شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۴
کد خبر: ۶۱۷۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
نامزد رياست جمهوري يازدهم بزرگترين آفت بعد از دوران دفاع مقدس را حاکميت تفکري دانست که تحت عنوان سازندگي در کشور، خط توجه به خارج از کشور را براي رفع مشکلات داخل در راس کار قرار داد.

به گزارش شهر به نقل از فارس، عليرضا زاکاني نامزد رياست جمهوري يازدهم، صبح امروز در نشست خبري که در خبرگزاري مهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز کشور در شرايط بسيار خطيري قرار گرفته و از ظرفيت‌هاي بسيار بالايي برخوردار است، ظرفيت‌هايي به فعليت رسيده‌اند و ظرفيت‌هاي بالقوه‌اي نيز که بايد به آنها توجه کرد.

 

 

 

وي اضافه کرد: هم در داخل کشور و هم در پيرامون خود تهديدهايي را احساس مي‌کنيم؛ معتقديم روشي که امام‌(ره) داشتند و امروز مقام معظم رهبري دارند، توجه به اهداف و به کارگيري همه ظرفيت‌ها براي رسيدن به اهداف انقلاب است و در اين مسير در مواجهه با مشکلات با توکل به خدا و با به ميدان آوردن مردم مي‌توان از مشکلات عبور کرد.

 

 

 

زاکاني با بيان اينکه هم در اصل انقلاب اسلامي و شکل‌گيري آن و هم در دوران دفاع مقدس حضور مردم بسيار پر رنگ و پرنقش است، افزود: اين موارد جز با حضور با مردم ميسر نبود و ما در ساير صحنه‌هاي انقلاب هم شاهد اين مسئله بوده‌ايم.

 

 

 

نامزد رياست جمهوري يازدهم، با تاکيد بر اينکه هر انتخابات براي انقلاب اسلامي يک زمينه استحکام به شمار مي‌آيد، افزود: ما همواره شاهد حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن و امثال آن هستيم که در واقع بايد گفت: استراتژي امام و مقام معظم رهبري آگاهي‌بخشي و حضور گسترده مردم است.

 

 

 

اين نامزد رياست جمهوري يازدهم، بر همين اساس به انتخابات پيش‌رو اشاره کرد که با حضور گسترده مردم زمينه استحکام بيشتر نظام خواهد بود.

 

 

 

وي در ادامه سخنان خود، نوع انتخاب مردم براي ادامه مسير و دقت در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامي را به عنوان يک اصل برشمرد و تصريح کرد: امروز ما دو بينش جدي را در تقابل با يکديگر مي‌بينيم که يکي دقت و توجه براي حل مشکلات کشور بر پايه داشته‌هاي ملي و اعتقادي و ظرفيت‌هاي بسيار بالا در درون کشور و همچنين استفاده از ظرفيت‌هاي جهاني در جهت تحقق اهدافي است که ايران را به بام دنيا مي‌رساند.

 

 

 

زاکاني نکته دوم را توجه به خارج از کشور براي رفع مشکلات دروني دانست و گفت: حرکت در مسير تصاحب قله‌هاي جهاني با فکر، انديشه و فرهنگ ناب اسلامي، 34 سال پيش در انقلاب با حضور امام خميني(ره)‌ به پيروزي رسيد و از آن روز تاکنون علي‌رغم همه مشکلات فاصله بسياري را شاهد هستيم.

 

 

 

وي با تاکيد بر اينکه اين دو نمونه تکليف ما را براي انتخابات بعدي مشخص مي‌کند، افزود: جز راه توجه به داشته‌هاي ملي و انساني و اسلامي خود و بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي بالاي انساني نبايد دل به مجموعه‌اي براي عبور از مشکلات کنوني کشور ببريم.

 

 

 

اين نامزد رياست جمهوري يازدهم، با تاکيد بر اينکه در کشور ما وقتي نگاه سازشکارانه مانند آنچه در مسئله هسته‌اي شاهد بوديم، وجود داشته، دائما مورد تهاجم قرار مي‌گرفتيم، اظهار داشت: شوراي حکام در سال 82 تا 83 قطعنامه‌هايي را عليه ما صادر کرد که زمينه‌اي براي صدور قطعنامه در شوراي امنيت بود.

 

 

 

زاکاني در ادامه سخنان خود به آرايش سياسي کشور اشاره و اضافه کرد: مخالفان اصولگرايي و مخالفان اصل نظام به وحدت مشترک دست يافته‌اند و آن اين است که مسير توجه به حرکت در جهت اهداف انقلاب با داشته‌هاي ايماني و انتقادي، تبديل به مسير سازش شود.

 

 

 

وي ادامه داد: بزرگترين آفت بعد از دوران دفاع مقدس حاکميت تفکري بود که تحت عنوان سازندگي در کشور، خط توجه به خارج از کشور را براي رفع مشکلات داخل در راس کار قرار داد.

 

 

 

زاکاني در عين حال هم دوره سازندگي و هم دوره اصلاحات را دوراني دانست که شاهد آسيب‌هاي جدي در کشور بوديم و خاطرنشان کرد: دولت سازندگي با الگوهاي غربي مسيري شد که همراه اقتصاد آزاد فرهنگ اشراف‌گري نيز روي کار آمد.

 

 

 

زاکاني با بيان اينکه امروز عده‌اي بعد از 34 سال ما را توصيه به بازگشت به 20 سال گذشته مي‌کنند، گفت: اين توسعه يعني دعوت به قهقرايي است که انقلاب اسلامي و افتخارات آن را زير پا خواهد گذاشت.

 

 

 

وي همچنين به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينکه اگر بايستيم به 50 سال گذشته برمي‌گرديم، گفت: وقتي رهبري چنين توصيه‌اي دارد عده‌اي امروز در کشور توسعه به بازگشت به گذشته را مي‌کند.

 

 

 

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تاکيد کرد: ما امروز نياز به هوشياري و دقت داريم و بايد در بين نيروهاي اصولگرا همگرايي ايجاد شود و اين همگرايي بايد با توجه به رقيب باشد که در مقابل انديشه و جهت‌گيري‌هاي درست ما قرار گرفته است.

 

 

 

زاکاني با بيان اينکه دعوت از هاشمي ماحصل دعوت از سازندگي است، يادآور شد: ما تجربه آن دوران را داريم و در دوران سازندگي که آن همه حمايت صورت گرفت و رئيس‌جمهور وقت نيز کمترين مانع را داشت چندان موفقيتي حاصل نشد.

 

 

 

وي ادامه داد: توانمندي 20 سال پيش آقاي هاشمي با امروز زمين تا آسمان فرق مي‌کند و مسير و تلاشي که نمايندگان سازندگي با پشتوانه عناصر اصلاح‌طلب و کساني که امروز در قدرت هستند، رقم مي‌زنند، زمينه را براي تلاطم کشور آماده مي‌کند در حالي که امروز کشور نيازمند آرامش و انسجام دروني براي مقابله با عوامل بيروني است. اما ماحصل اين دعوت، بي‌ثباتي و تشنج است.

 

 

 

دبيرکل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با تاکيد بر اينکه در دوران سازندگي عليرغم مسير هموار متصديان امر نتوانستند کار خود را انجام دهند، يادآور شد: در دوران سازندگي تورم به 49.7 رسيد که کشور را به آشوب و اعتراض فرو برد و امروز وعده‌هايي مي‌دهند که به نظر مي‌رسد با چراغ سبز خارجيان مشکلات کشور را حل کنند.

 

 

 

زاکاني در ادامه بر حضور گسترده مردم در انتخابات تاکيد و خاطرنشان کرد: بايد يک فضاي کاملا رقابتي اما در چارچوب قانون و اخلاق ايجاد کنيم که هم يک حضور گسترده صورت گيرد و هم شاهد پيروزي و استمرار جهت‌گيري خدمت گذاري بي‌منت باشيم.

 

 

 

وي مشکلات اقتصادي را اولويت جدي و اول کشور دانست و گفت: در کنار مشکلات اقتصادي، فرهنگ نيز در اولويت بعدي قرار مي‌گيرد که ما امروز جزوه‌اي را پيرامون مباني اصول و رويکردها منتشر خواهيم کرد.

 

 

 

خبرنگاري از زاکاني پرسيد که دليل اجماع اصلاح طلبان بر روي هاشمي چيست که وي پاسخ داد: بنده معتقدم دوم خردادي‌ها به دليل عدم اقبال مردم به خود دنبال زمينه‌اي براي بازگشت به قدرت هستند که بهترين پتانسيل را بر هاشمي ديده‌اند و احساس مي‌کنند زمينه موفقيت اصلاح طلبان فراهم مي‌کنند.

 

 

 

«ما يادمان نرفته که وقتي اصلاحات به پيروزي رسيد خاتمي خود را مرد انديشه و تغيير سياسي آن روز معرفي کرد اما در ادامه در حوزه اقتصادي مسير دوران سازندگي را پيش گرفت و در حوزه فرهنگ و سياست نيز به دنبال سياست‌هاي غلط غرب بود».

 

 

 

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري معتقد است بخشي از عناصر مختلفي که نتوانستند خاستگاه خود را تاکنون فراهم کنند، به دنبال نامزدي هاشمي رفسنجاني هستند تا به مطامع خود برسندو به گفته وي عده‌اي که مخالف با جهت‌گيري‌هاي کشور هستند متوجه هاشمي هستند که ميدان‌داري کند.

 

 

 

زاکاني در بخش ديگري از سخنان خود تصريح کرد: شوراي نگهبان با تشخصيي که مي‌دهد بايد براي کانديداها مدير و مدبر و رجل سياسي و مذهبي بودن آنان را بر اساس اصل 115 احراز کنند. که يکي از اين شرايط توانمندي جسمي و فکري است که با توجه به اقتضائاتي که رئيس دستگاه اجرايي بايد آن را دنبال کند، بايد از آن برخوردار باشد که تشخيص اين صلاحيت‌ها به عهده شوراي نگهبان است اما شرايط جسمي، فکري و ذهني يکي از پارامترهايي است که شوراي نگهبان بايد به آن توجه کند.

 

 

 

وي در پاسخ به پرسشي بر اين اساس که آيا در خصوص احراز صلاحيت خود از سوي شوراي نگهبان چيزي به شما ابلاغ شده يا خير، از سوي شوراي نگهبان هنوز هيچ نکته خاصي که دال بر پيامي باشد، نيامده است و بنده نيز ديروز برنامه‌‌ام را تقديم شوراي نگهبان کردم و برخي از دوستان مي‌گفتند خلاصه اين برنامه را بدهيد که داريم برنامه‌مان را خلاصه مي‌کنيم. البته 10 روز پيش يک جلسه دو ساعته با شوراي نگهبان داشتيم که نوع چارچوب فکري و نگاه‌هامان را گفتيم که نکته خاصي نبود.

 

 

 

دبيرکل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در پاسخ به پرسش ديگري در اين خصوص که آيا اخيرا در خصوص ائتلاف با شخصي همچون جليلي يا ديگران رايزني داشتيد يا خير، گفت: خير بنده رايزني نکردم. دوستان صحبت‌هايي کردند و بنده يک مدل ذهني ارائه داشتم و پيشنهادم اين بود که ما اولا همه کساني که بعد از تائيد شوراي نگهبان در صحنه حاضر مي‌شوند نشست‌هاي مستندي داشته باشند که اگر مشکل و اختلافي دارند در درون خود حل کنند.

 

 

 

وي ادامه داد: پيشنهادم اين است که عناصري که بيشترين قرابت فکري دارند مي‌توانند اين اعتماد را به جامعه هدف بدهند که در نهايت يک نفر در 24 خرداد 1392 به رقابت با ديگر کانديدا بپردازد که ابتدا برادر عزيز و انقلابي‌ام حداد و بعد آقاي جليلي بود. البته خبرنگاري نيز از من در خصوص آقاي لنکراني پرسيد که بنده هم گفتم حداد، جليلي و لنکراني را در يک چارچوب مي‌بينيم ولي در قالب گنجاندن آقاي لنکراني منوط به خود جبهه پايداري است.

 

 

 

زاکاني اضافه کرد: اينکه جلسه خاصي با نامزد ويژه‌اي داشته باشيم، نبوده اما ما يک ارتباط مستمري با دکتر حداد به واسطه اعتماد، قرابت و ويژگي ممتاز شخصيتي ايشان که سرمايه بزرگ انقلاب است، داريم. بنابراين در خصوص شخص خاصي جلسه نداشتيم.

 

 

 

وي بازگشت به گذشته را که از سوي اصلاح طلبان و هاشمي رفسنجاني به گوش مي‌رسد را ابزاري براي سد و مانع بيداري اسلامي دانست و گفت: اين نوع نگرش نگاهي است که نه تنها ايران اسلامي را که آنان عقيده دارند در بن‌بست قرار دارد نه تنها از بن‌بست بيرون نخواهد آورد بلکه نظام سلطه را از قهقراي بن‌بستي که به آن گرفتار شده، بيرون مي‌آورد و آنها را با سرعت بيشتري به اهداف خود خواهد رساند.

 

 

 

نامزد انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري به شور و شعف رسانه‌هاي بيگانه از کانديداتوري هاشمي رفسنجاني اشاره و تصريح کرد: شور و شعف رسانه‌هاي بيگانه براي اين است که آنها مي‌‌بينند خطي در کشور فعال مي‌شود که اگر به توفيق برسد خواست آنها را فراهم و اگر هم نه آشوب را در کشور برپا خواهد کرد.

 

 

 

زاکاني تاکيد کرد: بنده معتقدم اگر اينها در صحنه هم باشند با توجه به بصيرت مردم امکان پيروزي آنان وجود ندارد و آنان فقط چشم به تفرقه اصولگرايان دوخته‌‌اند.

 

 

 

خبرنگاري از اين کانديد يازدهمين دوره رياست جمهوري پرسيد که شما در سال 90 و 91 يک ميليارد تومان از سازمان تبليغات اسلامي براي نشريه پنجره دريافت کرديم. آيا مي‌توانم از شما بپرسم شما چه فعاليتي تاکنون داشته‌ايد که زاکاني، گفت: اين از همان سوال‌هايي است مثل سري قبل که بعدا در روزنامه بداخلاقي شد و نکاتي ذکر شد که در صدد متشنج کردن فضاي جامعه بود.

 

 

 

وي ادامه داد: ما هيچ وقت همچين مبلغي را نداريم و اگر اسنادي داريد منتشر کنيد؛ سازمان تبليغات اسلامي مثل بقيه سازمان‌هاي ديگر با ما قرارداد دارد و طبق قراردادش از ما خريد مي‌کند که اين امر طبيعي است؛ حسابهاي نشريه پنجره و خروج و ورودي آن مشخص است و اگر سندي داريد حتما منتشر کنيد و پاسخ مناسبي خواهيم داد.

 

 

 

دبيرکل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در پاسخ به پرسش سوالي مبني بر اينکه برنامه‌تان را با چه اولويت‌هايي بسته‌ايد و چه تفاوتي با ساير برنامه‌هاي نامزدها دارد، گفت: خواستگاه جدي برنامه ما اسلام ناب است و کار کارشناسي دقيقي بر روي آن انجام شده و اقتصاد از اولويت برنامه ماست، اما براي پرداختن به اقتصاد کار فرهنگي نيز معلوم شده است.

 

 

 

خبرنگاري از زاکاني پرسيد که شما از وحدت اصولگرايان دم مي‌زنيد، اما برخي آقايان مانند آقاي قاليباف اعتقادي به وحدت ندارد، که زاکاني اظهار داشت: ما وظيفه‌مان دعوت به وحدت است. حال هر نامزدي خود مي‌داند چه مسيري را برود. صحنه به گونه‌‌اي است که نياز به وحدت اصولگرايان و نيروهاي انقلاب دارد و هرکس بايد نهايت تلاش خود را براي ارتباط با جامعه در جهت تحقق برنامه‌‌هاي خود داشته باشد.

 

 

 

وي با تاکيد بر اينکه بنده قصدم تخريب دولت‌‌هاي گذشته نيست بلکه نقد است، گفت: اينکه يک عده مي‌گويند بايد به 20 سال پيش برگرديم آنان به مشکلاتي که 20 سال پيش وجود داشت نتوانستند درست رسيدگي کنند و مشکلات متعددي را اضافه کردند. بنابراين ما بايد از گذشته عبرت‌اندوزي کنيم که اين ناظر به تخريب نيست. بلکه دست‌آموزي از گذشته است.

 

 

 

اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه ما هيچ وقت داشته‌هاي گذشته را نفي نمي‌کنيم، گفت: عليرغم دستاوردهاي گذشته ما بايد به کاستي‌ها نيز دقت و در صدد جبران آن برآييم. بنابر اين ما بايد يک نقد جدي داشته باشيم.

 

 

 

زاکاني وجه مثبت حضور هاشمي را بيدار کردن اصولگرايان دانست و گفت: حفظ جهت‌گيري کشور اولي بر انتخابات است و بعد از حفظ جهت‌گيري با يک تحول همه جانبه شکل گيرد.

 

 

 

وي ادامه داد: اصولگرايان از يک رقابت دروني به يک رقابت بيروني رسيدند و بايد با يک شيب ملايم به سمت همگرايي سوق پيدا کنند.

 

 

 

زاکاني در پايان تاکيد کرد: ‌ما نبايد به شرايط دل ببنديم بلکه بايد مشکلات را بشناسيم و آنها را رفع کنيم.

نظر شما