دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۱۳۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
120 آتش نشان تامين ايمني بيست و ششمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران را برعهده دارند.

به گزارش شهر به نقل از پايگاه خبري 125، فتح اله تيموري معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران با ابراز اين مطلب افزود: علاوه براين اين نيروها، حداقل 20 نفر آتش نشان داوطلب به همراه 21 دستگاه خودروي عملياتي و 12 دستگاه موتورسيکلت آتش نشاني با استقرار در فضاي داخلي و نيز اطراف مصلي بزرگ حضرت امام(ره) کار حفظ ايمني نمايشگاه را بر عهده خواهند داشت.

 

وي تصريح کرد: اين سازمان با استفاده از نيروهاي عملياتي به صورت پياده با ايجاد پايگاه هاي در داخل و بيرون با استفاده از تجهيزات اطفائي سبک و سنگين آماده مواجه با هرگونه حادثه و آتش سوزي احتمالي است.

 

وي گفت: براساس تدابير و سياست هاي ابلاغي از سوي شهردار و شوراي شهرتهران، سازمان آتش نشاني تهران همانند ساير سازمان هاي ذي مدخل در برگزاري نمايشگاه بين المللي کتاب بنا به وظايف ذاتي و محوله در بخش ايمن سازي محيط داخل و پيرامون نمايشگاه کتاب در مصلاي بزرگ حضرت امام(ره) با تمام امکانات و تجهيزات و نيروهاي متناسب براي ايام برگزاري نمايشگاه حضوري فعال خواهد داشت. بدين منظور چندين روز قبل و بعد از اتمام ايام برگزاري نمايشگاه نيروهاي سازمان آتش نشاني در امر ايمن سازي و استقرار نيروهاي ويژه اقدام مي کند.

 

تيموري تصريح کرد: البته ميزان تجهيزات و امکانات و نيروهاي عمليات متناسب با ايام و ساعات برگزاري قابل افزايش و تغييرخواهد بود. ضمن آنکه تمام ايستگاه هاي ثابت شهري در اطراف مجموعه مصلاي تهران به صورت ويژه در حالت آماده باش قرار دارند.

 

معاون عمليات آتش نشاني تهران درخصوص تجهيز غرفه داران به کپسول هاي خاموش کننده اظهار داشت: براساس مذاکرات و جلسات متعددي که با حضور اعضاي شوراي اسلامي، معاون خدمات شهري و سازمان پيشگيري و مديريت بحران و يا استانداري تهران و سازمان هاي ذي مدخل به صورت مداوم و مکرر تشکيل يافت، به صورت جدي مقرر شد که هر غرفه حداقل به يک دستگاه خاموش کننده دستي مجهز شوند.

 

وي ادامه داد: البته طبق برنامه ريزي انجام گرفته، براي افراد حاضر و غرفه داران، چندين برنامه آموزشي تئوري و عملي ايمني و آتش نشاني در دستور کار سازمان قرار گرفته که انشاالله با همکاري مسئولان برگزاري نمايشگاه و غرفه داران درطول اين ايام تشکيل مي شود.

 

تيموري به مدت استقرار نيروهاي آتش نشاني در نمايشگاه بين المللي کتاب امسال اشاره کرد و گفت: معمولا چند روز قبل از ورود کالا و کتب به داخل مجموعه مصلاي بزرگ، نيروها و تجهيزات سنگين اطفائي مستقر شده و کارشناسان سازمان هم به هنگام نصب چادر ها و شبکه بندي و نصب غرفه ها در فضاي داخل و خارج با حضور مداوم و انجام توصيه ها و دستورالعمل هاي ايمني با همکاري پيمانکاران نصاب تلاش وافري در کاهش اقدامات خطرناک و آگاه سازي آنها براصول و مقررات ايمني مي کنند.

 

وي درمورد برگزاري مانور هاي عملياتي آتش نشانان درطول برگزاري نمايشگاه اظهار داشت: آتش نشانان مستقر در نمايشگاه به منظورآمادگي هرچه بيشتروهمچنين آشنائي و اطلاع از امکانات و پتانسيل موجود در نمايشگاه با برنامه ريزي هاي صورت گرفته با هماهنگي ستاد بحران مستقر در نمايشگاه کتاب اقدام به برگزاري مانور هاي گوناگون مي کند هرچند که براي سازمان آتش نشاني تهران که دائما در حال انجام ماموريت هاي محوله اعم از حادثه و حريق در سطح شهر تهران است شايد موضوع مانور امري ساده و طبيعي باشد، ولي حضور و تلاش نيروهاي اين سازمان به صورت شبانه روزي در تمام حوادث به منظور کاهش اثرات خطرات و حوادث موجب شده تا نيروهاي سازمان به عنوان حرفه اي ترين نيروهاي عملياتي کشور در انجام وظايف سازماني و ذاتي قلمداد و شناخته شده باشند.

 

معاون عمليات آتش نشاني با اشاره به ايجاد دو پايگاه فرماندهي آتش نشاني سيار در ايام برگزاري نمايشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به محدوديت فضاي داخلي و حضور چندين ميليوني بازديد کنندگان دراين ايام، سازمان آتش نشاني براي ايمني هرچه بيشتر دو پايگاه فرماندهي سيار در محدوده نمايشگاه کتاب پيش بيني کرده است.

 

وي اضافه کرد: البته اين سازمان خود راسا با تجهيزات و امکانات مورد نياز با استفاده از کاروان سيار اقدام به ايجاد مرکز فرماندهي کرده و متعاقبا در ستاد ثابت بحران نمايشگاه هم با اعزام نماينده و امکانات ارتباطي، فرماندهي نيروها را به نحو شايسته اي در هنگام برگزاري نمايشگاه به عهده خواهد گرفت.

 

تيموري به حضور مستمر مديران، روساي ايستگاه ها و مسئولين ارشد سازمان از شروع بکار نمايشگاه تا آخرين روز برگزاري آن اشاره کرد و افزود: علاوه بر مسئولين ارشد سازمان، کارشناسان پيشگيري مناطق آتش نشاني هم در کنار نيروهاي عملياتي به صورت دائمي حضور داشته وبنا به وظيفه محوله، عمل خواهند کرد.

 

وي در پاسخ به اين سوال که آيا سازمان در بخش انتشارات و عرضه کتاب فعاليت خواهد داشت؟ گفت: بنابه پيشنهاد مهندس عبدالهي معاون خدمات شهري شهرداري تهران در خصوص شرکت فعال سازمان هاي زير مجموعه شهرداري در نمايشگاه به منظور ارائه امور فرهنگي و دستاورد هاي حاصله، اين سازمان هم در کنار وظايف خود، در جهت گسترش فرهنگ ايمني و آشنايي بازديد کنندگان با مسايل ايمني و آتش نشاني فعاليت خواهد داشت.

 

معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران در پايان از همه غرفه داران، مدعوين و بازديد کنندگان درخواست کرد که ضمن همکاري با خدمتگزاران آتش نشاني، موارد ايمني را هميشه درنظر گرفته و دقيقا رعايت کنند تا انشالله اين دوره از نمايشگاه نيز بدون هيچ گونه خطري سپري شود.

نظر شما