دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۹
کد خبر: ۶۱۵۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
چمران در اختتاميه دومين دوره جشنواره بام:
رييس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به مشارکت حداکثري شهروندان گفت: بي تفاوتي شهروندان نسبت به امور اجرايي براي جامعه آفت است .

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، مهدي چمران رييس شوراي اسلامي شهر تهران در مراسم اختتاميه دومين دوره جشنواره بام که با حضور اعضاي شوراي شهر و سيد محمدهادي ايازي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران برگزار شد، گفت: در هر عرصه اي مديري موفق خواهد بود که بتواند مشارکت حداکثري شهروندان را در اداره امور با خود همراه سازد. به ديگر سخن بايد انتظار موفقيت از مديريتي داشت که نظر شهروندان در بالاترين سطح با وي هماهنگ و او را از تصدي گري دور کرده است.

وي گفت: انقلاب ايران با 99 درصد آرا پيروزي خود را تثبيت و پايه‌هاي نظام جمهوري اسلامي را مستحکم و امروز زندگي در سايه اين نظام مقدس تاريخ ملت ايران را به عرصه پيشرفت و توسعه تبديل کرده است.

چمران ادامه داد: مردم اين مرز و بوم به خوبي در ياد و حافظه تاريخي خود دارند که چگونه با مشارکت و همياري يکديگر روزهاي سختي و تگناي انقلاب را پشت سر گذاشتند و بعد از 8 سال جنگ تحميلي به بازسازي کشورشان پرداختند.

رييس شوراي شهر تصريح کرد: برخورداري از حسن مشارکت و همکاري شهروندان در اداره امور به دليل نتايج مطلوب و پيشرفت‌هايي که به همراه دارد به مثابه يک نعمت و موهبت الهي است. بي تفاوتي شهروندان نسبت به امور اجرايي براي جامعه آفت است و سبب تمام سستي ها و رخوت هاي اجتماعي و اقتصادي خواهد شد.

وي با اشاره به اقبال گسترده اجراي طرح محله محور در ميان شهروندان گفت: خرد کردن مشکلات و جستجو راه حل آنها در سطح محله يکي از مهمترين دستاوردهاي طرح مديريت محله به شمار مي رود که به واسطه تشکيل شوراياري ها اجرا شد و خوشبختانه توانست با اقبال گسترده شهروندان روبه رو شود.

چمران ادامه داد: نگاه محله محوري به موانع و يا حتي توجه به مزيت هاي نسبي هر محله، مي تواند بسياري از پيشرفت ها را در تعلق شهروندان يک محله نگاه دارد و موجب افزايش سرمايه اجتماعي آنها شود.

رييس شوراي شهر با بيان ارتقا کيفي ايده ها و طرح هايي که به دومين دوره جشنواره بام ارسال شده است، عنوان کرد: مديريت شهري بر اين عقيده است که شهروندان يک محله ممکن است براي رفع مشکل يا بهبود کيفيت زندگي محل سکونت خود ايده‌ها و راهکارهاي مناسبتري از مديران شهري داشته باشند پس بايد زمينه بروز و ظهور ايده‌شان را فراهم کنيم. خوشبختانه جشنواره بام در دومين دوره برگزاري توانست تعامل و ارتباط بهتري با شهروندان برقرار کند و اين از ارتقا کيفي ايده‌هاي ارسال شده به اين جشنواره قابل درک است.

وي گفت: زماني شهروندان شاهد اجراي طرحي در شهر باشند که براساس ايده آنها شکل گرفته و با همياري خود آنها به مرحله اجرا رسيده است به طور قطع اعتمادشان به مجموعه مديريت شهري افزايش مي يابد.

چمران همکاري شوراي شهر سوم و شهرداري تهران را نمونه بارز تعامل سازنده دانست و تصريح کرد: زماني مي توانيم با افتخار از پيشرفت هاي همه جانبه شهر تهران طي چند سال گذشته صحبت کنيم که نقش شهروندان، شوراي شهر و مجموعه شهرداري تهران را ايجاد يک تعامل و همکاري سازنده ارزيابي و براي آن وزن قابل توجهي در پيشبرد اهداف قايل باشيم.



نظر شما