دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۶
کد خبر: ۶۱۹۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
علي‌اکبر ولايتي با اعلام اين خبر که اعضاي ائتلاف پيشرفت روز دوشنبه به ديدار آيت‌الله مهدوي‌کني مي‌روند، گفت: هر نظري که جامعتين بدهد، به آن احترام کامل مي‌گذاريم.

به گزارش شهر به نقل از ايسنا، علي‌اکبر ولايتي در سخنراني امشب خود در مسجد انصار الحسين (ع) با اشاره به اين‌که ائتلاف پيشرفت همواره به دنبال جذب ديگر نيروهاي اصولگرا، مخصوصا اعضاي ائتلاف اکثريت اصولگرايان بود، خاطرنشان کرد: اکنون در بين کانديداهاي موجود، 5 نفر اصولگرا هستند که ما مي‌توانيم از ميان آنها به يک نفر برسيم.

 

اين عضو ائتلاف پيشرفت همچنين گفت: حکميت مهم است و اين وظيفه به عهده جامعتين است و هر نظري که جامعتين بدهد، ما از آن حمايت مي‌کنيم.

 

اين نامزد انتخابات رياست جمهوري همچنين در پاسخ به اين سوال که نقش هاشمي در وقايع سال 88 چگونه بود، گفت: جزييات اين‌که چه کسي چه مقدار در سال 88 دخالت کرده است، را من قبلا گفته‌ام. اکنون نيز مي‌گويم وظيفه همه کساني که در خط انقلاب بوده‌اند، اين بود که وقتي رهبري موضعي گرفتند، به صورت شفاف از اين موضع حمايت کنند. کساني که اين کار را نکردند، در خط رهبري نيستند.

 

وي در پاسخ به اين سوال که نظر شما در مورد نامه‌نگاري‌هاي اخير در مورد نظر شوراي نگهبان چيست، گفت: رهبري از قبل تکليف را مشخص کرده‌اند و گفته‌اند از کسي حمايت نمي‌کنند. رهبري گفته‌اند که در کار شوراي نگهبان دخالت نمي‌کنند و کساني که به رهبري نامه نوشته‌اند، مطالب رهبري را خوب درک نکرده‌اند.

 

وي در مورد برنامه اقتصادي خود نيز گفت: کشور نيازمند کار اقتصادي درازمدت است، ولي من به راه‌حل سه مرحله‌اي کوتاه‌مدت، ميان مدت و بلندمدت معتقدم. دولت بعدي بايد بدهي‌هاي بانکي را بپردازد. در راستاي بهبود وضعيت اقتصادي از کشاورزي حمايت و از ويژگي‌هاي ترانزيتي کشور استفاده کند.

 

اين عضو ائتلاف پيشرفت در ابتداي سخنراني خود با اشاره به اين‌که امام خميني (ره) به جمهوري اسلامي نه يک کلمه کمتر و نه يک کلمه بيشتر اعتقاد داشتند، افزود: الگوي جمهوري اسلامي با هيچ کدام از الگوهاي نظام‌هاي سياسي جهان تطابق نداشت، زيرا نظام‌هاي جهاني به دو نوع سوسياليسم و ليبراليسم تقسيم مي‌شد.

 

ولايتي افزود: شعار نه شرقي و نه غربي در واقع به معني نفي سلطه خارجي از هر دو نوع سوسياليسم و ليبراليسم بود. ما هر مکتبي غير از اسلام را نمي‌پذيريم.

 

اين نامزد انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اين‌که شرق به دنبال از بين بردن انقلاب مردم بودند، گفت: شرق و غرب به دنبال اين بودند که يا انقلاب را از بين ببرند يا انقلاب را در مرزهاي ايران محدود کنند، به همين دليل در جنگ تحميلي، شرق و غرب صدام حسين را تجهيز مي‌کردند، اما به اين دليل که انقلاب مبتني بر اعتقادات مردم بود، بدون تکيه بر خارج، توانست سرپا بماند.

 

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تحليلي از چگونگي آغاز و پايان دوران دفاع مقدس گفت: در پايان جنگ مقاومت در برابر ديپلماسي پيروز شد. استعمارگران وقتي تاريخ مصرف کسي تمام شد، ديگر از او حمايت نمي‌کنند. آنها با صدام نيز همين کار را کردند.

 

وي با بيان اين‌که ايران هيچ‌گاه از مواضع انقلابي خود در حمايت از فلسطين، لبنان و مسلمانان بوسني دست برنداشت، اظهار کرد: ايران در تاسيس و تقويت حزب‌الله کمک کرد و با کمک ايران غزه آزاد شد و جنبش جهاد فلسطين توانست در جنگ 8 روزه تلاويو را با موشک والفجر مورد هدف قرار دهد. در واقع دوستان ما در فلسطين ديپلماسي رايج در سازمان ملل که طرفدار ظالم است را نپذيرفتند و از آرمان فلسطين حمايت کردند.

 

ولايتي در پايان گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران، مواضع انقلابي خود را حفظ کرده است و با حضور رهبري انقلابي در راس سياست خارجي، هيچ جاي نگراني وجود ندارد.

نظر شما