سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۷
کد خبر: ۶۱۱۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
نماينده مردم تهران با بيان اينکه به واسطه تغيير قيمت ارز کالاهاي اساسي ماند گوشت 60 درصد گران شده و روغن نيز 35 درصد افزايش قيمت پيدا کرده است، افزود: اين ديگر هرج و مرج بازار ماشين نيست که زندگي روزمره مردم را داغان نکند. مردم گوشت نخورند، حبوبات نخورند؛ اشکنه هم نخورند که يک قاشق روغن مي خواهد؟

به گزارش گروه اجتماعي شهر، احمد توکلي نماينده مردم تهران در جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي در بيان تذکري در خصوص گراني‌هاي اخير گفت: سه خبر به نمايندگان مجلس مي دهم. سه ماه است براي کالاهاي اساسي ارزي تخصيص داده نمي شود و يک ماه است به بهانه ناهماهنگي سيستم يکپارچه ديجيتال کالاهاي اساسي که با خون دل ارز آن تخصيص داده شده و تامين شده است وارد کشور نمي شود.

 

گوشت 60 درصد و روغن 35 درصد گران‌ شده است

توکلي خاطرنشان کرد: به واسطه تغيير قيمت ارز کالاهاي اساسي ماند گوشت 60 درصد گران شده و روغن نيز 35 درصد افزايش قيمت پيدا کرده است اين ديگر هرج و مرج بازار ماشين نيست که زندگي روزمره مردم را داغان نکند. مردم گوشت نخورند، حبوبات نخورند، اشکنه هم نخورند که يک قاشق روغن مي خواهد؟

 

وي افزود: اطلاعاتي که در اين زمينه براي تغيير قيمت هست اگر به صاحبان منفعت منتقل شده باشد کساني که گوشت وارد کردند و يا در انبارها احتکار کرده اند چه نفعي از آن خواهند برد؟

 

نماينده مردم تهران گفت: نرخ رشد امسال را تمام سازمان هاي داخل وي خارجي منفي ارزيابي مي کنند و در اين شرايط آقاي رئيس جمهور سرمايه اجتماعي کشور را از بين مي برد و نعل وارونه مي زند.

 

وي در ادامه با قرائت يک بيت شعري مبني بر اينکه: تا که رد نعل اسبت گم کنند/ نعل را وارونه زن ، گفت: مردم به ما مي گويند اين چه وضعي است؟ ما از شما رئيس مجلس مي خواهيم مانند گذشته که وقتي مسايل مهمي در خصوص زندگي مردم به وجود مي آمد جلسه مي گذاشتيد خواهش مي کنم اين بار نيز از همين الان به وزرا ابلاغ کنيد تا در جلسه بعدي به مردم گزارش دهند که با چه وضعيتي کشور را اداره مي کنند.

 

پرداخت 250 هزار تومان همراه با 9 برابر کردن قيمت انرژي

توکلي خاطرنشان کرد: کمر مردم و توليد از اين گراني ها شکسته است. آقاي رئيس جمهور که مي گويد ما مي خواهيم 250 هزار تومان به مردم بدهيم و مجلس نمي گذارد چرا نمي گويد که اين کار را مي خواهد با 9 برابر کردن قيمت سوخت، آب و برق مي خواهد انجام دهد.

 

وي اظهار داشت: چرا سرمايه اجتماعي را نابود مي کنيد؟ من استدعا مي کنم به داد مردم برسيد مردم بيشتر از اين تحمل گراني را ندارند.

 

لاريجاني پس از تذکر احمد توکلي به وي گفت پيشنهاد شما اين است که در اين خصوص جلسه اي برگزار کنيم؟ که احمد توکلي گفت: بله در جلسه آينده وزرا در مجلس به مردم گزارش دهند و مرکز پژوهش ها نيز گزارش هاي خود ر در اين خصوص به مردم ارايه دهد.

 

لاريجاني در نهايت پذيرفت که اين موضوع را در هيات رئيسه مطرح و در خصوص آن تصميم گيري نمايند.

نظر شما