شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۳
کد خبر: ۶۲۰۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي تردد بيست و چهارمين مراسم ارتحال حضرت امام خميني (ره) را اعلام کرد و گفت: پيش‌بيني مي‌شود در مراسم امسال بالغ بر يک و نيم ميليون زائر حضور يابند و شمار زائران نسبت به سال گذشته 20 درصد افزايش يابد.

به گزارش شهر، سردار حسين رحيمي با اعلام اينکه طرح ترافيک و زوج و فرد طي روزهاي 14 تا 16 خرداد ماه در پايتخت اجرا نمي‌شود، افزود: 20 هزار نيروي پليس نظم و امنيت و انضباط ترافيکي بيست و چهارمين سالگرد ارتحال امام را تامين مي‌کنند.

 

وي با اشاره به اينکه پارکينگ‌هاي مختلفي را در اطراف حرف مطهر براي پذيرش زائران در نظر گرفته‌ايم افزود: اين پارکينگ‌ها براي 50 هزار دستگاه اتوبوس و ميني بوس در نظر گرفته شده است.

 

به گفته وي تمامي پارکينگ‌هاي حرم مطهر از صبح روز 13 خردادماه آماده پذيرش زائران هستند.

 

وي با تاکيد بر اينکه تردد اتوبوس‌هاي فرسوده و فاقد معاينه فني ممنوع است، افزود: در عين حال براي تمامي کاروان‌ها اسکورت لازم در نظر گرفته شده است.

 

رحيمي با تاکيد بر اينکه 20 هزار نيروي پليس تهران اعم از انتظامي و راهنمايي و رانندگي کار تامين نظم و امنيت عمومي و انضباط ترافيکي مراسم ارتحال امام (ره) را بر عهده دارند به محدوديت‌هاي توقف اشاره کرد و گفت:‌ از ساعت 17 روز دوشنبه 13 خردادماه تا پايان مراسم و تخليه کامل محدوده اطراف حرم مطهر توقف کليه وسايط نقليه در بزرگراه خليج فارس از پل مطهر به سمت جنوب تا عوارضي در هر دو مسير، طول بلوار علامه عسگري (ضلع شمالي حرم) از ميدان ساعت تا پل حرم در هر دو مسير، ورودي، خروجي و خيابان‌هاي فرعي منتهي به پارکينگ‌هاي ده گانه و نيز خيابان‌هاي اصلي محوطه بهشت زهرا(س) ممنوع است. همچنين توقف اتوبوس‌هاي شرکت واحد در بزرگراه صالح آباد حدفاصل پل عابر پياده در مسير شمال به جنوب تا ميدان ساعت در هر دو مسير ممنوع بوده و ورود خودروها به پارکينگ ضلع شمالي حرم نيز ممنوع است.

 

وي به ممنوعيت‌هاي تردد اشاره کرد و گفت: از ساعت 17 روز دوشنبه 13 خردادماه تا پايان مراسم و تخليه کامل پارکينگ‌ها تردد کليه وسايط نقليه باربري سنگين در مسير جاده قديم قم و بالعکس ممنوع بوده و اين دسته از وسايط نقليه مي‌توانند از طريق جاده تهران – ساوه – سلفچگان – قم و بالعکس تردد کنند. همچنين در اين مدت تردد کليه وسايط نقليه سنگين و اتوبوس‌ها به استثناي وسايل نقليه حامل زائران مربوط به پارکينگ هاي 10، 5، 4 و 6 شامل اتوبوس‌هاي بسيج تهران بزرگ، کاروان‌هاي اعزامي از استان‌هاي خراسان شمالي و رضوي، آذربايجان شرقي و غربي و قزوين از بزرگراه صالح آباد حدفاصل پل شهيد صنيع‌خاني تا بهشت زهرا (س) و سه‌راهي باقرشهر تا آزاد راه تهران قم ممنوع است.

 

وي افزود: از ساعت 24 روز دوشنبه 13 خردادماه تا پايان مراسم و تخليه کامل محدوده اطراف حرم، تردد کليه وسايط نقليه سنگين و اتوبوس به استثناي اتوبوس کاروان‌هاي زائران اعزامي از استانهاي خوزستان، يزد و قم در آزادراه تهران – قم حدفاصل پل حسن آباد تا پل شهيد کاظمي ممنوع بوده و اين دسته از وسايط نقليه بايد از طريق جاده قديم تهران- قم به سمت تهران ادامه مسير دهند و آن دسته از وسايط نقليه‌اي که قصد شرکت در مراسم عزاداري را دارند بايد از طريق جاده قديم تهران – قم درب شرقي بهشت زهرا داخل بهشت زهرا شده و در پارکينگ‌هاي تعيين شده مستقر شوند.

 

به گفته وي در اين مدت همچنين تردد کليه اتوبوس‌ها و ميني بوس‌ها به سمت جنوب بزرگراه خليج فارس از پل شهيد کاظمي و رمپ و لوپ‌هاي مربوطه ممنوع بوده و اين دسته از وسايط نقليه بايد از مسيرهاي جايگزين شامل جاده مرتضي‌گرد، بزرگراه صالح آباد و جاده قديم قم به سمت پارکينگ‌هاي مربوطه تردد کنند.

 

رحيمي با تاکيد بر اينکه تردد وسايط نقليه سبک در آزادراه تهران - قم حدفاصل پل شهيد کاظمي تا عوارضي تهران - قم مجاز بوده و محدوديتي براي آنها اعمال نمي‌شود افزود: تاکسي‌هاي فرودگاه امام خميني (ره) نيز بايد در زمان اجراي محدوديت در روز سه‌شنبه 14 خردادماه تا پايان مراسم از مسير آزادراه تهران - ساوه تردد کنند.

 

وي در خصوص مسافران فرودگاه امام نيز گفت: تردد براي مسافران فرودگاه امام در مسير شمال به جنوب بدون مشکل انجام مي‌شود اما از جنوب به شمال اين مسير با توجه به محدوديتي که از روز 13 خردادماه اعمال مي‌شود، بايد خودروها از مسير قم – تهران يا جاده ساوه براي تردد استفاده کنند.

نظر شما