سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۸
کد خبر: ۶۲۱۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲
همزمان با بيست و چهارمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره)، مترو تهران تسهيلات و خدمات ويژه اي از شب روز 14 خرداد تا پايان مراسم در نظر گرفته است.

به گزارش شهر، احسان مقدم مدير ارتباطات و امور بين الملل شرکت بهره برداري مترو تهران و حومه با بيان اينکه در بخشي از "خط يک" در فاصله شب تا صبح روز ارتحال، مترو خدمات ارائه مي کند، گفت: شرکت بهره برداري مترو تهران وحومه از ساعت 22:30 سيزده خرداد تا 5:30 روز ارتحال، براي جابجايي مسافران و زائران حضرت امام(ره)بين ايستگاه شهرري تا ايستگاه حرم مطهر(خط 1) با فاصله حرکت يک ساعت خدمات ارائه خواهد داد که ارائه بليت در اين دو ايستگاه و ايستگاه‌هاي مابين رايگان است.

 

مقدم با بيان اينکه مترو از اول روز 14 خرداد تا پايان مراسم در تمامي خطوط رايگان خواهد بود ضمن اعلام تغييرات انجام شده در برنامه هاي حرکتي قطارهاي خط 1 در اين روز اظهار داشت: در مسير جنوب به شمال از ساعت 5:30 تا 8:40 و در مسير شمال به جنوب از ساعت 6:30 تا 9:30 حرکت هاي مسافري قطارها هر 5 دقيقه يکبار انجام مي شود و از اين ساعت به بعد تا ساعت 18 فاصله گذر قطارها به 4 دقيقه کاهش مي يابد. اين درحالي است که در روزهاي تعطيل فاصله گذر قطارها در خط يک در ساعات پرتردد 7 دقيقه و در ساير زمان ها هر 10 تا 15 دقيقه يکبار است که اجراي اين برنامه ويژه باعث رشد 60 درصدي تعداد حرکت قطارهاي مترو در روز 14 خرداد مي شود.

 

مدير ارتباطات و امور بين الملل شرکت بهره برداري مترو تهران و حومه همچنين تصريح کرد: به علت وجود محدوديت هاي عملياتي از ساعت 5:30 تا 7:30 صبح روز چهاردهم تردد قطارها در محدوده ايستگاه هاي شهر ري به حرم مطهر به صورت يک در ميان با حداکثر فاصله گذر هر 10 دقيقه يکبار انجام مي شود.

 

وي گفت: در تمام مدت برگزاري مراسم درصورت نياز براي خدمت رساني مطلوب قطارهاي فوق العاده هم اعزام خواهد شد.

 

لازم بذکر است، در ديگر خطوط متروي تهران برنامه هاي جاري بدون هيچگونه تغييري اجرا خواهد شد.

نظر شما