دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۸
کد خبر: ۶۲۲۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸
شوراي مشاوران خاتمي در بيانيه‌اي حمايت رسمي از حسن روحاني در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را اعلام کرد؛ همچنين عارف با انتشار بيانيه اي و اشاره به توصيه سيد محمد خاتمي از انتخابات کناره گيري کرد.

به گزارش شهر به نقل از خبرآنلاين، اعضاي اين شورا در بيانيه مذکور آورده‌اند: پس از تشکيل کارگروه هاي ويژه و انجام گفت و گوهاي فشرده با نامزدهاي محترم و شخصيت هاي برجسته ملي به ويژه آقايان هاشمي رفسنجاني و سيد محمد خاتمي و اجراي نظرسنجي علمي در نهايت جناب آقاي دکتر حسن روحاني به عنوان نامزدي که امکان جذب آراء بيشتري دارد مناسب تشخيص داده شد.

 

متن کامل بيانيه شماره 4 شوراي مشاورين سيد محمدخاتمي رئيس جمهوري سابق کشورمان به نقل از مهر به اين شرح است:

 

به نام خدا

 

شوراي مشورتي اصلاح طلبان که با هدايت و مديريت حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي از مردادماه سال گذشته تاکنون به طور منظم و مستمر براي بررسي مسائل کشور و راه هاي برون رفت از بحران ها و تنگناهاي موجود به ويژه با بهره گيري از فرصت انتخابات رياست جمهوري تشکيل شده، تاکنون توانسته است راهبردها و راهکارهاي مناسب را در قالب مواضع و بيانيه هاي مناسب اعلام نمايد.

 

در اين روند با توجه به نيازها، مسائل و ضرورت هاي پيش رو با رأي اجماعي اصلاح طلبان برپايه خرد جمعي به طرح نامزدي يکي از دو شخصيت ملي و مقبول کشور يعني جناب آقاي علي اکبر هاشمي رفسنجاني و جناب آقاي سيد محمد خاتمي انجاميد.

 

خوشبختانه با اقدام فداکارانه حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني در ثبت نام، جامعه در آستانه اميد، اعتماد، شور و نشاط تازه اي قرار گرفت که تحقق حماسه سياسي شگفتي را نويد داد.

 

متأسفانه با حذف ايشان از عرصه رقابت هاي انتخاباتي فرصت هاي بسياري براي کشور از دست رفت و موج عظيم اقبال عمومي از ايشان در تحيري سرگردان فرو رفت.

 

با اعلام تأسف مجدد از اين فرصت سوزي و جفا به انقلاب و نظام و مردم، اين شورا براي انجام مسؤوليت خود و در جهت کمک به کاهش مخاطرات و نابساماني هاي جاري و پاسخگويي به مطالبات گسترده سياسي جامعه بر آن شد که با رصد مواضع نامزدهاي حاضر در صحنه و توجه به خواست و خطر عمومي در زمان مقتضي اعلام نظر نمايد.

 

در ميان نامزدهاي موجود جناب آقاي دکتر عارف به عنوان نامزد اصلاح طلب و جناب آقاي دکتر حسن روحاني به عنوان نامزد مستقل مورد نظر بودند.

 

در اين شرايط مهم ترين سرمايه اجتماعي اصلاح طلبان حفظ و تداوم اجماع به وجود آمده بود که اکنون به ظرفيت ملي فراگيري مرکب از تمامي تحول خواهان، اصلاح طلبان و اصول گرايان معتدل و دلسوز کشور تبديل شده و يک تقاضاي اجتماعي پردامنه را براي اثر بخشي بر سرنوشت انتخابات به رغم همه محدوديت ها و نگراني ها به دنبال داشته است. بر اين اساس حداقل ائتلاف ميان اين دو نامزد محترم براي جلوگيري از تفرق آرا و حفظ انسجام و همگرايي جريان هاي خيرخواه کشور به عنوان يک خواسته همگاني و ملي در همه سطوح مطرح شده است.

 

به اين منظور شوراي مشاوران نيز راهکارها و ساز و کارهاي انجام ائتلاف را با تأکيد بر مراجعه به افکار عمومي با توافق آقايان دکتر عارف و دکتر روحاني در دستور کار قرار داد که مورد قبول بزرگان نيز بوده است. در اين روند با تشکيل کارگروه هاي ويژه و انجام گفت و گوهاي فشرده با نامزدهاي محترم و شخصيت هاي برجسته ملي به ويژه آقايان هاشمي رفسنجاني و سيد محمد خاتمي و اجراي نظرسنجي علمي در نهايت جناب آقاي دکتر حسن روحاني به عنوان نامزدي که امکان جذب آراء بيشتري دارد مناسب تشخيص داده شد.

 

ضمن سپاس فراوان از جناب آقاى دکتر عارف که شجاعانه و بيدارگرانه در عرصه حضور داشتند و بيانگر مواضع ارزنده اصلاح طلبان بودند و در اين موقعيت حساس و به منظور جلوگيرى از تفرقه و پراکندگى نيروها، اخلاق و مصلحت جمعى را بر همه چيز ديگر ترجيح مى دهند، اعلام مى نمايد که نامزد واحد ما درعرصه انتخابات جناب آقاى دکتر روحانى خواهد بود.

 

اين شورا با تأکيد مجدد بر شايستگي ها و توانمندي هاي جناب آقاي دکتر محمدرضا عارف به عنوان دانشمندي اصلاح طلب و مديري توانا در اعلام مواضع اصلاح طلبانه ارج مي نهد و از جناب آقاي دکتر روحاني نيز انتظار دارد شجاعانه در تحقق راهبرد عقلانيت، تدبير و ثبات که همواره مورد تأکيد ايشان بوده است گام بردارند و از هم ميهنان عزيز دعوت مي نمايد با احساس مسؤوليت بيشتر نسبت به شرايط خطير کنوني و پشتيباني از جناب آقاي دکتر حسن روحاني و رأي به ايشان نقش خويش را در کمک به برون رفت کشور از تنگناهاي موجود ايفا نمايند.

 

والسلام

 

دوشنبه 20 خرداد 1392

نظر شما