شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۸
کد خبر: ۶۲۰۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
مناظره کانديداهاي رياست جمهوري بر سر ترافيک و آلودگي هوا
کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري در بخشي از اولين مناظره تلويزيوني خود،ديدگاه‌ شان را نسبت به معضل ترافيک و آلودگي هوا بيان کردند.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر، در بخش دوم از اولين دور مناظره نامزدهاي يازدهمين انتخابات رياست جمهوري، عکس‌هايي با مضامين مختلف نمايش داده شد و هشت کانديداي حاضر، نظر خود را درباره آنها بيان کردند.


 

عکس سوم تعداد زيادي خودرو در يک معبر ترافيکي مشاهده مي شد و بيان‌گر ترافيک و آلودگي هوا به عنوان  مهم ترين معضل تهران و ديگر کلانشهرهاي کشور بود.

 

 

 

واکنش کانديداها به ويژه قاليباف و عارف در اين مورد و بحث آنها بر سر مديريت آلودگي هوا قابل توجه بود. 


عارف: مشکل ترافيکي تهران و آلودگي هواست که متاسفانه دستگاه‌هاي ذيربط هيچ اقدامي براي حل آنها نکرده‌اند و مرتب به هم پاسکاري مي کنند.

  

قاليباف: آلودگي هوا، آلودگي صوتي، از بين رفتن جان و روان مردم. آقاي عارف صحبتي در اين مساله کردند که گفتند مسئولان کارشان را انجام ندادند، اما ما در زمان دوره اصلاحات که خودشان ايشان معاون اول بودند و بنده فرمانده ناجا بودم، 18 ماه پشت در جلسات دولت با مديريت ايشان معطل مانديم تا معلوم شود که متولي حفظ محيط زيست و رسيدگي به آلودگي هوا کيست. در اينجا کارها يا بي‌صاحب هستند يا چند صاحب. آلودگي محيط زيست يکي از چيزهاي بي‌صاحب است که هيچ‌کس هم مسئوليتش را برعهده نمي‌گيرد نه دولت و نه ساير سازمان‌ها.

 

عارف : در آن زمان ايشان (قاليباف) مسئول نيروي انتظامي بودند و احمدي‌نژاد هم شهردار بود. شهرداري مي گفت ناجا مسئوليت دارد و ناجا مي گفت شهرداري و بعد همه به گردن دولت مي انداختند. خوشبختانه آقاي قاليباف آمدند شهرداري و آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور شدند و هنوز هم هيچ اتفاقي نيفتاد!

 

واکنش مجدد قاليباف به سخن عارف: حرف من اينست که رئيس دولت مسئول تصميم‌گيري براي تعيين متولي کارهاست که کارها بي صاحب نماند اما هم در آن دولت و هم در اين دولت بي صاحب است و بخش هايي چون شهرداري و نيروي انتظامي نمي توانند در اين خصوص تصميم گيري کنند؛ دولت صاحب داشته باشد تکليف همه روشن است.



نظر ديگر کانديداها

 

ولايتي: تراکم ترافيک.بلايي است که به جان شهرهاي بزرگ ما افتاده و اگر درست آسيب‌شناسي شود، راه علاج آن اينست که وسائل حمل و نقل عمومي بخصوص مترو را افزايش دهيم تا دچار تراکم ترافيک و آلودگي هوا نشويم.

 

جليلي: الگويي از توسعه غير متوازن است.

 

حدادعادل: تا وقتي توليد خودرو به شيوه فعلي ادامه داشته باشد، رفت و آمد در خيابان ها اصلاح نخواهد شد.

 

 

رضايي: محيط زيست در ايران به شدت در حال تخريب است که يکي از عوامل آن آلودگي هوا و ترافيک است؛ اين فقط مختص به تهران هم نيست. گرد و غبار در 11 استان جنوبي کشور به شدت وجود دارد. ما فکر مي‌کنيم ايران فقط تهران است اما غبار از اين هم وحشتناک‌تر است. درياچه اروميه و خيلي از مسائل ديگر هم هستند که بايد به آنها رسيدگي شود.

روحاني: اتلاف وقت و انرژي. آلودگي محيط زيست.زمينه آلودگي هوا را به وجود آورده و راه‌حل آن توسعه وسايل حمل و نقل عمومي است.

غرضي: شهر غيرقابل سکونت،گرفتاري، نگراني از بين رفتن پول مردم، بنزين و...؛ خدا به ما رحم کند يا اين کارهايي که کرديم.

نظر شما