سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۵
کد خبر: ۶۱۵۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹
رومن ميدو ديميتروف هنرمند بلغاري حاضر در پنجمين سمپوزيوم مجسمه سازي تهران:
رومن ميدو ديميتروف هنرمند بلغارستاني حاضر در پنجمين سمپوزيوم مجسمه سازي تهران معتقد است نحوه برگزاري حرفه اي سمپوزيوم تهران نشان مي دهد، مديران شهر تهران يک برنامه ريزي جدي براي برپايي اين رويداد هنري دارند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، رومن ميدو ديميتروف درباره نحوه آشنايي با سمپوزيوم مجسمه سازي تهران گفت: فراخوان اين سمپوزيوم را در اينترنت ديدم، اما پيش‌تر يك دوست گرجستاني‌ام که قبلا به تهران آمده بود اين سمپوزيوم را به من معرفي کرد. اين دوست مجسمه‌ساز از حضور در ايران و نحوه برگزاري سمپوزيوم مجسمه‌سازي تهران و همچنين نحوه برخورد و شكل حرفه‌اي اين سمپوزيوم برايم گفته بود و من خيلي مشتاق حضور در سمپوزيوم تهران شدم. بر همين اساس من با مطالعه فراخوان و اين كه اين دوره از سمپوزيوم با چوب برگزار مي‌شود، درخواستم را براي دبيرخانه ارسال كردم و خيلي خوشحالم كه اين شانس را پيدا كردم در اين سمپوزيوم حضور داشته باشم.

وي درباره نحوه برگزاري پنجمين سمپوزيوم تهران و امکاناتي که در اختيار هنرمندان قرار گرفته است نيز گفت: مکان‌يابي براي برگزاري سمپوزيوم‌ها نكته مهم و كليدي است. همين كه پنجمين سمپوزيوم تهران در يك تفرجگاه زيبا و جديد تاسيس برگزار مي‌شود، نشان دهنده اين موضوع است كه مديران اين سمپوزيوم در جهت ايجاد فضاهاي جديد بر اساس ابعاد زيباشناسانه هنري هستند. اين مكان نيز بسيار ديدني است و جذابيت‌هاي بصري بسياري دارد. مديران سمپوزيوم نيز تلاش خوبي براي برگزاري اين رويداد کرده‌‌اند و همانطور كه قبلا هم تعريفش را شنيده بودم اين سمپوزيوم خيلي حرفه‌اي برگزار مي‌شود.

اين مجسمه ساز که حضور در 25 سمپوزيوم مجسمه سازي را تجربه کرده است گفت: تا آنجا که به سمپوزيوم‌هاي مختلف رفته‌ام و ديده‌ام، مهمترين حُسن سمپوزيوم‌ها در ارتباطي است كه ميان هنرمندان کشورهاي مختلف با يکديگر برقرار مي‌كند. اينکه مجسمه‌سازان همديگر را مي‌شناسند و تکنيک‌هاي يكديگر را از نزديك مي‌بينند. به هر حال يک برآيندي از توان هنرمندان و تکنيک مختلف از مجسمه‌سازان کشورهاي مختلف که در يك مكان گرد هم مي‌آيد و يك تبادل فرهنگي و هنري شكل مي‌گيرد. همچنين با فرهنگ ‌هاي مختلف مواجه مي‌شويم و همين روي کار هنرمنداني که در سمپوزيوم‌ها حضور دارند تاثير مي‌گذارد زيرا اين تجربه در آتليه هرگز به دست نمي‌آيد.

نظر شما