پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۱۵۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
وزير بهداشت دولت خاتمي و نماينده مردم تبريز هم براي ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري به وزارت کشور رفت.

به گزارش شهر وزير بهداشت دولت خاتمي و نماينده مردم تبريز هم براي ثبت نام در انتخابات رياست جمهوري به وزارت کشور رفت.

 

پزشکيان گفت: هميشه مستقل بوده‌ام و معتقدم نمي‌توان بدون اصلاح به جايي رسيد.

 

 

به گزارش شهر، مسعود پزشکيان نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي بعد از ثبت نام در ليست کانديداهاي رياست‌جمهوري يازدهم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من هميشه مستقل بوده‌ام و بر مبناي اصولم معتقدم بدون اصلاح نمي‌توانيم به جايي برسيم.

 

وي در پاسخ به اينکه آيا به نفع هاشمي و خاتمي کنار مي‌رود يا خير؟ ادامه داد: مملکت به افرادي نياز دارد که تجربه و سابقه و شناخت داشته باشند. چون آنهايي که راه را رفته‌اند و يکبار اشتباه کرده‌اند اگر تجربه و علم داشته باشند مي‌توانند راه درست‌تر را روند و مي‌شود به نفع اين افراد کنار رفت.

 

وي در پاسخ به سوال ديگري گفت: همسرم در سال 73در يک تصادف فوت کرد، ديگر ازدواج نکردم و به جاي آن بچه‌هايم را بزرگ کردم.

 

پزشکيان در پاسخ به اينکه چرا پيش از اين اعلام کانديداتوري نکرده بود؟ اظهار داشت: تا امروز منتظر بودم کساني که راه را رفته‌اند و تجربه دارند، وارد عرصه شوند اما وقتي ديدم کساني که راه را طي نکرده‌ا‌ند مي‌خواهند بيايند، من هم آمدم.

 


اصغرزاده: مشکلات کشور به خاطر يک بچه لوس حاجي بازاري است/ گفتمان چپ عدالتخواه را به جامعه برمي‌گردانم
ابراهيم اصغرزاده با بيان اينکه نتيجه حذف اصلاح طلبان دولت فعلي است گفت: مشکلات کشور ناشي از تصميمات يک بچه لوس حاجي بازاري است که اعتقادي به کار کارشناسي ندارد.

ابراهيم اصغرزاده در نشست خبري بعد از ثبت نام در انتخابات يازدهم رياست جمهوري گفت: وجود اصلاح طلبان براي کشور ضروري است چراکه تا جاييکه اصلاح طلبان باشند در کنار آنها خواهم بود و اگر هاشمي و خاتمي ثبت نام کنند به آنها خواهم پيوست.

اصغرزاده ادامه داد: اگر اجماع صورت نگيرد و افراد متفرقه در انتخابات شرکت کنند تا آخر باقي خواهم ماند.

وي خاطر نشان کرد: احتياجي نيست از حقوق هسته اي خودمان که دستاورد ارزشمندي بود عقب نشيني کنيم ولي با ديپلماسي مبتکرانه مي توان همه مسائل را حل کرد.

به گفته اصغرزاده سياست هاي بي تدبيرانه دولت ما را در موقعيتي قرار داده که بايد توانمندي هاي هسته‌اي خودمان را مبادله کنيم.

اصغرزاده تصريح کرد: سياست هاي خارجي و ديپلماسي دولت خاتمي کشور را به وضعيت بهتري نسبت به گذشته کشاند. اکنون ما بايد خودمان را از اين وضعيت نجات دهيم.

کانديداي اصلاح طلب يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: نيروهاي مسلح نبايد در حوزه هاي اقتصادي دخالت کنند. در سال 80 که رد صلاحيت شدم، اعلام کردم که نظاميان بايد به پادگان ها بازگردند. قداست و احترام نيروهاي مسلح بخاطر دخالت در اقتصاد از کف مي رود.

وي تاکيد کرد: در حوزه داخلي و سياسي وضعيت موجود و ميزان آزادي ها به هيچ وجه شايسته انقلاب نيست.

به گفته اصغرزاده بي توجهي به امکانات ملي باعث مي شود در راه اشتباه برويم.

وي گفت: با وجود آنکه معتقدم صلاحيت دارم، اما به نظر شوراي نگهبان احترام مي گذارم. من مي توانم گفتمان خط امام(ره) يا چپ عدالتخواه را به جامعه بازگردانم.

وي با اشاره به اينکه بخشي از هزينه اقتصاد مقاومتي را بايد دولت بپردازد، اظهار داشت: يک جايي بايد هزينه فايده را محاسبه کنيم. ما مي توانيم ايران را قدرتمندانه به جهان مطرح کنيم.

اصغرزاده تصريح کرد: دولت احمدي نژاد را دولتي فرقه گرا مي دانم، دولتي که نظريه جديدي راجع به دين و امام زمان(عج) مطرح کرد. دولت احمدي نژاد محصول برخورد اصولگرايان و محافظه گرايان با اصلاح طلبان است که اکنون هزينه آن را نيز مي پردازند.

وي تاکيد کرد: نتيجه حذف اصلاح طلبان دولت فعلي است و مشکلات کشور ناشي از تصميمات يک بچه لوس حاجي بازاري است که اعتقادي به کار کارشناسي ندارد.

وي در پاسخ به سوالي که در صورت رئيس جمهور شدن براي آزادي موسوي و کروبي از حصر چه کاري مي توانيد انجام دهيد، خاطر نشان کرد: رئيس جمهور يعني رئيس جمهوري. سازمان اداره کشور در اختيار او قرار مي گيرد و او مي تواند شرايط آزادي هاي بيشتري را ايجاد کند.

کانديداي انتخابات يازدهم رياست جمهوري افزود: در آينده بايد تکليف حصرها مشخص شود براي ايران جايز نيست که بهترين فرزندانش اينطور باشند اگر از موسوي و کروبي سوال کنيد حتما مي گويند در انتخابات شرکت کنيد چون نمي توانند از گذشته انقلابي خود جدا شوند.

اصغرزاده درباره اجماع اصلاح طلبان گفت: اميدوارم دوستان اصلاح طلبان به اجماع برسند و اگر هم مايل نباشند من در صحنه حضور داشته باشم، حرف هاي من را بپذيرند.

وي تصريح کرد: حاضرم در کنار آنها باشم مشروط بر اينکه از اصلاح طلبي دفاع کنند. رفتن اصلاح‌طلبان و حضور اصولگرايان و فتنه گرايان مثل توليد مثل در رحم اجاره اي است.

کانديداي انتخابات يازدهم رياست جمهوري خاطر نشان کرد: بازگشت اصلاح طلبان با خودش اخلاق و مداراطلبي را به همراه خواهد داشت.

خبرنگاري در اين باره که بايد پاسخگوي تحريم ها پس از حادثه لانه جاسوسي باشيد، سوال کرد و اصغرزاده گفت: حرکت دانشجويان خط امام(ره) در آن زمان حرکت دانشجويي غيرحرفه اي و آماتوري بود. ما براي 48 ساعت سفارت آمريکا را گرفتيم اما بعد در بيرون امام(ره) رهبري کردند و تصميمات بيرون باعث شد ما به گروگانگير تبديل شديم.

وي گفت: بسياري از مردم دنيا در آن زمان با ما احساس همدلي کردند و معتقد بودند ملتي که انقلاب کرده نبايد شاهش به دست آمريکا از کشور بيرون برود.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خاطر نشان کرد: آن زمان شرايط انقلابي تصور سفارت آمريکا بود و اکنون بايد پاي ميز مذاکره منافع مردم را تامين کرد.

وي در پاسخ به سوالي درباره پرونده هسته اي ايران گفت: اصلاح طلبان به هيچ وجه از حقوق هسته اي که اکنون به آن رسيده ايم عقب نشيني نخواهند کرد.

خبرنگاري درباره رد صلاحيت نامزدهاي اصلاح طلب در انتخابات شوراي شهر سوال کرد و اصغرزاده گفت: به من هم خبر داده اند اميدوارم در مورد رياست جمهوري و شوراي شهر اصلاح طلبان حضور يابند چراکه اگر اصلاح طلبان بتوانند از فضاي انتخاباتي استفاده کنند قطعا پيروز مي شوند.

وي افزود: اشتباه است که فکر کنيد اصلاح طلبان پايگاه خود را از دست داده اند. هنوز تا آخرين ساعت‌ها اميدوارم که هاشمي و خاتمي در انتخابات حاضر شوند.

 


نظر شما