سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۵
کد خبر: ۶۲۱۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
تيم پزشکي امام راحل جزئيات جديدي از نحوه درمان ايشان و روزهاي آخر زندگي پربرکت امام خميني (ره) را تشريح کرد.

به گزارش شهر، دکتر غلامرضا باطني يکي از اعضاي تيم پزشکي حضرت امام (ره) اظهار داشت: سال 63 بيمارستان قلب جماران در کنار بيت حضرت امام آماده و تجهيز شد و ايشان براي اولين بار در فروردين سال 65 که دچار سکته و ايست قلبي شدند، در اين بيمارستان بستري شدند، اگر تيم پزشکي در کنار ايشان نبود، امام را آن سال از دست مي داديم.


وي ادامه داد: ايشان پس از احياء قلبي - ريوي، بار ديگر به زندگي برگشتند و دو ماه در اين بيمارستان بستري بودند.


راديوهاي بيگانه از بستري شدن امام خبردار نشدند


به گفته باطني، امام طي اين دو ماه هرشب راديوهاي بيگانه را گوش مي دادند و با توجه به اينکه آن زمان اوج جنگ و عمليات والفجر 8 بود خبر بستري شدن امام هيچ کجا منتشر نشد، حتي راديوهاي بيگانه از اين موضوع خبردار نشدند.


عضو تيم پزشکي امام (ره) افزود: بسياري از تصاويري که امروز از صدا و سيما پخش مي شود که امام را در بيمارستان نشان مي دهد و حاج احمد آقا ميزشان را تميز مي کنند،مربوط به بستري شدن امام در سال 65 است.


وي با اعلام اينکه امام از ساخت اين بيمارستان اطلاع نداشتند، تاکيد کرد: ايشان بعد از اينکه از بيمارستان مرخص شدند، اعلام کردند که از اين بيمارستان استفاده نمي کنند و شرط گذاشتند که مردم عادي نيز بتوانند از اين بيمارستان استفاده کنند. ايشان بعد از چند نوبت درمان و سلامتي به منزل بازگشتند.


عمل قلب امام (ره) موفقيت آميز بود


باطني در مورد بيماري امام «ره» در سال 68 نيز گفت: امام ساعت 10 شب يکم خرداد حالشان بد شد که بلافاصله تحت درمان قرار گرفتند. آن شب نماز شب خواندند و صبح دوم خرداد نيز پس از خواندن نماز صبح آماده شديم تا ايشان را عمل کنيم.


به گفته عضو تيم پزشکي عمل قلب امام دو ساعت بعد از نماز صبح آغاز شد و عده اي نگران بودند که بيماري امام اجازه ندهد ايشان بار ديگر پس از عمل به هوش بيايند. خوشبختانه عمل امام با موفقيت انجام شد.


بيماري امام(ره) سرطان گوارش بود


باطني در مورد بيماري امام «ره» گفت: ايشان دچار بيماري سرطان دستگاه گوارش بودند و به علت اينکه چند زخم در دستگاه گوارش ايشان بود، دچار خونريزي شدند. سير درمان تا روز هشتم خرداد رو به بهبودي بود امام متاسفانه به دليل سرايت بيماري به ساير اعضاء تلاش پزشکان موثر واقع نشد.


آخرين لحظات امام(ره)


وي در مورد شب ارتحال امام با بيان اينکه ايشان در CCU بيمارستان قلب جماران روح بزرگشان به ملکوت اعلي پيوست، ادامه داد: ساعت 10:20 شب 13 خرداد در بيمارستان رحلت کردند. اين زمان سخت ترين لحظات براي تيم پزشکي و بيت ايشان بود. خيلي ها مي گفتند که بايد خبر رحلت اعلام شود اما مسئولان معتقد بودند اگر اين خبر اعلام شود ممکن است جماران از خيل مشتاقان شلوغ شود. همان شب اخبار نيز با دعا آغاز شد و هرکدام از اعضاي تيم پزشکي و بيت امام در يک گوشه حال عجيبي داشتند.


بيت امام مي خواست خبر ارتحال را اعلام کند


عضو تيم پزشکي امام «ره» در خصوص نحوه اعلام خبر رحلت امام خميني «ره» گفت: آن زمان مسئولان مملکتي از بيت امام درخواست کردند با توجه به اينکه رزمندگان در جبهه ها آماده باش هستند، خبر ديرتر اعلام شود. در آن زمان حاج احمد آقا قصد داشت خبر را اعلام کند اما به درخواست مسئولان اعلام خبر به تاخير افتاد. مسئولان قصد داشتند دو روز بعد خبر را اعلام کنند اما به درخواست حاج احمد آقا خبر روز بعد منتشر شد. رسانه هاي خارجي مدعي بودند که با رحلت امام انقلاب نيز از بين مي رود، اما اين فکر بسيار اشتباه بود.


راه اندازي درمانگاه در بيت به علت مراجعه زياد مردم


باطني افزود: پس از اعلام خبر رحلت امام ازدحام به قدري در حسينيه جماران زياد بود که حداقل 30 تا 40 نفر از شدت غم و اندوه از حال مي رفتند و ما مجبور شديم زيرزمين بيت که امروز به عنوان نگارخانه از آن استفاده مي شود را به عنوان درمانگاه استفاده کنيم و تعداد زيادي تخت و پايه سرم در آنجام قرار داديم.


وي در خصوص عشق و ارادت مردم به امام «ره» گفت: در آن زمان جاي جاي حسينيه جاي ناخن و دست مردم بود که به ديوارها کشيده شده بود و بسياري به سمت جايگاه امام مي رفتند. وضع بسيار عجيبي بود و بعد از دو هفته مسئولان تصميم گرفتند جلوي جايگاه امام را شيشه بکشند. وقتي رسانه هاي خارجي براي تهيه گزارش به جماران آمدند، فکر کردند که امام از پشت شيشه ضد گلوله با مردم سخن مي گويد که بلافاصله آن شيشه نيز برداشته شد.


باطني در پايان تاکيد کرد: روزي که سيل جمعيت براي تشيع پيکر امام آمده بودند و حضرت آيت الله خامنه اي به عنوان رهبر انقلاب اسلامي انتخاب شدند، رسانه هايي که مدعي بودند انقلاب نابود مي شود، گفتند خميني جديدي متولد شده است.

|مهر|

نظر شما