شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۳
کد خبر: ۶۱۲۵۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
نماينده ايلام، شيروان، چرداول، ايوان و مهران از افتتاح خطي در پتروشيمي ايلام خبر داد که محصول آن از مجتمع پتروشيمي ديگري تهيه شده است!

به گزارش شهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد شوهاني در تشريح اين اقدام تأمل‌برانگيز گفت: مجتمع پتروشيمي ايلام از حدود ده الي 12 سال پيش شروع به فعاليت کرده ولي هنوز تکميل نشده است.

 

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته قرار است 20 ارديبهشت ماه با حضور رئيس جمهور "خط پلي‌اتيلن سنگين" در اين مجتمع افتتاح شود، اما اين در حالي است که "خط افتتاح پلي‌اتيلن سنگين" مجتمع پتروشيمي ايلام تاکنون تکميل نشده و امکان بهره‌برداري از آن تا تاريخ مقرر وجود ندارد.

 

وي گفت: براي اين منظور مقرر شده است يک خط لوله گازي از عسلويه به اين مجتمع انتقال و مراحل توليد از سر‌گرفته شود ولي اين خط لوله نيز کامل به بهره‌برداري نرسيده است.

 

شوهاني اظهار داشت: اما نکته تامل‌برانگيز اينکه مسئولان مجتمع پتروشيمي ايلام با خريد محصول "پلي‌اتيلن سنگين" از يک مجتمع پتروشيمي ديگر آن را با علامت تجاري پتروشيمي ايلام بسته‌بندي و انبار ‌ کرده‌اند.

 

وي افزود: هدف از اين کار اين است تا در جريان سفر رئيس جمهور به ايلام اعلام شود که اين محصولات توليد پتروشيمي ايلام است!

 

وي گفت: اين درحالي است که براي افتتاح "خط پلي‌اتيلن سنگين" مجتمع پتروشيمي ايلام اعتباري بالغ بر هزار ميليارد تومان هزينه شده و اخيرا نيز 220 ميليون يورو تسهيلات دريافت کرده‌اند.

 

شوهاني تصريح کرد: بايد پرسيد اين مبلغ اعتبارات در کجا و توسط چه کساني هزينه شده است؟

 

نماينده ايلام خاطرنشان کرد: اين مسئله را از چندي پيش در دستور کار قرار داده و پيگيري مي‌کنم و اميدوارم با دخالت به موقع مسئولان ذي‌ربط اين اقدام قابل‌تأمل پيگيري شود.

نظر شما