دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۰
کد خبر: ۶۱۹۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
در پاسخ شوراي شهر تهران به اعتراض فرمانداري مطرح شد/
اعتراض فرمانداري به مصوبه «مجوز اعطاي تسهيلات به فوت شدگان، مصدومان و معلولان عمليات آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران» توسط اعضاي شوراي شهر تهران بررسي و در حيطه وظايف قانوني شورا تشخيص داده شد.

به گزارش شهر در جلسه علني امروز شوراي شهر اعتراض فرمانداري تهران به مصوبه «مجوز اعطاي تسهيلات به فوت شدگان، مصدومان و معلولان عمليات آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران» توسط اعضا بررسي و پاسخ آن به تصويب اعضا رسيد.


فرمانداري در اعتراض اعتراض خود بيان کرده بود که اين مصوبه خارج از وظايف قانوني شوراها و از وظايف مجلس شوراي اسلامي است.

مهدي چمران رييس شوراي شهر در مورد اين اعتراض گفت: فرمانداري برداشت اشتباهي از مصوبه شوراي شهر داشته چرا که شورا براي بنياد شهيد تعيين تکليف نکرده است، بلکه امتيازاتي را که مجموعه شهرداري مي‌تواند به آتش نشانان اعطا کند را در اين مصوبه مطرح کرده است. بنابراين در در اين مصوبه حيطه وظايف قانوني شوراها عمل کرده‌ايم و وارد حوزه فعاليت‌هاي مجلس نشده‌ايم.

همچنين خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر نيز خاطرنشان کرد: شوراي شهر مي‌تواند به شوراي عالي استان ها پيشنهاد کند که وارد اين حوزه شود و مصوبه پيشنهادي خود را به مجلس ارائه کند تا امتيازات لازم براي آتش نشانان به تصويب نهايي برسد.

 

عليرضا دبير عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران در اين مورد تصريح کرد: اين مصوبه هفته گذشته به شوراي عالي استان ها ارسال شد تا آنها از طريق مجلس تصويب نهايي آن را دنبال کنند.

 

معصومه ابتکاررييس کميته محيط زيست شوراي شهر تهران اعتقاد داشت که نيازي به مصوبه جديد در اين باره وجود ندارد چرا که دولت پيشتر مصوبه‌اي را درباره مصاديق "شهيد" گذرانده که اکنون بايد آن مصوبه تجديدنظر و فوت شدگان آتش‌نشاني حين عمليات هم به آن اضافه شود.

 

احمد مسجدجامعي عضو کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران هم يادآور شد: در موضوع آتش‌نشانان حقوق و مزايا مطرح است که بحث حقوق داخلي بوده و به هيچ مجموعه‌اي اعم از دولت، مجلس و غيره ارتباطي ندارد بلکه شوراي شهر مي‌تواند راسا آن را دنبال کند.

 

وي ادامه داد:‌در عين حال بحث مزايا نظير معافيت سربازي و تسهيلات ورود به دانشگاه بايد توسط دولت و مجلس دنبال شود، اما شورا نبايد منتظر دولت بماند بلکه بايد بخش مربوط به حقوق را شهرداري از هم اکنون پياده کند.

 

حبيب کاشاني ديگر عضو شوراي شهر تهران نيز ضمن ابراز نگراني از اينکه با بي توجهي به اين مسائل، فرهنگ ايثارگري گم شود، افزود: مگر زندگي خانواده 40 شهيد قبلي آتش‌نشاني بدون اين حمايت‌ها نگذشته است؟ ما نگران از بين رفتن فرهنگ ايثار و از خود گذشتگي اين عزيزان آتش نشان هستيم.

 

در نهايت مصوبه شوراي شهر تهران مبني بر «مجوز اعطاي تسهيلات به فوت شدگان، مصدومان و معلولان عمليات آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران» با درج تغييراتي که مصوبه را شفاف تر مي کرد براي فرمانداري ارسال شد.

 

گفتني است که اين مصوبه به صورت طرح دو فوريتي هفته گذشته به تصويب شوراي شهر تهران رسيده بود.

نظر شما