يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۲
کد خبر: ۶۱۴۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
با حضور در فرهنگسراي کتاب مي‌توانيد با مطالعات تخصصي اجتماعي-شهري آشنا شويد و با شرايط ويژه حمايت از پژوهش هاي دانشجويي آشنا شويد.

به گزارش شهر، در بخش اصلي چهارمين فرهنگسراي کتاب که در خيابان چهارده نمايشگاه کتاب برپاست غرفه هاي شبکه کتابخانه هاي شهرداري تهران، ترويج فرهنگ مطالعه، نشر شهر و کودک فعال هستند و در کنار ويژه برنامه هاي اين غرفه ها، معاونت هاي امور اجتماعي و فرهنگي، حمل و نقل و ترافيک، فني و عمراني، مالي و اداري، معماري و شهرسازي و معاونت برنامه ريزي و توسعه شهري دستاوردهاي مديريت شهري در حوزه کتاب و کتابخواني را ارائه مي کنند.

 

يکي از غرفه هاي فعال در فرهنگسراي کتاب مربوط به اداره مطالعات است. در اين غرفه کتاب هاي منتشر شده از نتايج پژوهش هاي پژوهشگران محلات 374 گانه شهر تهران ارائه شده است.

 

همچنين علاقمندان مي توانند با نتايج تحقيقات اساتيد دانشگاه همکار با اداره مطالعات در زمينه مسائل اجتماعي- شهري را در اين غرفه آشنا شوند.

 

پژوهشگر شهر خود باشيد

در غرفه اداره مطالعات اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران مي توانيد در زمينه حمايت از پايان نامه هاي دانشجويي در زمينه مسائل شهري و شهروندي کسب اطلاع کنيد.

 

اين اداره  با هدف گسترش دانش، بهبود زمينه هاي علمي دانشگاه ها و برقراري تعامل سازنده علمي با آن ها، حمايت از ايده هاي خلاق و اجرايي کردن پژوهش هاي انجام شده ؛ شناسايي پژوهش هاي کاربردي دانشجويي در حوزه هاي مرتبط با شهر را در دستور کار خود قرار داده است.  

 

اين اداره يافته هاي پايان نامه هاي دانشجويي (کارشناسي ارشد و دکترا) با محورهاي اولويت پژوهشي آسيب هاي اجتماعي، کيفيت زندگي، آموزش و مشارکت شهروندي اشتغال و کارآفريني، سلامت اجتماعي شهروندان، حقوق و تکاليف شهروندي، شادي و نشاط اجتماعي، ارزيابي اثرات اجتماعي پروژه هاي توسعه شهري، مسائل اجتماعي و فرهنگي شهروندان به ويژه کودکان، زنان و سالمندان، مطالعات فرهنگي شهر را حمايت مي کند.

 

علاقمندان براي اطلاعات بيشتر مي توانند به فرهنگسراي کتاب و يا تارنماي  farhangi.tehran.ir مراجعه کنند.

موضوع مورد نظر پژوهش ها بايد در خصوص شهر تهران، شهروند تهراني و يا شهرداري تهران باشد و نتايج آن قابل استفاده در حوزه مديريت شهري باشد. پژوهش ها بايد متمرکز بر يک محدوده جغرافيايي و موضوع خاص بوده و داراي پيشنهادهاي کاربردي و قابل اجرا باشد.

 

نظر شما