يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۶
کد خبر: ۶۱۹۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران خواستار شد:
مدير عامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران با اعلام اين که اين روزها اخبار و گزارش هاي انتخاباتي موضوع آلودگي هواي تهران را تحت الشعاع قرار داده، گفت: در حال حاضر شاهد نوعي سکوت خبري در اين زمينه هستيم.

به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، دکتر يوسف رشيدي افزود: رسانه ها مي‌بايست در تمامي جوانب و عرصه ها پي گير موضوع آلودگي هوا باشند تا بلکه پيگيري‌هاي متعهدانه خبرنگاران بتواند جايگزين اين سکوت نگران کننده،شود و منشاء مصوبات موثر و اقدامات مفيدي در زمينه کاهش آلودگي هواي تهران و ساير کلان شهرها باشيم.

 

وي با اشاره به ضرورت توجه بيش از پيش مسئولان اجرايي به موضوع آلودگي هواي تهران اظهارداشت: اين روزها کيفيت هواي تهران به واسطه شرايط مساعد جوي مطلوب است اما اين شرايط با کوچک ترين پايداري جوي به مخاطره افتاده و همچون آتش زير خاکستر مي تواند هر لحظه سلامت شهروندان را مورد تهديد قرار دهد.

 

رشيدي با تاکيد بر اهميت آگاهي کامل از اجزا و اندازه آلاينده ذرات معلق موجود در هواي تهران، تصريح کرد: از آن جايي که اين آلاينده با ورود به چرخه گردش خون، تأثير زيادي در به خطر افتادن سلامت شهروندان دارد، شناخت دقيق ترکيبات شيميايي تشکيل دهنده ذرات معلق ضرورت دارد.

 

وي با بيان اين که يافته هاي جديد علمي حاکي از اين واقعيت است که اثر برخي از ذرات معلق موجود در هوا از طريق هواي تنفس شده توسط شهروندان حتي تا نرون هاي مغز انسان نيز نفوذ ميکند، اضافه کرد: پرداختن به موضوع ذرات معلق و اثرات مخرب آن بر سلامت انسان ها در بين پروژه هاي تحقيقاتي و مطالعاتي شرکت کنترل کيفيت هواي تهران در اولويت قرار دارد.

 

رشيدي پژوهش در زمينه آلودگي هوا و آلودگي صوتي و آموزش و اطلاع رساني در باره آخرين وضعيت آلاينده هاي هوا و صدا را از اهم اقدامات اين شرکت اعلام کرد و گفت: کيفيت انواع سوخت که در جايگاه هاي سوخت تهران توزيع مي شود را به صورت مستمر و منظم مورد بررسي قرار خواهيم داد و نتايج به دست آمده را به منظور اطلاع عموم شهروندان منتشر خواهيم کرد.  مدير عامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران در پايان خاطرنشان کرد: اندازه گيري آلاينده هاي خاص و خطرناک نظير آزبست و بنزن، راهبري 93 ايستگاه سنجش و نمايش وضعيت آلودگي هوا و صدا و برگزاري دو کمپين بزرگ آگاه سازي در زمينه آلودگي هوا، از ديگر فعاليت هايي است که در زمينه کنترل آلودگي هواي تهران آن ها را در دستور کار خود قرار داده ايم.

نظر شما