يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۱۴۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
سعيد بيابانکي در فرهنگسراي کتاب:
شاعر مجموعه شعر «ضدحالات» معتقد است،براي ارتقاي فرهنگ مطالعه در کشور بايد اطلاع رساني در مورد کتاب‌هاي خوب بيشتر شود.

به گزارش خبرنگار شهر، سعيد بيابانکي شاعر و طنزپرداز با حضور در فرهنگسراي کتاب که در محل نمايشگاه بين المللي کتاب تهران برپاست با تاکيد بر ضرورت ارتقاي فرهنگ مطالعه و کتاب خواني در کشور ، تصريح کرد: يکي از دلايلي که براي کاهش فروش کتاب و پايين بودن سطح مطالعه در کشور مطرح مي شود، گراني کتاب است اما معتقدم ارزان شدن کتاب نمي توانند به اين حل مشکل کمک چنداني کند و فايده و نتيجه موثري داشته باشد.

 

وي ادامه داد: يکي از مهمترين اقداماتي که مي توان براي ارتقاي فرهنگ مطالعه و کتابخواني در کشور داشت، اطلاع رساني هر چه بيشتر در مورد کتاب و تاکيد بر فوايد مطالعه براي افراد است.

 

بيابانکي اظهارکرد: ضروري ست اطلاع رساني براي معرفي کتاب هاي خوب و مفيد بيشتر شود و در اين زمينه ، نقش رسانه ها به ويژه رسانه ملي بسيار مهم است.

 

وي افزود: به شخص خود شاهد بودم بارها در برنامه هاي راديويي و تلويزيوني که در مورد کتاب است ،اتفاقات خوبي روي داده و کتاب هاي ارزشمند و نويسندگان موفقي به مردم و علاقه مندان کتاب و کتابخواني معرفي شدند و از طريق ارتباط مناسبي بين نويسندگان ،مردم و مديران فرهنگي به وجود آمده است.

 

سعيد بيابانکي در پايان ارائه اثر جديد خود به نام «ضدحالات» در نمايشگاه بين المللي کتاب تهران خبرداد و افزود: اين کتاب توسط انتشارات مرواريد عرضه مي شود.

 

رد پايي بر برف، نيمي از خورشيد و نه ترنجي نه اناري از ديگر آثار چاپ شده سعيد بيابانکي است.

نظر شما