يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۲
کد خبر: ۶۱۱۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
با بيان اينکه وضعيت محيط زيست کشور بحراني است گفت : همه شعار حفاظت از محيط زيست را مي دهند اما در عمل شاهديم که وضعيت مديريت محيط زيست کشور ما نا مطلوب است.

به گزارش گروه مديريت شهري شهر، عصر روز گذشته جشنواره مشکات محيط زيست با حضور معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران ، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ، رئيس ستاد محيط زيست شهرداري تهران و جمعي از کارشناسان و مسئولان محيط زيست به کار خود پايان داد.

محمد هادي حيدرزاده رئيس جشنواره مشكات محيط زيست در اين مراسم گفت: هدف از برگزاري جشنواره مشکات ايجاد مشارکت و همکاري بين بخشي است ، چرا که يکي از چالش ها در جامعه ما اين است که دستگاه ها بصورت جزيره ايي و نا هماهنگ با ديگر دستگاه ها فعاليت مي کنند و اين جشنواره الگويي موفق در هم افزايي و هم بردار کردن فعاليت هاست.

 

مشاور شهردار تهران در امور محيط زيست گفت: فراخوان ارسال آثار از آبان ماه سال 91 در 374 محله شهر تهران انجام شد و بالغ بر 82 هزار اثر در بخش هاي غير حرفه ايي ، حرفه اي و كودك و نوجوان به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است.

  

به گفته وي از اين تعداد 20 هزار اثر براي داوري نهايي ارايه شده که امروز 12 اثر در بخش حرفه ايي بزرگسال ، 18 اثر در بخش غير حرفه ايي بزرگسال و 17 اثر در بخش کودکان برنده جايزه شده اند.

 

حيدرزاده با بيان اينکه وضعيت محيط زيست کشور بحراني است گفت : همه شعار حفاظت از محيط زيست را مي دهند اما در عمل شاهديم که وضعيت مديريت محيط زيست کشور ما نا مطلوب است.

 

مسئولان محيط زيست تنها مدعي هستند

وي با تاکيد بر اينکه فاصله بين ادعا و عمل در مديرت محيط زيست بسيار مشهود است گفت : مسئولان در حوزه محيط زيست تنها مدعي هستند و در عمل شاهديم اقدامات مناسبي در بخش هاي مختلف مديريتي و حاکميتي صورت نمي گيرد.

 

وي تصريح کرد: استفاده از مقوله هنر در زمينه نهادينه کردن فرهنگ محيط زيست در نهاد مسئولان و شهروندان اقدامي اثر بخش خواهد بود.

 

ابوالفضل رفيع مدير كل آموزشهاي شهروندي با اشاره به اينكه در جشنواره مشكات محيط زيست 376 هزار و 500 اثر شركت نمودند گفت از 6 محوري كه در جشنواره حضور داشتند محيط زيست شهري يكي از محورهاي بود كه با بيشترين آثار دريافتي مواجه شد كه اين نشان دهنده اثر بخشي مطلوب و موثر واقع شدن آموزشها و همچنين وجود دغدغه محيط زيستي نزد شهروندان است.

 

وي در ادامه اظهار كرد: يكي از دلايل حضور شهروندان همكاري هاي بين بخشي بود كه اين جشنواره از بخشهاي مختلف به ويژه محيط زيست شهري بهره برد.

 

رفيع اظهار اميدواري كرد كه بتوانيم با ادامه همكاريهاي بين بخشي گامهاي موثري در ارتقاء سطح فرهنگ زيست محيطي برداريم.

نظر شما