شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۶
کد خبر: ۶۱۳۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
اکبر اعلمي کانديداي احتمالي رياست جمهوري با اشاره به اينکه در صورت پيروزي خاتمي در انتخابات همچون گذشته معجزه اي در کشور رخ نخواهد داد گفت: رحيم مشائي فاقد پايگاه اجتماعي لازم است و بيشتر به عنوان يک پوپوليست و فرصت طلبي که نقش اپوزيسيون را بازي مي کند شناخته مي شود.

به گزارش شهر به نقل از مهر، اکبر اعلمي کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري در ديدار جمعي از فرهنگيان تهران، در واکنش به احتمال کانديداتوري سيد محمد خاتمي گفت: اگر در يک جامعه دموکراتيک مانند آمريکا زندگي مي کرديم، به شما مي گفتم به همان دليلي که روساي جمهوري مانند کلينتون، بوش و اوباما پس از پايان دو دوره رياست جمهوري خود هرگز براي دور سوم در انتخابات شرکت نمي کنند، امثال آقاي خاتمي و هاشمي هم ديگر نبايد با استفاده از رانت ناشي از شهرت دوران رياست جمهوري خود وارد ميدان رقابت ها شوند، مضافا بر اين که آنها در بهترين شرايط و فرصت ها هرآنچه را که در چنته خود داشته اند عرضه کرده اند و در دوره بعدي که اوضاع به مراتب نامناسبتر از گذشته است کار چنداني از پيش نخواهند برد.

 

وي افزود: اما با توجه به اين که موقعيت کشور ما تاحدودي مشابه با روسيه است و مسببين اوضاع وخيم کنوني با بسيج همه امکانات و رانت هاي ناشي از قدرت در انتخابات پيش رو حضور يافته اند و دوباره مي خواهند کل حاکميت را در اختيار خود بگيرند، معتقدم که آقاي خاتمي بدليل همان شهرتي که در دوران رياست جمهوري خود کسب کرده است بايد در انتخابات پيش رو شرکت کند و نبايد صحنه را دو دستي تقديم کساني کند که خود اسباب پديد آمدن وضع موجود مي باشند.

 

وي تصريح کرد: گرچه در صورت پيروزي خاتمي در انتخابات همچون گذشته معجزه اي رخ نخواهد داد اما لااقل اوضاع کشور از اين که هست وخيم تر نخواهد شد.

 

اعلمي با اشاره به اينکه به نفع خاتمي صحنه انتخابات را ترک نخواهد کرد ادامه داد: با اين وصف حتي اگر خاتمي هم در انتخابات شرکت کند، مادامي که از حق انتخاب شدن محروم نشده ام، بنده محکم و استوار در ميدان رقابت ها حضور خواهم داشت و براي پيروز شدن در اين عرصه حتي آقاي خاتمي را هم به چالش هاي انتخاباتي فراخواهم خواند. در اين صورت چون ساير کانديداها حرفي براي گفتن ندارند، مناظره هاي انتخاباتي ميان من و خاتمي يکي از بهترين و چالشي ترين مناظره ها خواهد بود.

نظر شما