يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۱۵۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
مدير پروژه باغ کتاب در فرهنگسراي کتاب:
مدير پروژه باغ کتاب تصريح کرد: شهرداري براي همه سو شدن و يکپارچکي فعاليت‌ها خود بايد اقدام به تهيه سند توسعه فرهنگ کتابخواني کند تا همه فعاليت هاي اين نهاد يا بخشي از آن در جهت تحقق اين سند جامع برنامه ريزي و اجرا شود.

علي اکبر اشعري در حاشيه بازديد از فرهنگسراي کتاب در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بيان اين که رويکرد اجتماعي و فرهنگي به وجود آمده در شهرداري، مي توانند به اداره هرچه بهتر شهر کمک کند، گفت: بسياري از اقداماتي که شهرداري قصد پياده سازي آن را در شهر دارد نياز به بستر فرهنگي و اجتماعي دارد و مجموعه هايي همانند سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران متولي فراهم ساختن اين بستر از راه هاي مختلف هستند.

 

وي اجراي برنامه هاي آموزش شهروندي، مسابقات و جشنواره ها و ديگر فعاليت هاي فرهنگي و هنري را از جمله اين راه ها براي ارتقاي فرهنگ شهروندي دانست و افزود: رويکرد و اجتماعي براي حل مسايل شهر ضروري و مهم است.

 

مدير پروژه باغ کتاب حضور شهرداري را در نمايشگاه بين المللي کتاب تهران براي عرضه توليدات فرهنگي و اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي هنري مناسب ارزيابي کرد و  برگزاري نشست هايي با حضور نخبگان دانشگاهي ، مديران محلات و گروه هايي که مستقيم و غيرمستقيم با شهرداري در ارتباط هستند را در فعاليت هاي آتي فرهنگسراي کتاب پيشنهاد کرد.

 

اشعري تصريح کرد: شهرداري براي همه سو شدن و يکپارچکي فعاليت‌ها خود بايد اقدام به تهيه سند توسعه فرهنگ کتابخواني کند تا همه فعاليت هاي اين نهاد يا بخشي از آن در جهت تحقق اين سند جامع برنامه ريزي و اجرا شود.

 

رييس سابق کتابخانه ملي گفت: درحال حاضر اقدامات مناسبي در حوزه کتاب توسط شهرداري تهران حال انجام است که در اين مور مي توان به برگزاري نمايشگاه ياد يار مهربان، کتاب مترو، فعاليت هاي فرهنگسراها، نمايشگاه هاي کتاب در مترو و نشريات موسسه همشهري اشاره کرد.اما نکته قابل تامل  بررسي و ارزيابي  ميزان تحقق هدف به صورت مداوم است که بايد مد نظر باشد.

نظر شما