يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۲
کد خبر: ۶۱۹۳۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
عضو ائتلاف پيشرفت با بيان اينکه قصد اصلي نظام اسلامي تعالي انسان‌هاست و مسائل معيشتي و اقتصادي وسيله محسوب مي‌شود،‌گفت: اگر نتوانيم نيازهاي اوليه جامعه را با يک تدبير درست حل کنيم دچار مشکل خواهيم شد.

به گزارش شهر، محمد باقر قاليباف صبح امروز به ديدار آيت‌الله ناصري نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهر يزد رفت و با وي ديدار و گفت‌وگو کرد.

 

آيت‌الله ناصري در اين ديدار، ضمن تسليت به مناسبت شهادت حضرت زينب کبري (س)،گفت: در نظام جمهوري اسلامي ايران وظيفه سنگيني بر دوش همه ماست و ان‌شاءالله خدا در اين مسير به شما توفيق دهد. نکته اي که حتما شما هم به آن توجه داريد، اين است چنين مسئوليت‌هايي يک امانت الهي است. در نظام جمهوري اسلامي هر کس وارد صحنه مي‌شود، بايد هدف اصلي‌اش اسلام و انقلاب باشد. در کشور ما مهم‌ترين مسئوليت حفظ اسلام و انقلاب است.حاکمان نيز بايد بر همين مبنا حرکت کنند.

 

وي گفت: من شما را از مدت‌ها قبل مي‌شناسم؛ چه در دوره دفاع مقدس و حضور درجبهه ها و چه فعاليت‌هايي که بعد از آن داشته ايد. هدف و مبدا حرکت شما نيز براي حفظ اسلام و انقلاب بوده است. انشاءالله اگر خداوند اراده فرمود و مردم توجه کردند، برنامه شما بر اين باشد که از حمايت کنندگان اسلام باشيد و کمال الهي و رسيدن به خدا را به عنوان هدف اصلي خلقت بشر در نظر داشته باشيد.

 

نماينده ولي فقيه در يزد، تاکيد‌کرد: در دنيا هم بايد بتوانيم اسلام و مسلمين را به اين سمت و سو بکشانيم. اين هدفي است که امام زمان(عج) نيز براي تحقق آن مي آيد. امروز اقتصاد موضوع مهمي است و برخي آقايان به عنوان موضوع اصلي از آن ياد مي‌کنند، اما بايد مراقب باشيم که اقتصاد ما را از فرهنگ و اعتقادات مردم غافل نکند.

 

آيت الله ناصري با اشاره به سوابق قاليباف در انجام فعاليت‌هاي ديني،گفت: سوابق کاري شما در شهرداري و همچنين اقدامات شما را در تاسيس خانه هاي قرآني و مساجد ديده ام. احساس مي کنم اگر شرايط محقق شود،‌حرکت بزرگي خواهيد داشت و تحول بزرگ فرهنگي، اقتصادي و همچنين حرکت زير ساختي براي تحول درآموزش و پرورش و فرهنگ صورت مي گيرد تا فرزندان جامعه ما از ابتدا مومن، متعهد، عالم و فکور بار بيايند.

 

وي در پايان اظهار داشت: انشاءالله موفق باشيد و خداوند نيز به شما توفيق دهد تا زمينه فراهم شود و بتوانيد اين کارها را انجام دهيد.

 

همچنين محمد باقر قاليباف طي سخناني با اشاره به اينکه همه تلاش ما اين است تا يک زندگي رحماني به عنوان زندگي مد نظر اسلام وجود داشته باشد،‌ گفت: قصد اصلي نظام اسلامي تعالي انسان‌هاست و مسائل معيشتي و اقتصادي وسيله محسوب مي‌شود. اگر نتوانيم نيازهاي اوليه جامعه را با يک تدبير درست حل کنيم دچار مشکل خواهيم شد.

 

وي افزود:‌ واقعيت آن است که کشور ما داراي منابع اقتصادي و انساني مناسبي است و اميد مي رود بتوانيم با تدبير مناسب و مديريت صحيح به اين منابع جهت دهي کنيم. آن وقت مي‌توانيم کمک شاياني به مردم کرده و زمينه زيست مومنانه را فراهم کنيم.

 

عضو ائتلاف پيشرفت در پايان خاطرنشان کرد: اگر فقر و تنگدستي در جامعه وجود داشته باشد، آسيب هاي اجتماعي و مشکلات بزرگ به وجود مي‌آيد. در چند سال اخير برنامه ما اين بود که شهرداري را از سازمان خدماتي به نهادي اجتماعي و فرهنگي تبديل کنيم، با اين هدف که بستري براي عبادت خدا از سوي مردم فراهم شود. ان‌شاءالله با دعاي شما و کمک مردم شرايطي براي خدمت بي منت به مردم فراهم شود.

 

در ادامه سفر به استان يزد محمد باقر قاليباف ظهر امروز در جمع مردم شهر يزد اظهار کرد: مردم يزد مردمي متدين، مومن، شهيدپرور، پرتلاش، پرکار، صبور و زحمتکش هستند.

 

وي اظهار کرد: امروز توفيق بود که در شهر يزد باشم و وقتي به چشمان جوانان اين شهر نگريستم ياد دوستان شهيدي از اين استان افتادم که ماه‌ها و روزها در کنار هم بوديم؛ مثل شهيد جعفرزاده و شهيد آقابابايي، دوستاني که هر کدامشان مايه افتخار من هستند.

شهردار تهران در ادامه ياد شهيد محراب، آيت‌الله صدوقي و مرحوم آيت‌الله خاتمي را نيز گرامي داشت.

 

وي افزود: با همه سختي‌هايي که اين روزها داريم، همين که خدا عمر ما را در اين مقطع قرار داده تا در سايه يک نظام اسلامي باشيم شاکر هستيم، هرچند شکر اين نعمت بزرگ را نمي‌توانيم به جا آوريم.

 

قاليباف گفت: مردم از يک مدير انتظار ندارند که نظريه‌پرداز باشد، مدير بايد حرفي که مي‌زند طوري باشد که مردم احساس کنند دغدغه‌هاي خودشان را از خود او مي‌شنوند، پاسخ آن دغدغه‌ها را هم به جاي اينکه با گوش خود بشنوند در زندگي روزانه خود آن را حس کنند.

 

وي اظهار کرد: اين خطر وجود دارد که اگر شکر نعمت به جاي نياوريم، خدا آن نعمت را از ما بگيرد و هم دنياي مردم و هم آخرت آنها را از بين ببريم. شکر نعمت اين است که ما به عنوان يک مدير اين طور صحبت بکنيم که مردم رفع مشکلات خود را از زبان يک مدير بشنوند.

 

منبع: تسنيم

نظر شما