يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۴
کد خبر: ۶۱۹۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
رييس شوراي اسلامي شهر تهران گفت : شهردار تهران جهت شرکت در انتخابات رياست جمهوري،مرخصي 20 روزه گرفته است و معاونان وي با توجه به مسووليت هايي که دارند پاسخگوي نيازها و امورات جاري شهر هستند.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي و بين الملل شوراي اسلامي شهرتهران ، مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهرتهران درابتداي پانصدو پنجاه و يکمين جلسه شورا با يادآوري حادثه آتش سوزي در سايت دفن زباله برمشور شيراز، کشته شدن تعدادي از آتش نشانان ، کارگران و کارشناسان بازيافت را به مردم، شوراي شهر و مديريت شهري شيراز تسليت گفت.

 

گفتني است اين آتش سوزي در سايت دفن زباله برمشور شيراز رخ داده است که براثر انفجار و آتش زباله ها ، 11 نفر از آتش نشانان وکارگران بازيافت که روي زباله ها بودند درگودالي به عمق 30 متر فرو رفته اند که براساس گزارش هاي رسيده 7 تن از آنها کشته شده اند.

 

در ادامه جلسه رييس شوراي اسلامي شهر تهران درحين بررسي اولين دستور جلسه که مربوط به طرح سوال از شهردار تهران توسط حمزه شکيب-رييس کميسيون توسعه و عمران شورا درخصوص لزوم کنترل مضاعف شهرداري تهران براي ساخت و ساز بود به مرخصي محمد باقر قاليباف شهردار تهران اشاره کرد و گفت: شهردار تهران جهت شرکت در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري درخواست 20 روزه مرخصي را به شوراي شهر ارائه کرده است که مورد موافقت قرار گرفت.

 

شکيب نيز ترجيح داد تا بازگشت شهرار تهران صبر کرده و سوال را از خود وي بپرسد.

 

خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر نيز با اشاره به مرخصي 20 روزه شهردار تهران خواستار تعيين تکليف قانوني رسيدگي به امورات جاري شهر تهران شد و افزود: آيا مرخصي شهردار تهران نبايد به تاييد اعضاي شوراي شهر برسد؟ از سوي ديگر چون 20 روز زمان زيادي است و شهر تهران با توجه به مسائل و مشکلاتي که هر روز برايش اتفاق مي افتد از نظر قانوني بايد توسط چه شخصي بعد از شهردار اداره شود؟

 

مهدي چمران در پاسخ به اين ابهامات گفت: قانون درخصوص تعيين قائم مقام در صورت مرخصي رفتن شهردار اشاره اي ندارد، شوراي شهر نيز تنها در صورتي که شهردار از شهرداري برود مي تواند سرپرست شهرداري را براي مدت 3 ماه معرفي و تعيين کند مانند سال 84 که سعيد لو معاون مالي و اداري شهرداري تهران از سوي شواري شهر جهت سرپرستي موقت شهرداري تهران در آن سال معرفي و تاييد شد.

 

رئيس شوراي شهر تهران همچنين خاطر نشان کرد: در شرايط فعلي که قاليباف شهردار تهران مرخصي زمان داري را گرفته است و قائم مقام هم ندارند معاونين شهردار براساس مسووليت هايي که بر عهده دارند پاسخگوي امورات جاري شهر هستند.

 

محمد تقوي معاون حقوقي شهرداري نيز با اشاره به عدم حضور شهردار تهران اظهار کرد: باتوجه به جايگاه شوراي شهر معاونت مربوطه حاضر به پاسخگويي به سوال عضو شوراي شهر است و اين توضيح، پاسخ تلقي نمي شود و حق سوال در جاي خود باقي مي ماند تا شهردار تهران پس از اتمام مرخصي پاسخگوي اين سوال باشد.

 

همچنين در ادامه جلسه گزارش حسابرسي از سازمان حمل و نقل و ترافيک ،شرکت شهر سالم ،سازمان نوسازي و اداره کل رفاه شهرداري تهران ارائه شد که از نظر استاندارهاي حسابرسي گزارش هاي سازمان حمل و نقل و ترافيک و سازمان نوسازي گزارش هاي مقبولي عنوان شدند.

 

دبير : بايد دفاتر نوسازي را زيرمجموعه شورا بدانيم

 

عليرضا دبير عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي شهرتهران درجريان گزارش حسابرس مستقل شوراي شهرتهران از عملکرد مالي سازمان نوسازي شهرداري تهران براي سال مالي 1389 با اشاره به بازديدي که اخيرا از دفاتر نوسازي واقع در محلات داشته است گفت: به شوراي شهر پيشنهاد مي دهم از ديگر ظرفيت هاي اجتماعي ، فرهنگي اين دفاتر در سطح محلات استفاده شود.

 

وي با يادآوري اينکه شوراي شهر تسهيلات بسيار خوبي براي احياي بافت هاي فرسوده در نظر گرفته است تصريح کرد: شوراي شهر بايد از اين دفاتر حمايت کند و آنها را زير مجموعه خود بداند تا بتواند از تمام ظرفيت هاي آنها استفاده کند.

 

دبير با اشاره به عملکرد مثبت دفاتر نوسازي واقع در محلات در احياي بافت هاي فرسوده گفت: دراين دفاتر جوانان تحصيل کرده اي فعاليت مي کنند که شورا مي بايستي آنها را مانند شوراياري ها جزو بدنه خود بداند.

 

به گفته دبير با توجه به شرايط مناسب ايجاد شده بافت هاي فرسوده فرصت مناسبي براي سرمايه گذاري هستند تا سرمايه گذاران بتوانند از سرمايه خود سود بالايي ببرند.

نظر شما