شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۳
کد خبر: ۶۲۰۲۲
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
قاليباف مشکل اصلي کشور را در حال حاضر ضعف مديريت، سوتدبير، بي توجهي به قانون ، عدم توجه به کار جمعي و کارشناسي ، دوري از اجراي برنامه هاي مصوب و تک روي دانست.

به گزارش شهر، محمدباقر قاليباف کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در جلسه فراکسيون رهروان ولايت مجلس اظهار داشت: ائتلاف سه‌گانه قرار شد بر اساس مشروعيت، مقبوليت و کارآمدي کانديداي نهايي را معرفي کنيم.

 
وي با بيان اينکه ما تا زمان ثبت نام با همان روش قبلي پيش آمديم و الان هم همراهي مي کنيم گفت: شرايط سياسي طوري شد که هر سه نفر ثبت نام کرديم و بعد از احراز صلاحيت ها قرار بود هر سه نفر نشست هايي مشترکي داشته باشيم اما به دليل مشغله هاي فراوان کاري جلساتمان دو نفره تشکيل مي شد تا اين ديروز هر سه نفر جلسه مشترکي را با آيت الله مهدوي کني داشتيم.

 

وي با بيان اينکه يکي از ملاک ها براي انتخاب کانديدا در ائتلاف سه گانه نظرسنجي بود گفت: من در طول جلسات مختلف در ائتلاف سکوت کردم چون در نظرسنجي ها ظرفيت بهتري داشتم حرف نمي زدم که اين طور وانمود نکنند که قاليباف مي خواهد سوءاستفاده کند.

 

قاليباف گـفت: قرار بود از بين ما سه نفر يک نفر معرفي شود و اينکه الان دوستان مي گويند تا 16 يا 18 خرداد بايد پيش برويم.

 

وي با بيان اينکه من در حال حاضر حرفي نمي زنم که بخواهد اثر منفي داشته باشد گفت: اگر دوستان بخواهند در تاريخ 16 يا 17 خرداد تصميم بگيرند من آماده ام چرا که به مردم قول داده ام من ائتلاف را به هم نزنم.

 

قاليباف اظهار داشت: در کشور ما نه مشکل منابع انساني و نه مشکل مادي وجود دارد اما شرايط قابل قبولي براي ملت فراهم نيست و کارنامه ما در مسائل اقتصادي و فرهنگي قابل دفاع نيست.

 

وي با بيان اينکه مشکل اصلي کشور ما در حال حاضر ضعف مديريت، سوتدبير، بي توجهي به قانون ، عدم توجه به کار جمعي و کارشناسي ، دوري از اجراي برنامه هاي مصوب و تک روي است.

 

قاليباف گفت: اگر بتوانيم با همت ، همدلي و گذشت و قانونگذاري در همه زمينه ها پيش برويم مي توانيم اهدافمان را محقق کنيم.

 

عضو ائتلاف سه گانه اظهار داشت: تنها برنامه براي کشور کافي نيست چرا که در همه موضوعات در ابعاد کلان کشور برنامه ريزي شده است و ما آنقدر ضعيف عمل کرده ايم که نمي دانيم اشکال کار در برنامه است يا در مجري که همان دولت است.

 

کانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه کارنامه و سوابق افراد اگر بيشتر از برنامه مهم نباشد کمتر نيست گفت: سوابق بنده در طول 34 سال در دوران جنگ، نيروي انتظامي و شهرداري مشخص است و رصد سوابق افراد مي توان قضاوت کرد که آيا شخص توانايي اجراي برنامه ها را دارد يا خير.

 

براي ساخت بزرگراه امام علي (ع) وعده 8 ساله مي دانند؛ما 22 ماه ساختيم

 

قاليباف افزود: به عنوان مثال چند روز پيش پروژه بزرگ امام علي (ع) افتتاح شد و اين در حالي است که 20 سال بود اين پروژه نيمه تمام مانده بود و کساني که قصد عملياتي کردن آن را داشتند وعده 8 ساله مي دادند.

 

عضو ائتلاف سه گانه اظهار داشت: پس چه مي شود ما مي توانيم ظرف مدت 22 ماه آن هم از طريق قانوني اين پروژه را عملياتي کنيم. پس مشخص مي شودکه گير کشور ما اينجاست. مديران ارشد ما برنامه مدون ندارند.

 

کانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: خلاقيت در عمل به معناي عوض هدف نيست بلکه به اين معني است که شما روشي را انتخاب کنيد که ديگران قادر به انجام آن نخواهند بود.

 

قاليباف با بيان اينکه در کشور يک سيستم متمرکز درست کرده ايم که اين سيستم فسيل شده ، پرهزينه بود و دولت را سنگين کرده است.

 

 

تغيير مديران شهرداري به دليل تعلل در اجراي مصوبات شوراي شهر

 

عضو ائتلاف سه گانه با بيان اينکه ما به جاي کوچک سازي دولت در حال سنگين کردن آن هستيم گفت: در شهرداري تهران تاکنون صد درصد برنامه ها بدون انحراف عملياتي و اجرا شده است و دليل آن اين است که ما وارد حاشيه نشده ايم و تمام مصوبات شوراي شهر را عملياتي کرديم حتي در جاهايي که احساس مي کردم برخي مديرانم در اجراي مصوبات شوراي شهر به هر دليلي تعلل مي کنند آنها را تغيير دادم.

 

اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه بنده قول نمي دهم و توان اين را هم ندارم که ظرف 100 روز مشکلات مردم را حل کنم تصريح کرد: دليل اين حرفم به اين خاطر است که ما براي بازکردن ال سي براي پروژه صدر - نيايش حدود 460 امضا گرفتيم و 1400 برگ پرونده درست شد و يک تيم تمام وقت بدنبال انجام امورات اين پروژه بود.

 

قاليباف گفت: به همين خاطر قول نمي دهم چون برخي اقدامات و انجام پروژه ها در کشور ما زمانبر است.

 

عضو ائتلاف سه گانه وي خطاب به نمايندگان حاضر در جلسه فراکسيون رهروان گفت: بنا نيست که بنده بگويم حتما فلان کار را انجام مي دهم بلکه بايد بگويم اول با مجلس مشورت مي کنم و بعد کاري را انجام خواهم داد.

 

کانديداي انتخابات رياست جمهوري خاطرنشان کرد: بنده قول داده ام بخشي از مشکلات اقتصادي را ظرف 2 سال حل کنيم و خروجي اين کار من بايد اقتصاد قابل کنترل باشد چيزي که الان نيست.

 

وي با بيان اينکه بايد جلوي تصميمات خلق الساعه را بگيريم افزود: کاهش هزينه هاي توليد نظارت بر بانکها و تسهيلات آنها و همينطور استقلال بانک مرکزي از جمله مسائل مهمي است که بايد در امور اقتصادي مورد توجه قرار بگيرد.

نظر شما