يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۹
کد خبر: ۶۱۳۱۹
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: بخش جنوبي خط 3 مترو تهران، خرداد به بهره برداري مي رسد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران،سيد جعفر تشکري هاشمي با بيان اين مطلب اظهارکرد: اخيرا بازديدي از خط 3 مترو تهران داشتيم که خوشبختانه شاهد پيشرفت خوب عمليات عمراني در اين خط بوديم و اميد است در خرداد عمليات بهره برداري از بخش جنوبي خط 3 مترو تهران آغاز شود.

 

وي ادامه داد: در مسير نيمه جنوبي خط 3 مترو تهران يعني از بزرگراه آزادگان تا چهارراه وليعصر(عج) به جز يکسري قطعات کوچک که بيش از چند صد متر نمي شود، تمام تونل ها ساخته و لاينيگ شده ، همچنين ريل گذاري در بخش وسيعي از خط انجام صورت گرفته است، ما بقي کارها نيز با سرعت دنبال مي شود.

 

معاون شهردار تهران با تاکيد براينکه تمام ايستگاه هاي نيمه جنوبي خط 3 در مرحله نازک کاري هستند و روند کارها بسيار خوب بوده است گفت: هيچ کارگاهي در نيمه جنوبي خط 3 مترو تهران طي 24 ساعت حتي لحظه اي تعطيل نيست و در تمام 9 ايستگاه بخش جنوبي با جديت کارها پيگيري مي شود.

 

 

راه اندازي 4 ايستگاه در گام نخست

 

وي با بيان اينکه نيمه جنوبي خط 3 مترو تهران در خرداد ماه به صورت تدريجي به بهره برداري رسيده و زير بار مسافرگيري مي رود گفت: پيش بيني شده است که در مرحله نخست 4 ايستگاه از مجموع ايستگاه هاي نيمه جنوبي خط 3 به بهره برداري برسد و بعد به مرور ساير ايستگاه ها وارد مدار خدمات رساني شوند.

 

تشکري هاشمي همچنين در خصوص بهره برداري از ايستگاه هاي بخش مياني خط 3 حدفاصل ايستگاه چهارراه وليعصر (عج) تا ايستگاه شهيد بهشتي گفت: ايستگاه هاي بخش مياني خط 3 مترو تهران مانند ايستگاه ميدان وليعصر(عج) و ايستگاه فاطمي در دست ساخت است و تلاش مي شود که ايستگاه هاي اين خط يکي پس از ديگري وارد مدار خدمات رساني به شهروندان شوند.

 

وي تصريح کرد: خط 3 مترو يکي از مهمترين خطوط شبکه مترو تهران محسوب مي شود که شمال شرق تهران را به جنوب غربي شهر متصل مي کند و با توجه به عبور خط از نقاط مهم و پرتردد شهر به ويژه نقاط مرکزي ، پيش بيني مي شود اين خط به يکي از پرمسافرترين خطوط مترو پايتخت تبديل شود.

نظر شما