شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۴
کد خبر: ۶۲۰۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
مدير باغ کتاب از تصميم وزير ارشاد مبني بر انتقال نمايشگاه کتاب تهران به باغ کتاب در صورت فراهم شدن زيرساخت‌هاي لازم از سوي شهرداري خبر داد.

به گزارش شهر، علي‌اکبر اشعري رئيس باغ کتاب تهران با اشاره به بازديد سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به همراه علي اسماعيلي سرپرست معاونت فرهنگي وزارت ارشاد از باغ کتاب تهران در شامگاه چهارشنبه هشتم خرداد‌ماه، گفت: در اين بازديد دو موضوع محوري تعيين محل دائمي نمايشگاه کتاب تهران و بررسي نوع حضور در نمايشگاه کتاب فرانکفورت بررسي شد.


وي ادامه داد: در زمينه انتقال نمايشگاه کتاب تهران به باغ کتاب چندين گزينه مطرح شد و ضمن بازديد از فضاهاي مشاعات باغ کتاب و ساختمان‌هاي جانبي وزير ارشاد و سرپرست معاونت فرهنگي موافقت خود از برگزاري نمايشگاه کتاب در باغ کتاب را ابراز کردند.


اشعري تصريح کرد: قرار بر اين شد که ظرف 10 روز آينده نيازهاي قطعي برگزاري نمايشگاه کتاب در محل باغ کتاب بررسي شده و از طرف معاونت فرهنگي اعلام شود تا در جلسه‌اي ميان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و شهردار تهران امکان تأمين اين نيازها بررسي شود و با تعيين زيرساخت‌هاي لازم نسبت به انتقال نمايشگاه کتاب تهران به باغ کتاب تصميم نهايي گرفته شود.


مديرباغ کتاب تهران افزود:‌ پيش از اين چندين بار ديگر مسئله انتقال نمايشگاه کتاب تهران به باغ کتاب بررسي شده بود، اما تصور اشتباه اين بود که منظور انتقال به ساختمان باغ کتاب است که خوب طبيعتاً‌ گنجايش پذيرش آن را نداشت‌؛ اما در واقع اگر مشاعات پيراموني و ساختمان‌هاي اطراف آن را نيز در نظر بگيريم مکاني مناسب براي برگزاري نمايشگاه کتاب تهران است و قطعاً‌ شهرداري تهران نيز در زمينه فراهم‌کردن زيرساخت‌هاي مناسب همکاري خواهد کرد.


اشعري گفت: اگر بتوانيم همين ابتداي سال اين مسئله را به سرانجام برسانيم‌، نمايشگاه کتاب سال آينده در باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد.


وي همچنين افزود: دومين بحثي که در حضور وزير ارشاد انجام شد،‌ چگونگي حضور ناشران در نمايشگاه کتاب فرانکفورت بود، بر اين اساس قرار بر اين شد که در فضاي 200 متري اختصاص يافته به غرفه ايران براي ناشران تعدادي از ناشراني که آثار قابل توجهي براي ارائه در نمايشگاه دارند،‌ مستقر شده و علاوه بر آن امکان مشارکت حداکثري ناشران را نيز فراهم کنيم.


اشعري تصريح کرد: بر اين اساس در قالب تورهاي فرهنگي امکان حضور نويسندگان و ناشران در نمايشگاه کتاب تهران با شرايط سهل‌تر از جمله دريافت ويزا،‌ هزنيه اندک و ... را فراهم کنيم.


اين مقام مسئول هم‌چنين از پيشنهاد خود به وزير ارشاد سخن گفت و افزود:‌ من پيشنهاد کردم که اداره غرفه فرانکفروت به تشکل‌هاي نشر سپرده شود که کليات اين مباحث مورد قبول وزير ارشاد واقع شد. منبع: تسنيم


نظر شما