دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۳
کد خبر: ۶۱۷۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
از ابتداي خرداد صورت مي گيرد/
قائم مقام شهردار منطقه 9 تهران گفت: عمليات تقاطع غير همسطح در تقاطع خيابان آزادي - استاد معين از اوايل خرداد ماه دارد فاز اجرايي مي شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 9 ، غلامرضا احمدي بيدآخويدي گفت: با اجراي طرح عمليات تقاطع غير همسطح در تقاطع خيابان آزادي - استاد معين ، خيابان استاد معين با زيرگذر به خيابان شهيد اکبري در شمال خيابان آزادي متصل مي شود.

 

وي تصريح کرد: با ادامه جنوب خيابان استادمعين و گذر از پادگان جي و اتصال به خيابان 30 متري جي ، اين محور شرياني کارکرد بزرگراهي به خود گرفته و قسمت اعظمي از بار ترافيکي محدوده خيابان آزادي کاهش مي يابد.

 

احمدي افزود: طرح تقاطع غير همسطح در خيابان آزادي مدتي است که در سازمان مشاور فني و مهندسي و معاونت فني و عمران منطقه در دست مطالعه و بررسي بوده و در اين خصوص نشست هاي تخصصي با مشاورين و مکاتبات لازم با ادارات آب ، برق ، گاز و مخابرات و ... انجام شده و اظهار نظر اين ادارات نيز اخذ شده است.

 

قائم مقام شهردار منطقه 9 ادامه داد: وجود شبکه تاسيساتي فراوان در خيابان آزادي و تونل مترو سبب شد تا مطالعات و تحقيقات در خصوص اجراي پروژه تقاطع غير همسطح به تاخير افتاده و با کارشناسي دقيقي اين عمليات آغاز شود.

 

وي با بيان اينکه خيابان آزادي به عنوان يکي از محورهاي اصلي و شرياني منطقه و يکي از راههاي ارتباطي با مرکز شهر است ، تاکيد کرد: به خاطر اهميت ويژه خيابان آزادي ، شکل عمليات به گونه اي در نظر گرفته شده تا هيچگونه خللي در تردد رانندگان و شهروندان وارد نشده و حتي المقدور خيابان آزادي مسدود نشود.

احمدي خاطرنشان کرد: امکان احداث روگذر در محل به واسطه اهميت برج آزادي و نماي بصري آن منتفي بوده و با توجه به مطالعات گسترده در اين بخش و طبق برنامه ريزي ، تغييري در مختصات خيابان آزادي رخ نمي دهد و به همين شکل بهره برداري لازم انجام مي شود.

 

قائم مقام شهردار منطقه 9 در پايان با اشاره به حساسيت ويژه اين پروژه ابراز اميدواري کرد: با تامين اعتبار مورد نياز ، پروژه تقاطع غير همسطح خيابان آزادي با استاد معين تا پايان سالجاري به اتمام رسيده و آماده بهره برداري شود.


نظر شما