاء مشارکت هاي اجتماعي شهروندان دارند.

 

در اين راستا اين ايستگاه ها ضمن توزيع بروشور و کتابچه و محصولات آموزشي در خصوص نقش مديران شهري و وظايف شهرداري، با برگزاري مسابقات و اهداي جوايز به بهترين ها سعي در آموزش شهروندان و آشناسازي آنان با خدمات مختلف شهرداري را داشته است. وي افزود: علاوه براين در راستاي آشناسازي شهروندان با مأموريت هاي شهرداري،دوره هاي مختلف آموزش شهروندي در سال گذشته برگزار شد. در اين راستا 410 دوره آموزشي با موضوعات ارتباطات موثر شهروندي، خودباوري اجتماعي، تغذيه در ماه مبارك رمضان، مباني مديريت بحران، رفتارهاي شايسته ترافيكي، حقوق و تكاليف شهروندي و ساير موضوعات در خانه هاي علم و زندگي، مدارس و مساجد برگزار شد. به گفته جوادي در اين کلاسها  که 12 هزار نفر شهروند منطقه حضور فعال داشتند، اقلام کمک آموزشي از قبيل کتابچه، بروشور وفرم هاي نظرسنجي بين شهروندان توزيع شد. معاون شهردار به نقش مهم نمايش در انتقال سريع مفاهيم آموزشي به شهروندان و فرهنگ سازي اشاره کردو گفت: با مدنظر قرار دادن اين روش، در سال گذشته60 نمايش خياباني اجرا شد که 35 هزار نفر از آنها بهره مند شدند.

 

اين نمايشها همچنين نقش مهمي را در دوطرفه  و کابردي کردن آموزش ها، تغيير نگرش شهروندان و کيفيت بخشي به زندگي شهري داشتند که با موضوعات گرايش هاي انحرافي موجود در جامعه و خطرات آن، آسيب هاي اجتماعي، ساخت و ساز شهري، تخلفات و جرائم شهري، شهرنشيني و مسئوليت‌هاي قانوني شهروندان و كار آفريني در مدارس مجري طرح شهردار مدرسه، اماكن پرتردد و كنار ايستگاه هاي سيار آموزش شهروندي اجرا شد. جوادي يکي از طرحهاي مؤثر اين حوزه را طرح شهردردست بچه ها دانست و گفت: اين حوزه موفق به اعزام 3 هزار و 500 نفر از ساختارهاي شهروندي در قالب 95 مورد بازديد از مراکزي همچون شرکت نيرو موتور شيراز، سازمان زيست محيطي، کاخ گلستان، شرکت شهر سالم، ايستگه هاي آتشنشاني، سازمان مديريت بحران، سازمان انتقال خون، مجلس شوراي اسلامي و ساير مراکز شده است.

 

وي تقويت روحيه مشارکت جويي و مسئوليت پذيري دانش آموزشان در مدارس ومحلات و آگاه سازي دانش آموزان از ظرفيت ها و اماکن علمي، هنري و تاريخي را از نتايج حاصل از اين بازديدها اعلام کرد. جوادي استقبال شهروندان از اين برنامه ها را بسيار رضايت بخش اعلام و خاطرنشان کرد: در سال جديد نيز برنامه هاي آموزشي اين حوزه در مدارس، مراکز فرهنگي و اماکن عمومي پيش بيني شده است که توسط اداره آموزش هاي شهروندي اجرا مي شود.

نظر شما