دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۸
کد خبر: ۶۱۸۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
محسن رضايي گفت: مذاکرات هسته‌اي براي ما بسيار مهم است بنابراين نبايد ‌‌بيشتر از اين به گروه 1+5 فرصت بدهيم، مذاکرات همراه با تشديد تحريم‌ها قابل قبول نيست ما مذاکرات را ادامه مي‌دهيم ولي سازش نمي‌کنيم.

به گزارش شهر به نقل از فارس، محسن رضايي کانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري ‌در جمع مردم چهاردانگه و همشهريان خوزستاني خود اظهار داشت: مشکلات اقتصادي در جامعه وجود دارد و مردم را هدف گرفته که بايد اقتصاد را مديريت کرد.

 

رضايي افزود: عمده مشکلات مردم به‌ويژه جوانان، بيکاري روزافزون در جامعه، گراني و عدم ثبات قيمت‌هاست گراني‌ها شرايط زندگي مردم را سخت‌تر از گذشته کرده است قبلاً گوشت، مرغ و روغن بود حالا کره و ديگر چيزها به آن اضافه شده بايد دولت در برابر گراني اقدام کند.

 

وي گفت: 45 هزار تومان برابر با 15 هزار تومان سال گذشته است اسم 45 هزار تومان خاصيت ارزش آن 15 هزار تومان 30 هزار تومان بقيه آن آب رفته است.

 

وي به خاطره‌اي از دوران کودکي خود اشاره کرد و گفت: ارزش پول ملي واقعاً چيز مهمي است همانطور که دفاع از مرزهاي کشور مهم است حفظ اعتبار و ارزش پول ملي و کاهش قيمت‌ها مهم است با افزايش قيمت‌ها و گراني‌ها قدرت خريد مردم کاهش مي‌يابد و فقر در جامعه گسترش مي‌يابد.

 

رضايي تأکيد کرد: وضعيت اقتصاد فعلي جامعه بيکار و شاغل نمي‌شناسد بايد جلوي افزايش بيکاري و تورم را گرفت، فشارهايي که بر معلمان، فرهنگيان، کارکنان دولت و بازنشستگان وارد مي‌شود زياد است.

 

وي بيان داشت: مجموعه مشکلات و فشارها از سويي به مردم فشار وارد مي‌کند و از سوي ديگر گسترش اين وضعيت در جامعه باعث مي‌گردد که دشمنان اين سرزمين علاوه بر منابع ملي کشور مردم را مورد هدف قرار دهند پس ضرورت دارد که دولت اقداماتي انجام دهد و وضعيت اقتصادي کشور را مديريت نمايد.

 

رضايي گفت: 30 درصد از مشکلات اقتصادي کشور مربوط به تحريم‌ها است و بقيه مشکلات به مسائل داخلي بر مي‌گردد آدم‌ها سر جاي خودشان نيستند اگر همه کساني که بر سر مسئوليت‌ها قرار دارند سر جايش خودشان بودند مشکلات کم مي‌شد ما هم کارآمدي مي‌خواهيم هم دلسوزي مسئولان را.

 

رضايي افزود: اگر آدم‌ها دلسوز باشند ولي کاربلد نباشند دودش به چشم مردم مي‌رود و آدم‌هايي که کاربلد هستند ولي دلسوز نيستند مشکلات را دوچندان مي‌کنند رئيس جمهور بايد امين مردم باشد.

 

وي اظهار کرد: مي‌خواهيم رياستي را به امين بود مردم تبديل کنيم بنابراين آدم‌ها بايد دلسوز و کاربلد باشند اگر آدم‌هاي دلسوز و کاربلد سر کار باشند 50 درصد از مشکلات مردم حل مي‌شود.

 

کانديداي دور يازدهم رياست جمهوري بيان داشت: 70 درصد از مشکلات داخلي ‌مربوط به مديريت‌ها و دعواهاي سياسي و غيره مي‌باشد ما تحريم اقتصادي داريم ولي نزاع سياسي در مشکلات اقتصادي مؤثرتر مي‌باشد هر وقت دعوا‌ها زياد شد قيمت‌ها بالا مي‌رود.

 

وي بيان داشت: عدم مديريت، خود تحريمي، دعواهاي سياسي، عدم وجود سيستم اداري کارآمد، مشکلات را چندين برابر کرده فقط 30 درصد از فشارها بين‌المللي است.

 

محسن رضايي ادامه داد: مديريت دو نوع است مديريتي که از نظر کارهاي اجرايي مي‌تواند کار کند و پروژه انجام دهد، مديريتي بعدي مديريت راهبردي است تشخيص پروژه‌ها قبل از انجام آن برعهده مديريت راهبردي است کار عمراني کردن با کار اقتصادي فرق دارد، دانش اقتصادي، علم اقتصاد است که به شما مي‌گويد کجا سد بزنيد تا ايجاد اشتغال نمايد.

 

وي گفت: عمران مي‌گويد کجا پروژه احداث کنيم ولي درآمدزايي ندارد ما به شدت به يک راه در مديريت کشور نياز داريم به مديريتي شجاع با دانش و قاطع.

 

رضايي افزود: ما معادن در کشور زياد داريم در همين کوير ما معادني داريم که درآمد آن از بسياري از معادن نفت چند برابر درآمد نفت مي‌باشد در کوير ده‌ها نيروگاه مي‌توان ايجاد کرد، مسئله بيکاري و گراني قابل حل است چند برنامه براي کشور طراحي کرديم در زمينه‌هاي کشاورزي، صنعت، کسب و کار خانگي و غيره.

 

محسن رضايي بيان کرد: 50 درصد از اعتبارات و وام‌ها در تهران داده مي‌شود و بقيه در استان‌ها ديگر کشور؛ اما باز هم 50 درصد اعتبارات کشور به مناطق نمي‌رسد و اين يک تبعيض‌ بسيار بزرگ است و از طرفي پارتي‌‌بازي‌ها و رشوه‌‌خواري افزايش پيدا کرده است.

 

وي تصريح کرد: سامان دادن به مديريت شهري مهم است مخصوصاً مديريت در مناطق محروم جامعه مناطقي مانند چهاردانگه و اسلامشهر اين منطقه با فاصله 10 کيلومتري از شمال تهران محروميت بسياري دارد در کشور از اينگونه مناطق بسيار زياد است.

 

وي در ادامه سخنان خود گفت: با يک فکر و يک برنامه‌ريزي مي‌توان مديريت اقتصادي ايجاد کرد تيپ ما عملياتي است و تک تک خانواده‌ها براي ما مهم هستند.

 

کانديداي دور يازدهم رياست جمهوري از اعطاي يارانه سبز خبر داد و افزود: هر کسي که کارخانجات و صنايع تبديلي بخش کشاورزي ايجاد کند مرحله دوم يارانه‌ها 65 هزار تومان به آن‌ها پرداخت خواهد و از اين يارانه‌هاي سبز به نام سکه‌هاي خنک نام برد.

 

وي افزود: 45 هزار تومان فعلي از تعهدات دولت قبلي است و ادامه خواهد داشت و 65 هزار تومان ديگر به صورت توليد و درآمد و نقدا پرداخت خواهد شد.

 

وي در خصوص مشکلات ديگر کشور گفت: سياست‌هاي خارجي از ديگر مسائل ما است، امروز ما با آمريکا دچار چالش هستيم، مذاکرات هسته‌اي براي ما بسيار مهم است و فعلاً آمريکا زمان از ما مي‌گيرد و نبايد به آن‌ها بيشتر از اين فرصت بدهيم مذاکرات همراه با تشديد تحريم‌ها قابل قبول نيست ما مذاکرات را ادامه مي‌دهيم ولي سازش نمي‌کنيم.

 

رضايي در بحث فرهنگ در جامعه افزود: دولتمردان ما نمي‌توانند با هم زندگي کنند چرا ما مي‌گوييم سلام بر زندگي زياد بايد درست زندگي کردن را ياد بگيريم.

 

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: افزايش طلاق، دعوا، منازعه در شهرها زياد شده است فرهنگ بايد از آموزش و پرورش شروع شود و بچه‌ها بايد در مدارس خيلي چيزها را ياد بگيرند.

 

وي افزود: ايجاد آرامش در خانواده‌ها و ثبات در کشور با افزايش فرهنگ امکان‌پذير است.

 

رضايي خاطرنشان کرد: با شعار يک دولت فراگير و جامعه اميد در کشور ايجاد خواهيم کرد اميدوارم خداوند متعال تواني به ما بدهد که بتوانيم همانگونه که امنيت جامعه را تأمين کنيم بتوانيم فقر و بيکاري را در جامعه برطرف کنيم.

نظر شما