يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۶
کد خبر: ۶۱۴۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
محمد سعيدي‌کيا وزير سابق مسکن و شهرسازي با حضور در ستاد انتخابات کشور، در انتخابات رياست جمهوري يازدهم ثبت‌نام کرد.

به گزارش شهر به نقل از فارس، محمد سعيدي کيا، وزير سابق مسکن و شهرسازي، دقايقي پيش با حضور در وزارت کشور، کانديداتوري خود را براي رياست جمهوري يازدهم رسماً ثبت کرد.

 

محمد سعيدي‌کيا که اعلام کرده است براي انتخابات رياست جمهوري منتظر نظرسنجي هاي سفارشي نخواهد ماند و تا آخر مي ماند و مستقل عمل خواهد کرد، متولد 1325 در اصفهان و متأهل و داراي سه فرزند است.

 

وي تحصيلات خود را در دوره دبيرستان در رشته رياضي با دريافت ديپلم در سال 1344 به پايان رساند و سپس تحصيلات خود را در رشته عمران ادامه داد و از دانشگاه اميرکبير درجه کارشناسي ارشد را در رشته عمران اخذ کرد.

 

محمد سعيدي‌کيا پس از طي دوران سربازي، بخش خصوصي را به عنوان حوزه فعاليت انتخاب کرد و از سال 1350 تا اوايل سال 1358 در طرحهاي عمراني استانهاي خوزستان و بندرعباس تجربيات ارزنده اي را در پروژه هاي ساختماني و راهسازي کسب نمود. البته با پيروزي انقلاب اسلامي مقارن تشکيل جهاد سازندگي بمنظور خدمت رساني به روستائيان به بندرعباس عزيمت کرد.

 

ولين سمت دولتي سعيدي‌کيا پس از پيروزي انقلاب اسلامي مديرکل راه و ترابري استان هرمزگان در سال هاي 1360 - 1359 بود. مسئول کارگاه احداث راه آهن بافق- بندر عباس قطعه يک در بندرعباس و معاون نوسازي راه آهن، مديرکل خط و ابنيه راه‌آهن سمت هاي بعدي وي بود. در تيرماه سال 1360 پس از واقعه هفتم تير سعيدي کيا در وزارت راه و ترابري به عنوان معاون راهداري و هماهنگي امور استانها مشغول خدمت شد.

 

اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري در سال 1361 مجدداً به بندرعباس عزيمت و احداث قسمتي از راه آهن بافق - بندرعباس را با همراهي تني چند از ياران خويش راه اندازي و هدايت کرد. وي همچنين در سال 1363 به عنوان معاون نوسازي و همزمان مديرکل خط و ابنيه راه آهن جمهوري اسلامي ايران منصوب شد.

 

سعيدي‌کيا سکانداري وزارت راه و ترابري را در دولت ميرحسين موسوي در سال هاي 64 تا 68 در يک دوره چهار ساله با همکاري ديگر نيروهاي اين وزارتخانه سهم قابل ملاحظه اي از مهندسي جنگ را بعهده گرفت. در دولت اول هاشمي رفسنجاني نيز در سال هاي 1368 تا 1372 وزارت راه و ترابري را بر عهده داشت.

 

شروع احداث آزادراه‌هاي قزوين - زنجان، تهران - ساوه، قم - کاشان باهمکاري نهادهاي پولي کشور و راه آهن هاي مشهد - سرخس، باد - ميبد، فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) و بنادر شيلاتي چابهار بخشي از فعاليت‌هاي چهار ساله دوم وزارت وي در وزارت راه و ترابري است.

 

لازم به ذکر است محمد سعيدي‌کيا در سال 1372 به عنوان قائم مقام اقتصادي منصوب شد و در سال 1373 موفق به دريافت نشان درجه يک سازندگي جمهوري اسلامي ايران شد که تا به حال تنها دارنده اين نشان در کشور است، همچنين در سال 1374 عضو هيئت امناي بنياد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامي نيز شد.

 

سعيدي‌کيا در دولت اول خاتمي در سالهاي 76 تا 79 با اکثريت آراي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به عنوان وزير جهاد سازندگي مسئوليت اين وزارتخانه را بر عهده گرفت و براي بار سوم در دولت حضور يافت.

 

در اواخر سال 1379 به عنوان مشاور رئيس جمهور و در سال 1380 به عنوان عضو شوراي مرکزي و رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي منصوب شد.

 

قائم مقامي بنياد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامي در بخش اقتصادي و رييس دانشکده مهندسي راه آهن، رئيس شوراي علمي مرکز و رئيس هيئت اسناد پژوهشکده سوانح طبيعي، رئيس کار گروه تخصصي زلزله و لغزش لايه‌هاي زمين، نماينده رئيس جمهور و مسئول اجرائي بازسازي و دبير ستاد راهبردي و سياست‌گذاري بم از جمله فعاليت هاي ديگر سعيدي‌کيا در اين حوزه محسوب مي شود.

 

در دولت اول محمود احمدي‌نژاد در سال 1384 براي چهارمين بار و با رأي بسيار بالا، نمايندگان خانه ملت بعنوان وزير مسکن و شهرسازي به وي رأي اعتماد دادند.وي در دولت دوم احمدي نژاد حضور نداشته و در اين زمينه نيز مي‏گويد : من در دولت دوم آقاي احمدي نژاد خودم هم اصلا مايل نبودم که بروم. چون نمي‌خواستم همراه اين روش و رفتار باشم.

 

عضويت در شوراي عالي فني، عضو اصلي شوراي مرکزي سازمان نظام مهندسي و کنترل ساختمان و رئيس سازمان نظام مهندسي استان تهران از جمله مهم ترين فعاليت هاي علمي وي محسوب مي شود.

 

در حال حاضر نيز محمد سعيدي‌کيا عزم خود را جزم کرده است که تا آخر بماند و در انتخابات رياست جمهوري يازدهم پيروز شود.

نظر شما