دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۸
کد خبر: ۶۱۳۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
فرهنگسراي کتاب که اين روزها در ضلع شرقي محل برگزاري نمايشگاه کتاب تهران در بخش هاي مختلف فرهنگي و هنري، ميزبان علاقه‌مندان کتاب و کتابخواني‌ست، در همان ابتداي ورودي خود، غرفه‌اي دارد به نام «مسابقه يک صوت، يک کتاب» که با استقبال بسيار خوب مخاطبان روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار «شهر» در اين غرفه پر رفت و آمد علاقه مندان مي توانند در مسابقه اي شرکت کنند که بايد با شنيدن بخشي از نسخه صوتي کتاب ها ، نام کتاب و نويسنده آن را حدس بزنند.

 

نحو شرکت در اين مسابقه به اين گونه است که در ابتداي بايد مشخصات خود را در نرم افزار مسابقه وارد کرده و به اين ترتيب آمادگي خود را براي گام گذاشتن در مرحله اول مسابقه اعلام کنيد.

 

مسابقه «يک صوت، يک کتاب» در 9 مرحله انجام مي شود که در هر مرحله شرکت کننده بعد از گوش دادن به فايل صوتي يک کتاب بايد نام کتاب و نويسنده آن را از بين چهار گزينه حدس بزنند.

 

شرکت کننده با انتخاب پاسخ درست، در هر مرحله 50 هزار ريال بن خريد کتاب برنده مي شود که در مجموع اگر بتوانند هر 9 مرحله را با موفقيت بگذرانند، برنده 500 هزار ريال بن خريد کتاب خواهد شد.البته اگر شرکت کنندگان در هر مرحله پاسخ درست را انتخاب نکنند و يا به عبارتي ديگر به سوال پاسخ اشتباه بدهند،علاوه بر حذف شدن از مسابقه، مبلغ جايزه را نيز به صورت کامل از دست خواهند داد.

 

بنابراين شرکت کنندگان در هر مرحله اين امکان را دارند تا در صورتي که پاسخ سوال را نمي دانند، قبل از انتخاب يک گزينه از ادامه مسابقه انصراف داده و به دريافت همان ميزان جايزه اي که تا آن مرحله برنده شدن، بسنده کنند.

 

البته برنده شدن در مسابقه «يک صوت، يک کتاب» چندان سخت نيست و اگر کمي اهل کتاب خواني باشيد و به فايل صوتي کتاب با دقت گوش کنيد و کليدواژه ها و موضوع اصلي را دريابيد، مي توانيد از بين چهارگزينه، پاسخ صحيح را پيدا کرده و از حداقل جوايز اين مسابفه بهره مند شويد.

 

کتاب ها نيز بيشتر از بين کتاب هاي مشهور ايران و جهان انتخاب شده و از محتوا و تنوع موضوعي مناسبي برخودار است به همين دليل کمي وقت گذاشتن، شنيدن بخشي از اين کتاب نيز خود، خالي از لطف نيست و مي توانند براي آشنايي با کتاب هاي مشهور ايران و جهان مفيد باشد.

 

بنابراين گزارش در غرفه «مسابقه يک صوت، يک کتاب» فرهنگسراي کتاب که توسط مديريت فرهنگي هنري منطقه 18 برپاشده، با توجه به امکانات نرم افزاري و سخت افزاري فراهم شده ، امکان شرکت همزمان 14 نفر در اين مسابقه وجود دارد.

 

چهارمين فرهنگسراي کتاب همزمان با بيست و ششمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران، توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با اجراي برنامه هاي مختلف و متنوع براي تمام گروه هاي سني و با رويکرد خانواده محور در ضلع شرقي محل مصلاي امام خميني(ره) از يازدهم تا بيست و يکم ارديبهشت از ساعت 9 تا 20 برپا است.

نظر شما