يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۱۷۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
اولين جمعه بازار رياضي در شهر تهران به مناسبت 28 ارديبهشت روز ملي رياضيات در بوستان سئول برگزار شد.

به گزارش شهر، عصر جمعه به مناسبت روز ملي رياضيات مصادف با بزرگداشت حکيم عمر خيام، به همت خانه رياضيات تهران و اداره کل آموزش هاي شهروندي شهرداري و با همکاري آزمايشگاه الگوريتم‌ها و حل مساله دانشگاه صنعتي شريف جمعه بازار رياضي در بوستان سئول برگزار شد.

 

در اين برنامه شرکت کنندگان در بخش هايي شامل رياضيات دستي، رياضيات ضرب در کامپيوتر، شعبده بازي رياضي، در فضايي ترکيبي از محيط آکادميک و سرگرمي حضور داشتند.


*نقش رياضيات در بهبود رفتار شهروندي

ابوالفضل رفيع مدير کل آموزش هاي شهروندي شهرداري تهران با حضور و بازديد از اين جمعه بازار گفت: هدف از اين برنامه، عمومي کردن رياضي در زندگي اجتماعي و ايجاد شرايط مناسب فراغتي براي شهروندان است.

وي با بيان اينکه درس رياضي براي بسياري از دانش آموزان جذابيت ندارد، خاطر نشان کرد: برگزاري کارگاه هاي آموزشي و مسابقات، باعث مي شود بچه ها با جذابيت هاي رياضي آشنا شوند و به اين حوزه علاقه پيدا کنند.

 

مدير کل آموزش هاي شهروندي شهرداري تهران به اهميت و ارتباط بازي هاي رياضي و رفتار شهروندي اشاره کرد و گفت: رياضي و بازي هاي آن به منطقي تر شدن رفتار شهروندان کمک مي کند، و به دنبال آن شاهد ناهنجاري هاي کمتري در سطح شهر هستيم.


*تلاش براي پيوند رياضيات با زندگي مردم

ماني رضايي رييس خانه رياضي نيز با حضور در اين جمعه بازار گفت: براي ارتباط بيشتر مردم با رياضيات در نظر داريم در هر فصل برنامه هايي نظير جمعه بازار رياضي برگزار کنيم.

 

وي افزود: سعي ما بر اين است تا از فضاي آموزشي، آکادميک و ساختار خشک کلاس هاي مدرسه فاصله بگيريم و رياضيات را به عنوان حکمت در نگرش افراد جايگزين کنيم.

 

در حاشيه اين مراسم حميدرضا پرنيان دبير اجرايي جمعه بازار رياضي هدف از برگزاري اين برنامه را ترويج رياضيات براي مخاطب عام، محسوس تر شدن بازي هاي رياضي و ترکيب آن با سرگرمي و کمک به تصميم گيري هاي دسته جمعي عنوان کرد و گفت: هر چند هنوز راه زيادي تا رسيدن به اهدافمان داريم اما سعي مي کنيم با بهره گيري از تجربه هاي قبلي هر چه بيشتر در گسترش نگاه جديد به رياضيات گام برداريم.

 

گفتني است جمعه بازار رياضي جمعه شب به کار خود پايان داد.



نظر شما