دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۸
کد خبر: ۶۱۶۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
فاز دوم بوستان نهج‌البلاغه افتتاح شد/
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران گفت: در 7سال اخير بالغ بر 16هزار هکتار فضاي سبز و گردشگري تحويل شهروندان شده است که آمار چشمگير هر 3روز يک بوستان در آن رقم خورده است.

به گزارش گروه مديريت شهري شهر، فاز دوم بوستان نهج‌البلاغه که در محدوده روددره فرحزاد ساخته شده، عصر روز گذشته با حضور تعدادي از نمايندگان مجلس، مديران شهري و اهالي محله‌هاي اطراف اين بوستان به بهره‌برداري رسيد.

 

سيد محمد هادي ايازي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در مراسم بهره‌برداري از اين بوستان گفت: يکي از رويه‌هاي ارزشمند مديريت شهري در سال‌هاي اخير اين بوده که روددره‌هاي بسياري را به فضاي سبز تبديل کرده و آنها را به‌عنوان فضاي گردشگري و تفرجگاهي به شهروندان تحويل داده است. رود‌دره فرحزاد نيز مدت‌ها آسيب‌هاي اجتماعي بسياري را به‌خود مي‌ديد و به‌عنوان فضاي بي‌دفاع شهري مأمن بسياري از بزه‌ها و مشکلات بود اما امروز شاهد اين هستيم که اين بوستان‌ به محل تجمع مردم و گردشگري خانواده‌ها تبديل شده است.

 

وي در ادامه تأکيد کرد: در 7سال اخير بالغ بر 16هزار هکتار فضاي سبز و گردشگري تحويل شهروندان شده است که آمار چشمگير هر 3روز يک بوستان در آن رقم خورده است.

 

معاون شهردار تهران افزود: شهروندان تهراني امروز شاهد افزايش سرانه‌هاي فرهنگي و تفرجگاهي در نزديک محل زندگي خود هستند.نکته ديگر اينکه مديريت شهري شهروندان را در کانون توجه قرار داده و در 374محله نهاد شوراياري‌ها را تقويت کرده است.

 

معاون شهردار تهران همچنين ابراز اميدواري کرد که مسير توسعه و عمراني در تهران استمرار پيدا کند و مديريت شهري آينده نيز توسعه کالبدي در گوشه و کنار شهر را ادامه دهد.

 

عابد ملکي شهردار منطقه 2نيز با اشاره به اقدامات انجام شده براي ساخت بوستان نهج‌البلاغه اظهار داشت: روددره فرحزاد که به‌دليل تغيير ساختارهاي شهر طي دهه‌هاي گذشته، تبديل به فضايي براي انباشت آلودگي‌ها شده بود، بخشي از آن با افتتاح بوستان نهج‌البلاغه تبديل به فضايي تفرجي شد و ادامه آن نيز در قالب فاز دوم بوستان نهج‌البلاغه به بهره‌برداري رسيد.

 

وي همچنين تأکيد کرد: تمام مراحل ساماندهي فاز دوم بوستان نهج‌البلاغه با بهره‌گيري از المان‌هاي نوين شهري و تفريحي انجام شده و فضايي منحصربه فرد براي تفرج شهروندان تهراني ايجاد شده است.

 

شهردار منطقه 2 يادآور شد: فاز 2بوستان نهج‌البلاغه حدفاصل بزرگراه‌هاي شهيد حکيم و شهيد همت قرار داشته و 56هکتار وسعت دارد که با بهره‌برداري از اين بوستان حدود 33هکتار به فضاي سبز پايتخت افزوده شد. طول فاز دوم بوستان نهج‌البلاغه هزار و 150متر و متوسط عرض آن 350متر با حداکثر عمق 68متر است. از اقدامات عمراني انجام شده براي اجراي اين پروژه 850هزار مترمکعب عمليات خاکي است.

 

از امکانات رفاهي و تفريحي درنظر گرفته شده در اين بوستان مي‌توان به پيست 8کيلومتري دوچرخه‌سواري، 14هزار متر مسير پياده‌روي و چهار خانه دوچرخه اشاره کرد. همچنين 145آلاچيق در اندازه‌هاي مختلف در گوشه و کنار اين بوستان ساخته شده تا شهروندان از آنها استفاده کنند.

نظر شما