دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۱۴۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه منازعات سياسي اوضاع را بدتر مي‌کند گفت: در صورت موفقيت در انتخابات آتي رياست جمهوري به منازعات پايان مي‌دهم.

به گزارش شهر به نقل از فارس محسن رضايي در جمع مردم اراک در مصلاي بيت‌المقدس اظهار داشت: من دست همه دولت‌هايي که براي ايران کار کرده‌اند، مي‌بوسم و اقدامات مثبت دولت‌هاي گذشته را ادامه مي‌دهم و اشتباهات را کنار مي‌گذارم و چماق درست نمي‌کنم.

 

وي با بيان اينکه کشور ما ظرفيت منازعات جديد را ندارد، افزود: مشکل مردم ايران جناح‌ها و حتي اشخاص نيست.

 

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه کشور محوري به نام ولايت فقيه دارد، تصريح کرد: تا زماني که ولايت فقيه و رهبري وجود دارد، هيچ دليلي براي منازعه نيست.

 

*با جمعيت 77 ميليون نفري ايران ائتلاف مي‌کنم

 

رضايي بيان کرد: من همه ائتلاف‌ها را قبول دارم و به آنها احترام مي‌گذارم، اما با جمعيت 77 ميليون نفري ايران ائتلاف مي‌کنم و آزادگي خود را براي دفاع از ملت ايران حفظ مي‌کنم و نمي‌خواهم در آينده و در راه خدمت به مردم اگر خواستم کاري کنم به واسطه ائتلاف دست و پايم بلرزد.

 

وي، فرصت 25 روزه کانديداها را براي معرفي خود و برنامه‌هايش به مردم کافي ندانست و ادامه داد: قانون انتخابات بايد عوض شود.

 

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خاطرنشان کرد: در کشورهاي دنيا کانديداها شش ماه تا يک سال فرصت تبليغات و ارائه برنامه‌هاي خود به مردم را دارند و مردم نيز فرصت بررسي ادعاها، برنامه‌ها و ايده‌هاي کانديداها را دارند و در دقيقه 90 تبليغات شروع نمي‌شود.

 

*در اين دوره از انتخابات صداقت بر ثروت و قدرت غلبه دارد

 

رضايي ابراز داشت:‌ در اين دوره از انتخابات صداقت بر ثروت و قدرت غلبه دارد و مطمئن باشيد مردم با چشمان باز و با آگاهي، مطالعه، دقت، پژوهش و مشورت با نخبگان تصميم مي‌گيرند و فرد موردنظر خود را انتخاب مي‌کنند.

 

وي در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت ياد و خاطره هشت سال دفاع مقدس گفت: من از شلمچه مي‌آيم، سرزمين انسان‌هاي مخلص و بي‌ادعا و وقتي به شهر رسيدم، گفتند جنگ ديگري آغاز شده است، جنگ بيکاري، گراني، فقر و جنگ آسيب‌هاي اجتماعي و در اين جنگ خانه‌ها و خانواده‌ها مورد حمله قرار گرفته‌اند و تحت فشار هستند.

 

*خلأ مديريتي بزرگترين مشکل پيش‌روي کشور در جنگ تحريم‌ها است

 

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بيان داشت: اگر ديروز سرزمين ما را تهديد مي‌کردند، امروز کشور ما را تحريم کرده‌اند و اگر ديروز مشکلات ما به واسطه مدريت بني‌صدر دچار چالش و مشکل بود، امروز خلأ مديريتي جديد احساس مي‌شود.

 

رضايي با بيان اينکه عزت جوانان ايراني امروز در بيکاري ناشي از اين نبرد پيش‌رو شکسته شده است، تصريح کرد: خلأ مديريتي بزرگترين مشکل پيش‌روي کشور در اين جنگ است.

 

وي، تنها راه برون‌رفت از اين جنگ اقتصادي عليه کشور را اعتماد به جواناني که هرکدام از آنها مي‌توانند يک شهيد باکري، يک شهيد همت و يک شهيد زين‌الدين باشند، عنوان کرد.

 

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، فتح قله زندگي را مهم‌ترين فتح دانست و ادامه داد: دشمن در سر راه فتح اين قله براي ايرانيان کمين تحريم‌هاي اقتصادي را گذاشته است که اگر ملت ايران اين مانع را بردارند به دشت وسيع 500 ميليون نفري توسعه دست مي‌يابند.

 

رضايي اذعان داشت: آمريکا مي‌داند اگر ايران راه پيشرفت داشته باشد به راحتي مي‌تواند بر منطقه خاورميانه حکومت و يک تمدن بزرگ اسلامي را ايجاد کند.

 

*تحريم به بهانه فعاليت‌هاي هسته‌اي تنها يک بهانه از سوي اروپا و آمريکا است

 

وي با بيان اينکه آمريکا از پيشرفت علمي، فرهنگي و اقتصادي ايرانيان در هراس است، افزود: تحريم ايران اسلامي به بهانه فعاليت‌هاي هسته‌اي تنها يک بهانه از سوي اروپا و آمريکا است.

 

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در تشريح برنامه‌هاي آتي خود اظهار داشت: در صورتي که دولت را در دست بگيرم، نهضت خلع سلاح هسته‌اي جهاني را در دولت خود پيش خواهم گرفت.

 

رضايي گفت: با راه‌اندازي اين نهضت در دنيا ثابت مي‌کنيم نه تنها ايران سازنده بمب‌هاي اتم نيست؛ بلکه پرچمدار امحاء بمب‌هاي اتم در جهان است.

 

وي با بيان اينکه در مذاکرات هسته‌اي امروز دشمنان به دنبال وقت‌کشي و گرفتن زمان از ما هستند، ابراز داشت: مشکل هسته‌اي را حل خواهيم کرد و در مذاکرات هسته‌اي کاري مي‌کنيم که يا آنها صريح بگويند با ايران مخالفيم يا راه را باز کنند و تحريم‌ها را بردارند.

 

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، يکي ديگر از مشکلات جامعه را بيکاري افراد تحصيل کرده در خانواده‌ها دانست و اضافه کرد: مشکل بيکاري با شعار حل نمي‌شود و دولت ما در صورت موفقيت در انتخابات نسخه‌اي کارشناسي براي مشکل بيکاري دارد.

 

*سوءمديريت و موج ورود کالاهاي چيني فرصت توليد را گرفته است

 

رضايي گفت: سوء مديريت، فشارهاي اقتصادي و موج ورود کالاهاي چيني که فرصت توليد را از توليدکنندگان گرفته، بر مشکلات مردم و فشارها اضافه کرده است.

 

وي با اشاره به اينکه مشکل بيکاري و گراني در ايران حل‌شدني است، افزود: مشکل بيکاري نياز به منابعي چون نيروي انساني، نيروي کارشناس، منابع قوي، مرزهاي تجاري و جغرافياي مکاني مناسب دارد که همه موارد در ايران هست و تنها قدرت بهره‌برداري و مديريت وجود ندارد.

 

*بيکاري، گراني و مشکل ارز در کشور قابل حل است

 

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه بيکاري، گراني و مشکل ارز در کشور قابل حل است، اظهار داشت: من انساني نيستم که از احساسات مردم، پلکاني براي صعود و صندلي براي قدرت بسازم.

 

رضايي تصريح کرد: امروز وقت عمل کردن است؛ نه شعار دادن و اينکه مي‌گويم گراني و بيکاري قابل حل است، نسخه‌ حل آن را هم ارائه مي‌دهم.

 

وي ادامه داد: مسائل و مشکلات اقتصادي علاوه بر اينکه عامل فشار بر مردم هستند، تهديدي براي نظام نيز محسوب مي‌شوند که اگر برطرف شوند، پيروزي به دست مي‌آيد.

 

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، اصلاح مديريت کشور را اولين گام در جهت برطرف شدن مشکلات اقتصادي کشور عنوان کرد و بيان داشت: لازمه اين مهم قرارگيري هر شخص در جاي خويش است.

 

رضايي گفت: در صورتي که کار در دست کاردان باشد، از انديشه و عمل جوانان استفاده شود و مديريت اصلاح گردد، 50 درصد مشکلات جامعه حل خواهد شد.

 

وي، برنامه‌ريزي را دومين گام برشمرد و افزود: بايد براي اداره امور در تک‌تک شهرستان‌ها نيز برنامه داشته باشيم.

 

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: بايد با برنامه‌ريزي از اين پيچ تاريخي عبور کرد و توانا‌يي ملت نيز در اين زمينه بسيار عظيم و فراوان است.

 

رضايي با بيان اينکه استان مرکزي به عنوان پايتخت صنعت کشور ارتباط زيادي با زندگي مردم به جز استخدام کارگر ندارد، بر لزوم پيوند صنعت با زندگي مردم در اين استان تأکيد کرد.

 

وي تأکيد کرد: اگر صنعت در استان مرکزي با زندگي مردم ارتباط نزديک داشته باشد و درآمد استان صرف خود استان شود، درآمد هر خانوار در استان مرکزي 10 برابر خواهد بود.

 

*يارانه 65 هزار توماني مرحله دوم به مردم پرداخت خواهد شد

 

رضايي همچنين بر ضرورت هدفمند شدن صنعت تأکيد کرد و افزود: صنايع بزرگ بايد با صنايع بالا دست و پايين دست خود و با کارگاه‌هاي کوچک و متوسط استان نيز پيوند بخورند.

 

وي از ادامه پرداخت يارانه 45 هزار توماني در دولت خود خبر داد و افزود: يارانه 65 هزار توماني مرحله دوم نيز با هدف واگذاري امور توليدي به مردم و ايجاد اشتغال پرداخت خواهد شد.

 

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري از پرداخت يارانه سبز در کنار يارانه‌هاي 65 هزار توماني مصرفي با هدف ايجاد تحول در بخش کشاورزي خبر داد.

 

* به مردم سکه‌هاي داغ نمي‌دهم

 

رضايي با بيان اينکه سمت و سوي يارانه‌ها در دولت وي توليد، سرمايه‌گذاري و رفع بيکاري در کنار کنترل تورم است، اذعان داشت: به مردم سکه‌هاي داغ نمي‌دهم.

 

وي در پايان با اشاره به اينکه در دوران دفاع مقدس ياد گرفته‌ايم که شعار ندهيم و عمليات کنيم، گفت: به فضل پروردگار و کمک مردم از مشکلات عبور کرده و تحريم‌ها را خنثي کرده و اقتصاد ايران را به شکوفاترين اقتصاد منطقه تبديل خواهيم کرد.

نظر شما