يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۵
کد خبر: ۶۲۰۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
طرح ويژه اهداي سطل بازيافت به منظور ترويج فرهنگ تفکيک زباله خشک از مبدا و آموزش شهروندان توسط شهرداري منطقه ? اجرامي شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 7، مناجاتي رئيس اداره بازيافت اين منطقه با اعلام اين خبر گفت: طرح اهداي سطل هاي بازيافت 120 و 60 ليتري به در منازل شهروندان از مرداد ماه سال جاري در منطقه اجرا مي شود.

وي با اشاره به اينکه هدف از اجراي طرح اين است که ضايعات خشک پيش از تبديل شدن به زباله و تحميل هزينه هاي ناشي از مديريت پسماند که بخش مهمي از ثروت هاي دور ريخته شده هستند مجدداً به چرخه توليد و مصرف بازگردند ، افزود: با طرح تفکيک مي توان از هدررفتن بخش عمده اي از منابع و ثروت هاي ملي جلوگيري کرد و حجم زباله هاي شهري با جداسازي زباله ها به مقدار زيادي کاهش يابد.

مناجاتي با بيان اينکه طرح اعطاي کارت و کد اشتراک در حال اجراست، تصريح کرد: شهروندان بر اساس کارت اشتراک و کد خود مي‌توانند با ايستگاههاي بازيافت تماس بگيرند و خودروهاي ويژه جمع آوري پسماند خشک با ملودي خاص خود و بر اساس برنامه زمان بندي و تماس شهروندان به مراکز تجاري و مجتمع‌هاي مسکوني مورد نظر مراجعه و نسبت به تخليه مخازن و جمع آوري پسماند‌ها اقدام مي‌کنند.

وي با اشاره به اينکه ماهيانه حدود 1200 تن زباله خشک در منطقه 7 جمع آوري مي شود، يادآور شد: با اجراي اين طرح سعي در آموزش بيشتر مدارس به عنوان مبدا تربيتي براي تفکيک زباله از مبدا را داريم تا بتوانيم تناژ زباله‌هاي خشکمان را بالا ببريم و به اين منظور گروههاي جديدي براي آموزش بازيافت به بچه‌ها در مدارس در نظر گرفته شده است.

مناجاتي تصريح کرد: مقوله بازيافت زباله در جلوگيري از هدر رفتن منابع طبيعي، کاهش مصرف انرژي و کاهش ميزان زباله براي کاهش هزينه‌هاي دفع و تغيير الگوي مصرف و حفظ محيط زيست از اهميت خاصي برخوردار است.

رئيس اداره بازيافت منطقه 7 اظهار داشت: آموزش، سطح اطلاعات و آگاهي افراد پيرامون بازيافت و مزاياي آن را افزايش مي دهد و ارتباط مستقيمي با همکاري مردم در طرح تفکيک از مبدأ دارد. آموزش چهره به چهره، آموزش همگاني، آموزش ازطريق رسانه هاي عمومي، پوستر، بنر و... ديدگاه و نگرش مردم جامعه وشهروندان را تغيير مي دهد و به سمت هدف موردنظر که ارتقاء بينش مناسب درجهت همکاري در زمينه بازيافت و تفکيک از مبدأ است سوق مي دهد.

نظر شما