يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۳
کد خبر: ۶۱۲۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
شهردار منطقه 19 از برگزاري کنگره بين المللي استاد شهريار در روز 18 ارديبهشت ماه سال جاري در مرکز همايش هاي برج ميلاد خبر داد.

به گزارش گروه مديريت شهري شهر، عبادالله فتح الهي پيش از ظهر امروز در يک نشست خبري با اعلام اين خبر گفت: شهرداري تهراتن ، دانشگاه تهران ، دانشگاه تبريز و نمايندگي يونسکو در تهران از يک سال قبل دبيرخانه اي را راه اندازي کردند تا مقدمات برگزاري اين کنگره فراهم شود.

 

رئيس ستاد برگزاري کنگره بين المللي استاد شهريار در ادامه گفت: تعداد 750 مقاله به دبيرخانه کنگره ارسال شده است که از اين تعداد 37 مقاله انتخاب شده اند و 17 مقاله در روز برگزاري کنگره به حضار ارائه مي شود.

 

وي افزود: از تعداد 17 مقاله اي که در اين کنگره ارائه مي شود 6 مقاله از ديگر کشورها و 11 مقاله داخلي است. اما نکته جال توجه اين است که 6 مقاله خارجي از ميان 81 مقاله اي که از خارج کشور ارسال شده انتخاب شده است.

 

فتح الهي تصريح کرد: اهداي 5 کتاب چاپ شده به علاقه مندان نيز از ديگر برنامه هاي اين کنگره است.ضمن اينکه 7 کتاب نيز در مراحل چاپ است که رونمايي خواهد شد.

 

شهردار منطقه 19 با اشاره به محورهاي اين همايش گفت: از جمله اين محورها مي توان به زبان شهريار در حيدربابا ، سهم حافظ و سعدي در خلاقيت شاعرانه شهريار ، جامعه شناسي و محبوبيت ملي و جهاني ،شهريار و شعر نو ، نقش استاد در اتحاد ملت هاي منطقه ، جايگاه ادبيات معاصر در هنر ، ترجمه شهرهاي استاد و پژوهش هاي انجام شده در سراسر جهان اشاره کرد.

 

فتح الهي درباره اهداف اين کنگره که به دور از هرگونه تعصبات قومي ، ملي ، زباني و سياسي برگزار مي شود ، گفت: تجليل از مقام استاد شهريار ، شناخت ابعاد ولايي استاد ، شناخت نقش و جايگاه او در پيوند بين ملت ها هم بخشي از اهداف برگزاري اين کنگره است.

 

به گفته وي ، فرداي برگزاري اجلاس تور تهران گردي براي علاقه مندان برگزار مي شود که اين افراد از اماکن فرهنگي تهران به خصوص پارک بهجت آباد که پاتوق استاد شهريار بوده است ، بازديد مي کنند.

نظر شما