يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۶
کد خبر: ۶۱۳۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
با فعاليت هاي فرهنگسراي کتاب آشنا شويد
برنامه هاي فرهنگي و هنري چهارمين فرهنگسراي کتاب تهران در قالب 34 غرفه و در دو بخش اصلي و جنبي در فضايي بالغ بر 1800 متر مربع ارائه مي شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در بخش اصلي اين فرهنگسرا غرفه هاي شبکه کتابخانه هاي شهرداري تهران، ترويج فرهنگ مطالعه، نشر شهر و کودک فعال هستند و در کنار ويژه برنامه هاي اين غرفه ها، معاونت هاي امور اجتماعي و فرهنگي، حمل و نقل و ترافيک، فني و عمراني، مالي و اداري، معماري و شهرسازي و معاونت برنامه ريزي و توسعه شهري دستاوردهاي مديريت شهري در حوزه کتاب و کتابخواني را ارائه مي کنند.


در غرفه ترويج فرهنگ مطالعه فرهنگسراي کتاب که به همت مديريت فرهنگي هنري منطقه 18 تهران برپا شده، مهارت هاي مطالعه در 10 دقيقه آموزش داده مي شود و همچنين مسابقه يک صوت يک کتاب در اين غرفه برگزار مي شود.


در غرفه شبکه کتابخانه هاي شهرداري تهران امکان عضويت رايگان افراد زير 18 سال در کتابخانه هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران فراهم است. علاوه بر اين افراد بالاي 18 سال مي توانند با تخفيف 50 درصدي عضو کتابخانه هاي اين سازمان در سطح پايتخت شوند.


معرفي نخستين دوره جشنواره کتابخانه هاي خانگي، معرفي طرح وبلاگ کتاب و دومين جشنواره وبلاگ نويسان کتاب و رونمايي از تمبر دستاوردهاي شهرداري تهران در حوزه توسعه کتاب و کتابخواني از ديگر برنامه هاي غرفه شبکه کتابخانه هاي شهرداري تهران است.


در غرفه کودک چهارمين فرهنگسراي کتاب که به همت مديريت فرهنگي هنري منطقه 14 شهر تهران برپا شده است، غرفه هاي الفباي شهروندي، باغ نغمه ها، دوست من کتاب و کتاب من فعال هستند. در اين بخش علاوه بر ارائه کتاب و محصولات فرهنگي مرتبط با کودکان و نوجوانان، برنامه قصه گويي از سوي برگزيدگان جشنواره مادران قصه گو اجرا مي شود.


در غرفه معاونت امور اجتماعي و فرهنگي فرهنگسراي کتاب خانه هاي سلامت، تسنيم و کتاب سراهاي محله معرفي مي شوند. همچنين معرفي جشنواره بين المللي بسم الله، ارائه محصولات اداره کل مطالعات اين معاونت و معرفي دستاوردهاي خانه هنرمندان و برج ميلاد از ديگر برنامه هاي اين غرفه است.


در غرفه معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري بليت هاي بازديد از برج ميلاد، باغ موزه دفاع مقدس و باغ موزه قصر با تخفيف ارائه مي شود. غرفه انتشارات موسسه همشهري اعم از کتاب و نشريه نيز در مجموعه برنامه هاي اين معاونت محصولات خود را ارائه مي کنند.


در غرفه معاونت حمل و نقل و ترافيک علاوه بر عرضه محصولات اين معاونت در دو بخش تصصي و کودک، برنامه کودک «قند عسل» اجرا مي شود. همچنين استقرار يک دستگاه کتابخانه سيار در ايام نمايشگاه در محوطه نمايشگاه از ديگر برنامه هاي اين معاونت است.


در غرفه معاونت فني و عمراني 50 عنوان کتاب و همچنين کتابچه فعاليت هاي معاونت به نمايش گذاشته شده و همچنين کتاب هاي «واژگان مهندسي به دو زبان فارسي و انگليسي»، «تهران، پايتخت دويست ساله»، «استخوان بندي شهر تهران» و «نظام فني و اجرايي شهر تهران» به صورت يک بسته 15 جلدي عرضه مي شود.


در غرفه معاونت برنامه ريزي و توسعه شهري 40 عنوان کتاب پژوهشي و دانشگاهي در حوزه برنامه ريزي و توسعه عرضه مي شود.


همچنين در بخش جنبي اين نمايشگاه که هر روز از ساعت 10 تا 19 فعال است علاوه بر برنامه هاي غرفه اي در قالب کلبه هاي بازي هاي دونفره، پازل، تمرکز، جورچين، سازه، کار گروهي، معما، منطق و هنر، خيابان هنر و نگارگذر برنامه هاي صحنه اي نيز با شرکت هنرمندان طراز اول کشور تا پايان نمايشگاه از ساعت 17 تا 19 اجرا مي شود.


خيابان هنر فرهنگسراي کتاب با مشارکت 30 هنرمند برپا شده است و در بخش نگارگذر اين فرهنگسرا تصاويري از فعاليت ها و عملکرد مجموعه مديريت شهري در حوزه هاي عمراني و فرهنگي به نمايش گذاشته شده است.


چهارمين فرهنگسراي کتاب تهران در خيابان 14 بيست و ششمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران واقع در مصلاي امام خميني(ره) قرار دارد و هر روز از ساعت 9 صبح تا 21 فعال است.

نظر شما