شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۱۹۰۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
سازمان زيباسازي شهر تهران کارگاه تخصصي بين‌المللي "زيباشناسي و ادراک معماري در شهر" را فردا ( 5 خرداد ماه) با حضور دکتر يورگ گروتر، محقق و استاد دانشگاه برن سوئيس، داراب ديبا، استاد پرديس هنرهاي زيبا دانشگاه تهران و دکتر جهانشاه پاکزاد، استاد دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي کند.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، اين کارگاه که در قالب نشست تخصصي برگزار مي شود در سالن سعدي مرکز همايش هاي بين المللي برج ميلاد، ميزبان دانشجويان و علاقه مندان حوزه معماري و شهرسازي خواهد بود.

در اين نشست تخصصي تعريف علمي از زيبايي در معماري، در روش برنامه‌ريزي، طراحي و نهايتاً مديريت نما و سيماي شهر مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد. به دنبال برگزاري کارگاه هاي تخصصي بين المللي زيباسازي با محوريت تعاريف و تجربه هاي زيبايي شناسانه معماري، هنر و شهر، در گام بعدي لازم به نظر مي‌رسد تا مباحث کاربردي زيبايي شناسي و ادراک محيط مرتبط با معماري و شهر و مقايسه تطبيقي آن به منظور بهره گيري از تجارب شهرهاي توسعه يافته جهان صورت پذيرد از اين رو کارگاه تخصصي بين‌المللي زيباشناسي و ادراک معماري در شهر برگزار مي شود.

دکتر يورگ گروتر معمار و محقق ارشد که در حاضر به عنوان محقق بر موضوع زيبايي شناسي معماري ايراني براي مدت کوتاهي در ايران فعاليت هاي پژوهشي دارد، در اين نشست حضور دارد.

او در سوئيس متولد شد و معماري را در موسسه فدرال تکنولوژي سوئيس (ETH) در زوريخ، سوئيس و در دانشگاه کيوتو در ژاپن آموخت؛ پيشينه فعاليت دکتر گروتر به زيبايي شناسي وادراک محيط وتئوري هاي معماري است. او در حال حاضر استاد دانشگاه علوم کاربردي برن سوئيس است و هدايت دفتر معماري خود را در برن، عهده دار است. علاوه بر فعاليتهاي حرفه اي او در دانشگاههاي متعدد در کشورهاي مختلف اروپايي از جمله در دانشگاه اروپايي ( SCI-ARC موسسه معماري کاليفرنيا جنوبي) به عنوان استاد مهمان مشغول به انجام فعاليتهاي دانشگاهي است.

دکتر گروتر کتابهاي مختلفي را تاليف کرده که معروف ترين کتاب او تحت عنوان «زيبايي شناسي معماري» به فارسي نيز ترجمه شده است و جزو منابع اصلي تحقيقي در حوزه زيباشناسي معماري و هنر است. زمينه فعاليت کنوني اين استاد دانشگاه در حوزه زيبايي شناسي و تئوري هاي معماري بوده که از طرف سازمانهاي مختلف نيز حمايت مادي و معنوي مي گردد.

نظر شما