دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۱۴۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲
مراسم توديع حجت‌اله ايوبي از مديريت موسسه فرهنگي اکو همراه با معرفي شوراي فارسي‌زبانان، برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر، آيين تجليل از حجت‌اله ايوبي در مؤسسه فرهنگي اکو، هم‌زمان با حضور اهالي هنر، فرهنگ و ادب و با پيام وزراي فرهنگ جمهوري اسلامي افغانستان و جمهوري تاجيکستان، برگزار مي‌شود. اين مراسم با معرفي شوراي فرهنگي هنري تازه تاسيس فارسي‌زبانان (AIT) همراه خواهد بود.
نمايش تئاتر، اجراي ارکستر زهي و سخنراني استادان برجسته‌ فرهنگ و ادب و هنر ايران بخش‌هايي از اين برنامه است که روز شنبه 21 ارديبهشت ماه از ساعت 16 در تالار شمس واقع در خيابان موحد دانش(اقدسيه)، کوچه نيلوفر، پلاک 3 برگزار مي‌شود.



حجت‌اله ايوبي، دانشيار دانشگاه تهران، از سال 1388 مديريت موسسه فرهنگي اکو را بر عهده داشته و اکنون قائم‌مقام بنياد سعدي است. ايوبي پيش از اين معاون اجتماعي فرهنگي وزارت کشور، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در فرانسه و رئيس دانشکده علوم سياسي دانشگاه امام صادق(ع) بوده است.



اين مراسم به دعوت اهالي فرهنگ و هنر با امضاي محمدعلي موحد، غلامحسين اميرخاني، لوريس چکناواريان، محمود عزيزي، عبدالحسين مختاباد، رضا ميرکريمي و سيف‌اله صمديان صورت گرفته است.



در متن اين دعوت‌نامه آمده است:

«در اين سال‌ها و در ميان اين هياهوها، پنجره‌اي به نام اکو به روشنايي گشوده شد. بارها و بارها در برنامه‌هاي باشکوه گردهم آمديم. در فضايي دلپذير و صميمي. محيطي پراحترام و با وقار. جايي که همه صحنه بود و پشت صحنه هيچ نداشت. لبخندها از روي مهر و آکنده از صفا و يکرنگي. محيطي کوچک اما به وسعت و فراخي همه سليقه‌ها.

نگارخانه‌اي کوچک اما به بزرگي ايران فرهنگي. ما اين سال‌هاي خوب را مرهون نگاه بلند مديري توانا و شايسته، الگويي براي مديريت فرهنگي دکتر حجت‌اله ايوبي هستيم.

اينک ما گردهم مي‌آييم تا او را از موسسه فرهنگي اکو بدرقه کنيم.

گرد هم مي‌آييم تا تلاش‌هايش را گرامي داريم. مي‌آييم تا قدرشناسي جامعه هنري و فرهنگي کشور را نشان دهيم. و نشان دهيم که آنان بنياد خويش بر خدمت ديگران مي‌گذارند، هميشه ماندگارند در يادها... چشم به‌راهتان هستيم.»


نظر شما